Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Otrevligt problem med router

Jag har i några månaders tid kört mitt hemma nätverk via en D-link 804 router, och det har fungerat klockrent.

Min lokala kabeltv ISP, använder Netgame modem, (tror det är samma system som comhem använde tidigare). Som går i 1024/128.

Nu till problemet. Min ISP bytte alla modem hos oss användare och gick över till DOCSIS system istället. Efter detta kan jag knappt ta emot något alls, det går nätt och jämt att surfa på en websida. Däremot så går det snabbt att skicka saker.

Efter samtal med supporten, så enas vi om att jag måste ha fått ett felaktigt modem, eller att ett radiofel i huset har uppstått.. Jag byter modemet mot ett nytt som dem tillhandahåller, men problemet kvarstår. En tekniker anländer, och efter 1½ konstaterar han att det är fel på min router. Eller fel och fel. Då han kopplar in ett äldre nätgame modem i systemet, så fungerar det som det ska, men det vill inte fungera med det nya.

Nu blir jag debiterad för felsökningen, eftersom felet låg i min egna utrustning. Och jag får snäll vara utan nätverk tills jag har råd att skaffa mig en ny router.

Har försökt ringa Dlinks tekniska support utan att ens få en chans att stå i kö. Har även mailat dem om mitt problem, och avaktar ett svar därifrån.

Hur ser det ut? finns det nån som har haft något liknande problem här måntro?

Visa signatur

Abit NF7 | AMD Barton 2500+ @ 3200+ | Gainward Geforce FX5600 | Twinmos 256 DDR 2700 Dual Channel (2.5-3-3-0) | 3dmark2k1 = 9800