[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Roger W:

Stay positive
... är jag på rätt spår gällande planet tro?

North American X-15A är ett av de 40 olika plan man kan köra i...

Skrivet av Telperion:

Birds of Prey?

Birds of Prey! Helt rätt
Fantastiskt trevligt flygspel/simulator för Amigan, plöjt många timmar i det.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Telperion: Ugh, jag vet vad det här är men ändå inte

Baldurs Gate?

Permalänk
Medlem

@Irregular Programming: Det är inte Baldur's Gate, men i likhet med det spelet ses det från isometriskt perspektiv.

Permalänk

@Telperion: Planescape torment?

Permalänk
Medlem

@Irregular Programming: Det är tyvärr inte Planescape Torment heller. En ledtråd är att det släpptes under 2000-talet.

Permalänk
Medlem

@Telperion: Neverwinter Nights?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

@DrDuke: Det är inte Neverwinter Nights, men i likhet med det spelet är det i 3D.

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Utgivaren har ett namn med reptilisk anknytning.

Blandade visst ihop utvecklaren med utgivaren. Sorry.
Permalänk
Skrivet av Telperion:

Warcraft 3? B lizard 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Det är inte Warcraft 3, men det påminner lite om ett annat spel från Blizzard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Roade mig att kolla genom en lista med utgivare, men hittade inget klockrent.
Kan det möjligen vara Slitherine Software?
Kanske kan ge någon inspiration att gräva vidare

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Det är inte Slitherine, men du är på rätt kontinent i alla fall.

Permalänk

Kan det vara Dungeon Keeper? Typ 2... (Bullfrog är visserligen en amfibie men ändå)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Det är inte Dungeon Keeper, men det finns fängelsehålor i spelet.

Permalänk

@Telperion: Jag följer detta med spänning! Tycker mig känna igen bilden, och älskar dina ledtrådar, men kan för mitt liv inte komma på vilket spel det är.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

@Telperion: Jag följer detta med spänning! Tycker mig känna igen bilden, och älskar dina ledtrådar, men kan för mitt liv inte komma på vilket spel det är.

Jag är också spänd på resultatet. Letar diablo-kloner i 3D och la många timmar på att komma på namnet för darkstone, men det var Delphine som gjort och det är ju ett däggdjur..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag är också spänd på resultatet. Letar diablo-kloner i 3D och la många timmar på att komma på namnet för darkstone, men det var Delphine som gjort och det är ju ett däggdjur..

Jag tror Delphine är ett personnamn, men du förtjänar definitivt en ledtråd för det slitet. Byggnaden på bilden är ett kloster.

Permalänk
Skrivet av Telperion:

Jag tror Delphine är ett personnamn, men du förtjänar definitivt en ledtråd för det slitet. Byggnaden på bilden är ett kloster.

Personnamn brukar ändå innebära däggdjur 😜

Men kloster gav mig inget mer än två nya återvändsgränder (Hellgate och Dante), en bild från gameplay kanske?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Du kan få fram titeln genom att slå ihop en låt av Soundgarden och en film med Tom Cruise. Fast tråkigt nog är det inte Spoonman: The Last Samurai.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Antte: Det är inte Gothic, men i likhet med det spelet utvecklades det i Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

@Videoapan: Du kan få fram titeln genom att slå ihop en låt av Soundgarden och en film med Tom Cruise. Fast tråkigt nog är det inte Spoonman: The Last Samurai.

Efter en titt på IMDB på Tom Cruise filmer, en googling på Diablo-kloner, och en snabb avstämning mot Soundgardenlåtar, så har jag en sund teori:
Kan det vara Legend - Hand of god?

Aldrig spelat, och nog aldrig hört talas om innan

*edit*
det verkar matcha de andra kriterierna också (utgivaren heter Anaconda tex, dvs reptilrelaterat) så jag tror jag har rätt!
Men jag hinner inte fixa en bild förrän ikväll, så någon annan får gärna köra emellan!

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7

Permalänk
Medlem

@Roger W: Det är Legend: Hand of God, bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

@Roger W: Det är Legend: Hand of God, bra jobbat!

Bra jobb med ledtrådarna! Hade Legend på min shortlist för troliga Tom Cruise-filmer, men fick inte riktigt ihop det. INTE MINST för att Anaconda inte finns med på wikipedias lista över spelutgivare

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Bra jobb med ledtrådarna! Hade Legend på min shortlist för troliga Tom Cruise-filmer, men fick inte riktigt ihop det. INTE MINST för att Anaconda inte finns med på wikipedias lista över spelutgivare

Jo, Legend lät som ett lämpligt klassiskt generiskt rpgnamn, så jag sökte på "Legend Diablo clone" eller nått sånt, och hade lite tur att Hand of god dök upp rätt fort i listan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@DrDuke: Anaconda var dtp:s avdelning för äventyrsspel, så de hann bara ge ut ett tiotal spel innan de avvecklades.

Permalänk
Medlem

För den som missade: Om någon har en bild är det bara att köra på

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roger W:

För den som missade: Om någon har en bild är det bara att köra på

Då smiter jag in den här. Är nästan helt säker på att det varit med förut men låter er gissa igen i så fall

Visa signatur

Permalänk

@Roger W: Bra jobbat!

Och cred till @Telperion för ett klurigt spel och underbara ledtrådar.

Visa signatur

Citera för svar.