[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

Jag har antagligen helt fel, men gissar på Republic: The Revolution ...

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Godmorgon! Dags att kickstarta denna "måndag". (känns ju som det..)

Jag tänker faktiskt ta ut svängarna lite och länka till en mp3 som jag drog ut från ett youtubeklipp. Frångår därmed bild, men hoppas detta upplägg kan vara OK också.

Länk MP3 spelljud

Detta är en del av spelmusiken från ett helt underbart spel. Som mindre ledtråd så sitter jag och väntar på andra spelet i serien. Om det någonsin kommer.. Det har varit en hel del vändor fram och tillbaka, mycket hysch-hysch!

Omväxling förnöjer, och kul koncept!

Dock har jag aldrig hört musiken innan, och min initiala tanke var att "han måste ha länkat till fel musik, detta låter ju som någon suspekt hip-hop-dänga, och inte alls spelmusik"

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Dock har jag aldrig hört musiken innan, och min initiala tanke var att "han måste ha länkat till fel musik, detta låter ju som någon suspekt hip-hop-dänga, och inte alls spelmusik"

Haha, hög igenkänningsfaktor på den

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Omväxling förnöjer, och kul koncept!

Skrivet av Roger W:

Haha, hög igenkänningsfaktor på den

Då tar vi och uppdaterar med en bild från samma lir. Förutsätter att det blir enklare nu.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

@MoNkeY-05: Beyond Good & Evil vill jag minnas att det heter.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@MoNkeY-05: Beyond Good & Evil vill jag minnas att det heter.

Stämmer utmärkt. Ett riktigt, riktigt bra spel!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Journalist är ett väldigt vanligt yrke i videospel av något skäl. Är det för att recensenter ska kunna identifiera sig med karaktären månne?

Nästa spel:

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@Release: Waku-Waku 7

Om det är rätt får någon annan spela vidare!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@drwlz: Det stämmer precis! Ett av de bästa fightingspel som släppts till NeoGeo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Då tar vi och uppdaterar med en bild från samma lir. Förutsätter att det blir enklare nu.

Hehe en aning
Minns inte den där låten från spelet, men har spelat det väldigt lite får man väl skämmas och erkänna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då någon annan fick fortsätta så kör jag. Svensktillverkat! Även detta antagligen i genren "lättare gissningar" men sökningen säger att detta spel ej vistats i denna tråd tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@MoNkeY-05: Jag är rätt säker på att det är Ignition även om Virgin Interactive inte verkar vara så Svenska

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

@MoNkeY-05: Jag är rätt säker på att det är Ignition även om Virgin Interactive inte verkar vara så Svenska

Som en inbiten ignition-spelare kan jag bekräfta att det är rätt.
Såhär idag kan man undra över valet av färg och typsnitt i spelet

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Även detta antagligen i genren "lättare gissningar" men sökningen säger att detta spel ej vistats i denna tråd tidigare.

Jepp, defintivt Ignition

helt sjukt att sökningen inte får träff... Den kan inte vara möjligt att vi missat denna klassiker tidigare! Jag känner mig rätt övertygad att den varit med, men fattar inte varför den inte hittas.

Virgin interactive var Publisher (förläggare eller vad heter det på svenska?), men UDS (Unique Development Studios AB) var utvecklare.

... det är ballt att det är min gamla klasskompis som var projektledare för detta spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med support av de två ovan är jag säker nog att jag har rätt för att dra upp en ny bild. Även denna borde vara riktigt lätt men hittar den inte i tråden vid en snabb sökning så

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Med support av de två ovan är jag säker nog att jag har rätt för att dra upp en ny bild. Även denna borde vara riktigt lätt men hittar den inte i tråden vid en snabb sökning så

https://i.solidfiles.com/Bz82nk784PQZR.png

Du hade tveklöst rätt. Kan det vara fel på sökfunktionen som inte listar Ignition tidigare? Nåväl.
C&C Tiberian Sun ovan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@MoNkeY-05: Helt rätt, måste vara sökfunktionen som klöddar för det spelet borde varit med innan. Får upp ditt svar nu i alla fall när jag söker på Tiberian i tråden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

@MoNkeY-05: Helt rätt, måste vara sökfunktionen som klöddar för det spelet borde varit med innan. Får upp ditt svar nu i alla fall när jag söker på Tiberian i tråden..

Konstigt. Jag är även ganska säker på att den gamla klassikern TV (Terminal Velocity) har funnits med, kan det vara så att sökfunktionen enbart går X sidor tillbaka? Är sökfunktionen såpass tungrodd att man begränsat den? Next game, buddies. Om du har rätt svar och vet om det så lägg upp nästa utan att invänta bekräftelse, jag sitter inte framför dator mer idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

helt sjukt att sökningen inte får träff...

Skrivet av lanbonden:

@MoNkeY-05: Helt rätt, måste vara sökfunktionen

Testade söka på 'throttle' då den dök upp på sidan 6. Eller om det var 9. Sökningen hittar den inte. Är detta något som ska rapporteras in, eller är det "working as intended" tro?

Ingen gissning på bilden ovan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Ingen gissning på bilden ovan?

Hmm är det Giants Citizen Kabuto månne? Ser halvbekant ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm är det Giants Citizen Kabuto månne? Ser halvbekant ut.

Stämmer. Jag som tyckte att det var en lurig variant av bild, från mellansekvens.. Ytterligare exempel på spel som lär ha figurerat tidigare i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice, jag hade lite flyt där!
Jepp rätt säker på att den varit med förut också...

Jag hinner inte fixa bild just nu. Nån annan får gärna smita emellan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då hoppar jag in! Ett gammal favoritspel som jag inte hittade med sökfunktionen (om den nu fungerar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Då hoppar jag in! Ett gammal favoritspel som jag inte hittade med sökfunktionen (om den nu fungerar).

http://forumbilder.se/G82IU/game.png

Chips challenge

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Chips challenge

Mycket riktigt! Den var kanske lite väl lätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Mycket riktigt! Den var kanske lite väl lätt

Vill minnas att jag hade riktigt roligt med det spelet

Tror även att den här blir lätt

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

@Ragin Pig: Anarchy Online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwei:

@Ragin Pig: Anarchy Online?

Stämmer bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Stämmer bra

Kan ju inte säga att jag tog det på marsvinen (?) men det andra var bekant.

Föredrog det här framför Starcraft, men det får man väl inte säga i det här jävla landet:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwei:

Kan ju inte säga att jag tog det på marsvinen (?) men det andra var bekant.

Föredrog det här framför Starcraft, men det får man väl inte säga i det här jävla landet:

http://i.imgur.com/XBmzQ33.jpg

Känner inte igen spelet, men jag tänker slå till med följande gissning baserat på bildens övre högra hörn...
Dark Colony
Och förövrigt, den dära röran framför Starcraft? Galenskap! Du har rätt, det får man nästan inte säga!

Visa signatur