[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Eftersom kunskaperna om det gamla Nintendo-liret Captain Planet ovan verkade bristande så byter jag helt sonika ut liret mot ett annat jag ej får träff på när jag söker.

"Captain Planet"? Aldrig hört talas om. Trodde det var Spindelmannen på bilden i fråga

Ingen aning om vad detta nya spel du lagt upp är. Ser ut som ett tidigt fantasy-MMO av något slag.
Du gör det inte enkelt för oss, vilket är bra.

Edit: NU hittade jag vad det var för ett spel. Min gissning på ett "tidigt fantasy-mmo" visade sig korrekt, men det krävdes lite "fusk" genom googlande. Får se om någon som faktiskt har spelat spelet kanske känner igen det och kan leverera det rätta svaret

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

"Captain Planet"? Aldrig hört talas om. Trodde det var Spindelmannen på bilden i fråga

Ingen aning om vad detta nya spel du lagt upp är. Ser ut som ett tidigt fantasy-MMO av något slag.
Du gör det inte enkelt för oss, vilket är bra.

Edit: NU hittade jag vad det var för ett spel. Min gissning på ett "tidigt fantasy-mmo" visade sig korrekt, men det krävdes lite "fusk" genom googlande. Får se om någon som faktiskt har spelat spelet kanske känner igen det och kan leverera det rätta svaret

Mja, du är rätt ute och det i sig är ju en ganska bra ledtråd för de som har lite koll på genren!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

grön alien med sugproppar på händerna. vilket spel

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

@MoNkeY-05: Spelet är EverQuest

Här kommer en ny:

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@MoNkeY-05: Spelet är EverQuest

Här kommer en ny:

http://i.imgur.com/y0UVOml.png

Zak mckracken - nostalgi!!!

Ska hitta en ny bild strax 😀

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk

@TotalF: Korrekt! Ett ganska svårt spel vill jag minnas, vilket jag aldrig klarade. Kan iof berott på min unga ålder då det begav sig.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@TotalF: Korrekt! Ett ganska svårt spel vill jag minnas, vilket jag aldrig klarade. Kan iof berott på min unga ålder då det begav sig.

Agreed men precis som de flesta andra spel i den genren så var de väldigt kul att klura sig igenom.

Följande är ett lir jag och några kompisar spelade så fingrarna blödde

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk

@TotalF: Det måste vara spelet Mayhem

Jag har själv aldrig spelat just det spelet, men däremot en helt del "Gravity Force" vilket är ett snarlikt spel.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Påminner mig om Utopos på Atari ST

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@TotalF: Det måste vara spelet Mayhem

Jag har själv aldrig spelat just det spelet, men däremot en helt del "Gravity Force" vilket är ett snarlikt spel.

Visst är det Mayhem - spelade det och Gravity Force med polarna på pojkrummet. Galet bra för vad det var på den tiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Guybrush82 - nu är det måndag och dags för en bild!

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Eftersom de verkar lite dött kommer jag med ett spel istället.

Permalänk
Medlem

Humm humm humm..Fyrklöver. Så nånting irländskt? Vet inte vad Y+B bilderna där nere innebär riktigt. Och så en gruva.. Nä, tror inte jag kan klura mig fram till detta.

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ger en ledtråd och ny bild.
Det är ett RPG. Man kan vara utomhus också.

Permalänk

@MoNkeY-05: Ledsen att jag är lite seg, men nu har vi ju fått en lite klurig nöt att knäcka här från @huttala

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

@huttala: Det var ett ganska klurigt spel att finna. Y- och B-knapparna fick mig att misstänka ett spel till SNES, och så din ledtråd att det var ett typ av RPG. Men på bilderna ser man ju att det inte är något klassiskt JRPG, utan något lite mer udda.

Efter en hel del googlande, och letande kom jag fram till att det måste vara spelet "Young Merlin"

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Guybrush82: Vi har en vinnare! Young merlin stämmer.

Permalänk

Ny bild:

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Rätt säker på att vi haft den förut, men det var nog ett tag sen!
Jag lämnar den till nån annan

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7

Permalänk
Medlem

Njäe, känner inte till denna rackare. Men det känns typiskt bra att tempen är låg och shielden hög!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hintar:
Amigaspel
Psygnosis

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Walker

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribb:

Ser rätt ut! Amigaspel är jag helt borta ur matchen på. Kör en ny, påstår jag!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Rätt säker på att vi haft den förut, men det var nog ett tag sen!
Jag lämnar den till nån annan

Jag hade på känn att vi haft den förut, men en sökning i tråden gav ingen träff. Dock så fungerar väl inte sökfunktionen i denna tråd så bra har jag förstått?

Skrivet av kribb:

Korrekt! Bollen är din

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Då det inte hänt något i denna tråden på ett par dagar tar jag på mig att lägga upp en ny bild, så här kommer den:

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Då det inte hänt något i denna tråden på ett par dagar tar jag på mig att lägga upp en ny bild, så här kommer den:

http://i.imgur.com/ST5kIN5.jpg

Ah, nostalgi! Svårplacerad men ändå.. Jag VET att det är till MegaDrive men kan inte för mitt liv komma på vad det hette. Tror aldrig jag spelade det men det fanns i hyllan av spel på lokala hyrbutiken.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Ah, nostalgi! Svårplacerad men ändå.. Jag VET att det är till MegaDrive men kan inte för mitt liv komma på vad det hette. Tror aldrig jag spelade det men det fanns i hyllan av spel på lokala hyrbutiken.

Du är rätt ute, och bilden är egentligen inte från själva spelet, utan från omslaget på själva fodralet

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Du är rätt ute, och bilden är egentligen inte från själva spelet, utan från omslaget på själva fodralet

Måste vara därför det känns så familjärt Måste ha hållit det i handen många gånger och sedan tagit något annat istället. Populus gick varmt ett tag och sen mer fina plattformare. Kan du ge mer info, är det isometriskt, har svagt minne av det eller så blandar jag ihop det med Toe Earl and Jam?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

@Videoapan: Kan bjuda på en bild från gameplay:

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

@Videoapan: Kan bjuda på en bild från gameplay:

http://i.imgur.com/jPoYKm4.jpg

Verkar svårt detta. Min googling av gamla spel får det till Bonanza Bros, ska se om jag lyckas komma på något bra att lägga in här som kan vara på samma nivå

EDIT: Detta serie-baserade spel kan nog passa här. Bilden är från en emulator så inget namn på spelet där inte!

Visa signatur