Permalänk
Medlem

DDoS

För två dar sen var det en person som addade mig på Skype.
hen frågade mig om jag hade PayPal och krävde att jag betalade pengar för att hen inte skulle DDoSa min hemsida + spelserver.
Jag sa såklart nej och efter ett tag så var min hemsida nere.
Hen la av efter ett tag men började sedan igen, nu är det dock två dagar sedan jag märkt att hen har gjort någonting.
Hen har antagligen gett upp nu, men det finns ju alltid en risk att han gör det igen.
Jag har kollat lite och det verkar som att DDoSning är olagligt i Sverige, och i många andra länder, och jag har tänkt att jag kanske ska polisanmäla hen.
Men jag har ju ingen aning om vem det egentligen är, bara vad hens Skypenamn är.
Har Skype loggar på IP adresser folk loggat in med? Även ifall att dom har det så kan hen ha använt en VPN.
Vad ska jag göra?
Ursäkta om detta är i fel forum.

EDIT: Jag har hemsidan hos ett företag och han gav mig sin paypal email i samband med att han krävde pengar.
EDIT2: Provade med "netstat -n" då jag var i samma samtal som honom (en kompis hjälpte mig att komma in i samtalet), så jag tror att jag kan ha hans IP.
Han röst var väldigt pipig så jag gissar att han bara var runt 12 år gammal.
EDIT3: Kollade igenom alla IP adresser som jag fick fram via "netstat -n" och den enda som låg i England var "86.160.232.39".

Permalänk
Medlem

finns inte mycket du kan göra åt saken tyvärr.

Permalänk
Medlem

Du ska självklart polisanmälla h*n. Vad du ska göra för att stoppa det är jag inte så bra på...

Permalänk
Medlem

Du kan inte göra något alls faktiskt, även om du polisanmäler h*n så är det säkert så att h*n ligger bakom en VPN, sen hyrt en server på något serverföretag i ett annat land med fejkat namn och en paypal email som aldrig kommer lämnas ut :/

Om din hemsida ligger hemma hos dig så kan du be din operatör att byta ipadress så kanske han lägger av en stund tills han få tag på den igen. Ligger hemsidan hos ett företag så borde dom ha utrustning för att blockera en del DDoS attacker, men har han botnät eller sitter med en gigabit lina så är det inte så mycket de kan göra heller.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

lär inte hända mycket tyvärr.. försöka kan man ju alltid
har du tur så har han bara använt sin dator till "dos" men oftast är det väl en jävla massa datorer..

ja skype lär väl ha loggar men om dom lämnar ut dom till dig vettifan för polisen lär ju inte göra mycket om du inte har all bevis som behövs redan.

Permalänk
Medlem

Kontakta ISP som hostar din server hos får dom styra med det.
Jag är ganska skeptiskt till att Polisen gör något en anmälan om ddos från en privatperson, men testa går ju.

Permalänk
Medlem

Provade med "netstat -n" då jag var i samma samtal som honom (en kompis hjälpte mig att komma in i samtalet), så jag tror att jag kan ha hans IP.

Permalänk
Medlem

Det lättaste är väl bara att hota med polis, FRA, SÄPO och alla dina kontakter du har. Eftersom det är en p12a kommer han förmodligen gå på det stenhårt och bli skitskraj.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volun:

Provade med "netstat -n" då jag var i samma samtal som honom (en kompis hjälpte mig att komma in i samtalet), så jag tror att jag kan ha hans IP.

Var han som utförde attacken svensk? För i så fall finns det ingen anledning att inte polisanmäla. Var han 12år kammal så har han nog bara hittat något enkelt skript för att sätta upp några datorer och DDoSa.

Vad var det som gick ner mer exakt? Hela linan eller bara vissa tjänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Var han som utförde attacken svensk? För i så fall finns det ingen anledning att inte polisanmäla. Var han 12år kammal så har han nog bara hittat något enkelt skript för att sätta upp några datorer och DDoSa.

Vad var det som gick ner mer exakt? Hela linan eller bara vissa tjänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inte säker på vart han kom ifrån, var bara med några sekunder i samtalet men han lät brittisk, vilket även är vad som står på hans skype profil.