Permalänk

Spelen, det är enkelt att skaffa, använda och ta hand om. det är relativt okomplicerat och det finns många som kan spela på det. Det är lika för alla vilket framhäver tävlingsmoment inom många spel. Det kostar inte mycket att införskaffa, och bara ca en hundring att ta hand om per månad(online dvs). Sedan så är ju kontrollerna underbara, men det gör inte xbox unikt då jag gärna använder min sladdade kontroll till Metro 2033, Far Cry 2, Dead Space 2 och så vidare på pc

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Har haft PS3 i några år, men köpte en Xbox360 förra året.
Xbox 360-kontrollen tycker jag är något bättre. Framförallt precisionen, men också att den ligger bättre i handen.
Tycker att onlinedelen är stabilare och har bättre prestanda (mindre lagg och delay).
Fler spelare online (behöver inte vara bättre eftersom många verkar vara helt trasiga människor).
Många multispel (som släpps till båda) har oftast varit bättre och med mindre problem på Xbox 360 (absolut tvärtom också, men inte i lika stor utsträckning). Nu på senare tid har det nog jämnat ut sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Call3xd:

jag har 360 slim 250gb och vill byta till ps3, men ingen som vill byta med mig

byta? (a'

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Skrivet av laxaee:

byta? (a'

Inte i tråden då
§ 9
Marknadsföring och försäljning
Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Du menar alltså att grafiken i Halo och Gears Of War är bättre än i tex Uncharted 3 och Killzone 2/3 ? .....

Japp.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Hahaha okej. Du är nog i minoritet där!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hahaha okej. Du är nog i minoritet där!

Kanske det

Tycker bara att allt på PS3 ser så smutsigt och dammit ut ^^ och allt tycks vara ur fokus.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Kanske det

Tycker bara att allt på PS3 ser så smutsigt och dammit ut ^^ och allt tycks vara ur fokus.

Ja PS3 klarar väl inte av att köra anti aliasing + HDRL samtidigt om jag inte minns fel. Vart väl därför Sony tog fram Soft edges tekniken på PS3an så det inte skulle synas allt för väl?
Dock måste jag hålla med om att Uncharted och många fler titlar är rejält ögongodis. Men ja man kan se skillnaden i många multiplatforms spel där Xbox 360 oftast ser skarpare ut i mitt tycke.

Notera att jag haft 3st 360 + 2st PS3or. Och jag vidhåller fortfarande att för min egen del att 360 kontrollen passar mig bättre. Trigger knapparna är en stor anledning till detta då de passar perfekt i både mer action betonande spel och bilspel(gas+broms).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16GB | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Alla har väl sina anledningar men att köpa 360 pga. spelen är dumt.
Hur har Xbox stort utbud av exklusiva spel som är något att hänga i granen?

Trodde det var rätt allmänt känt att PS3 har dom bästa exklusiva titlarna (rent objektivt med, som vinner GOTY) därutav att många av dom faktiskt blivit multiplatform. bl.a Devil May Cry, Metal Gear, Tekken. Hade dom haft få exklusiva spel hade sony inte släppt dom.

PS3 har fortfarande GoW, Infamous, Ratchet, Uncharted, Motorstorm, Little Big Planet, The Last of Us, Gran Turismo och massa mer samt allas gamla favoriter från playstation 1 så som Final Fantasy 7, Metal Gear Solid 1 etc.

Jag har fått alla Final Fantasy spelen som är ute på PSN gratis eftersom man kan dela spel vilket inte går på 360.
Vem väljer bort allt detta för Gears of War? Där ettan dessutom finns på PC.

Detta är alltså endast från spelperspektiv. Att ps3 har blu-ray, eller xbox bättre online stöd etc. jämför jag inte här.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Köpte båda, men ps3 först. Hållbarheten, hårdvaran och friheten lockade mig, samt gratis online. Gillar sonys exclusives mer än 360s också. Dessutom har jag alltid varit sonyfanboy och interaktionen mellan olika sony devices (mitt ps3, min vita, min xperia s och min sony bravia) är för mig fantastisk. Köpte ett xbox 360 efteråt för fightingspel med polare.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa allt.
Men själv tycker jag kontrollen är skönare.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Köpte den eftersom jag hade spelat på en kompis xbox.

Är nöjd med mitt köp pga den sköna kontrollen, att live är en underbar tjänst, mindre lagg online (om än bara för att de flesta kör trådlöst på ps3 men trådat på 360 för att 360 inte hade trådlöst på release xD), oftast den bättre versionen av multiplattform-spel, Microsoft är allmänt mer villiga för kommunikation med utvecklare efter release (se t ex Mass Effect 3s weekend events som Sony inte orkar tillhandahålla)... tja, tror det var allt.

Men att sakna regionsfrihet är minsann inte kul. Vad jag önskar xboxen var regionsfri som ps3 Inte bara en gång jag suttit och dragit mig i håret att ett spel jag vill ha inte skulle fungera på min maskin eftersom importerade spel inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är passande, men någon som har ett bra tips på ett "sid-skroll" spel till 360n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

Vet inte om det är passande, men någon som har ett bra tips på ett "sid-skroll" spel till 360n?

Sine Mora

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av laxaee:

Tjena Sweclockers!

Nu är det så här att jag undrar varför alla väljer/bytar till 360?
Själv kör jag PS3, det är mest varför jag undrar.
Och PSN är tillochmed gratis ju, så jag menar varför väljer man 360?

Tack!

Först och främst; att "alla väljer/byter till 360" stämmer nog inte alls.

Anledningar till att man byter från PS3 till Xbox 360 kan vara:
Kompisar att spela med.
Spel som bara finns på Xbox 360 (exklusiva spel).
Skönare handkontroll (smaksak tycker jag).
Bättre mjukvara.

Jag valde PlayStation 3 för att:
Möjlighet att se på DVD och Blu-Ray.
Spela gratis online multiplayer.
Skönare handkontroll (smaksak som sagt).
Vassare maskin rent hårdvarumässigt och det fanns t.ex inbyggt trådlöst nätverk och möjlighet att ladda handkontrollen (under spel om man vill) genom att bara sätta i sladd via usb i t.ex PS3, dator eller TV.

PS3 har såklart också exklusiva spel.
Man kan såklart också välja PS3 för kompisars skull.

Xbox 360 hade funnits på marknaden ca ett år längre än PlayStation 3, därför kändes PS3 helt enkelt nyare och bättre när den kom.

Ser man på försäljningssiffror har kanske Xbox 360 sålt aningen mer totalt, men då har den som sagt funnits på marknaden ett år längre.
Och PS3 var betydligt dyrare i början (än vad den är idag). - Börjar man jämföra från releasen av slim-versionen av PS3 tror jag den har sålt fler.
Men försäljningssiffror är ganska ointressanta - för Nintendo Wii som sålt mest av dessa tre spelkonsoler har nog gjort det mycket p.g.a. det billigare priset och Wii är en sämre spelkonsol än både Xbox 360 och PlayStation 3. Fast om nödvändigt, så har både PlayStation och PlayStation 2 sålt fler, där PlayStation 2 sålt mest av alla spelkonsoler hittills någonsin.

Permalänk
Medlem

Det billigaste säljer alltid bäst. Money talks.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

1. Billigare
2. Xbox-unika spel
3. Ingen bluray
4. Inte tillverkat av Sony

Eventuellt blir det en PS till nästa generation, men det beror på om MS och Sony skall hålla på och fjanta om grafik enbart igen, annars så går jag nog tillbaka till PC igen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen lutar det åt att jag kommer köpa en 360 bara för att kunna spela Trials Evolution.

Skulle nog helst ha både och dock, 360 för kontrollerna och fler roliga XBL-exklusiva titlar, PS3 för Bluray och PS-exklusiva titlar.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Har haft 360 tidigare, en FF XIII Edition, vilken jag sålde. Dock så rycker det lite i plånboken återigen, mest bara för Forza 4. Men det känns så onödigt att punga ut ca. 2000:- för att kunna spela ett spel, får helt enkelt hålla mig till att snylta på polarnas konsoler i framtiden

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

för min del är det 360 för att handkontrollen är så mycket bättre/skönare samt dom spelen jag gillar finns till båda konsollerna oftast..(dock har jag ps3 oxå, pga gt5, men gått mest som bluray spelare istället för att spela på den)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Tycker inte att Blu-ray-spelaren är ett så stort argument längre för ps3an. Jag menar, du kan köpa en ny separat med bättre uppspelningskvallite/mer funktioner för under tusenlappen. Nästan som att säga att man får en dvd med på köpet i xboxen.

Sedan ang hårdvaran i övrigt, det har vi diskuterat om och om igen här flera gånger. Stämmer inte att hårdvaran är bättre i Ps3an, om jag inte minns tokigt fel.

För mig att Grafikkortet i Xboxen var lite vassare, sedan med internminne i 360. Däremot är Processorn vassare i ps3an, om man nu utnyttjar hela, vilket långt ifrån alla spel gör eftersom det var en krångligare arkitektur att programera till!?

Tycker också Onlineläget är bättre till xboxen. Allt annat är mer en smaksak, spel samt vad kompisarna har.

Edit: En sak till, finns grymt mycket Indie/arkad-spel att ladda hem till 360.

..............
Visa signatur
Permalänk
Medlem

För min del handlar det nog mest om att jag föredrar Xboxens handkontroll framför PS3:ans. Har båda två, men lirar i princip bara konsollexklusiva titlar på PS3:an.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Jag spelar xbox 360 för att jag inte vet bättre
Aldrig prövat ps3, men jag spelade ps2 när jag yngre. Handkontrollen är en stor faktor till varför jag väljer xbox360 idag.
Xbox överhuvudtaget, var nog mest grupptryck och gemenskap en gång i tiden. 1 vardagsrum, 12 st tjocktv, 12 chippade krysslådor, halo hela kvällen och framåt småtimmarna fildelning och tetris Blir lite sentimental när jag tänker tillbaks på det... good times

Visa signatur

Jag har sällan rätt, men bevisa mig gärna inte motsatsen :) Sinnesro bivras. Gömmer mig bakom Thinkpad L580 & PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

jag skulle föredra 360 bättre kontroller och så har det bätr flyt i spel och sist men inte minst bättre upplösning

men du kan ju ha kvar ditt ps3 det kommer finnas nya konsoler att köpa om 1,5 år så nu är det bara onädigt attg byta man får klara sig på det man har

Vad menar du med att Xbox 360 skulle ha bättre upplösning?

Skrivet av saigon:

Tycker inte att Blu-ray-spelaren är ett så stort argument längre för ps3an. Jag menar, du kan köpa en ny separat med bättre uppspelningskvallite/mer funktioner för under tusenlappen. Nästan som att säga att man får en dvd med på köpet i xboxen.

Av ren nyfikenhet, vilken spelare har bättre uppspelningskvalite/mer funktioner än ps3 för under tusenlappen?

Permalänk
Medlem

Pah, har båda och gillar man 360:ans kontroll bättre så tillverkar ju MadCatz PC kontroller med 360 layout som fungerar felfritt på PS3, har själv 4st så det kan man inte skylla på.

Edit: Finns ju även allternativ som gör att en original 360 kontroll går använda på PS3.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av som99:

Pah, har båda och gillar man 360:ans kontroll bättre så tillverkar ju MadCatz PC kontroller med 360 layout som fungerar felfritt på PS3, har själv 4st så det kan man inte skylla på.

Edit: Finns ju även allternativ som gör att en original 360 kontroll går använda på PS3.

Hur menar du med "det kan man inte skylla på" ? Skulle det på något vis vara sämre/bättre med någon av konsollerna?

Visa signatur

Jag har sällan rätt, men bevisa mig gärna inte motsatsen :) Sinnesro bivras. Gömmer mig bakom Thinkpad L580 & PS4

Permalänk
Medlem

PS3 kontrollerna är i min mening rentutav Pissdåliga

- Inte ergonomiska för fem öre
- Tummarna glider hela tiden av spakarna
- Så små att man inte får något bra grepp om dem

Har två Xbox 360 hemma. Spelar inte på något av dem av en enkel anledning, Datorn Har dock en 360 kontroll till datorn för att spela Fifa m.m... Den kontrollen är absolut bäst. Får ingen kontroll alls med PS3 spakarna när man måste böja ner tummen så förbannat mycket för att kunna ha den på spaken.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Stabila servrar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavsjogren:

Hur menar du med "det kan man inte skylla på" ? Skulle det på något vis vara sämre/bättre med någon av konsollerna?

Va? Jag sa att man kan inte skylla på att man enbart använder en 360 för att man tycker kontrollen är bättre då det går att lösa samma typ av kontrolldon på PS3, jag sa att jag har 360 layout kontroller som fungerar till PS3, själv har jag inga problem med PS3 kontrollern så jag använder en original kontroll till min PS3 och har dem andra till när flera spelar på PS3an samt använder dem till min emulator maskin.

Så jag tycker absolut inte man kan skylla på att man inte tycker om kontrollerna då det går lösa då det är ett kontrolldon inte konsollen i sig. Personligen tycker jag det mest är en vanesak och jag har inga problem med original kontroller till verken av systemen.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av som99:

Va? Jag sa att man kan inte skylla på att man enbart använder en 360 för att man tycker kontrollen är bättre då det går att lösa samma typ av kontrolldon på PS3, jag sa att jag har 360 layout kontroller som fungerar till PS3, själv har jag inga problem med PS3 kontrollern så jag använder en original kontroll till min PS3 och har dem andra till när flera spelar på PS3an samt använder dem till min emulator maskin.

Så jag tycker absolut inte man kan skylla på att man inte tycker om kontrollerna då det går lösa då det är ett kontrolldon inte konsollen i sig. Personligen tycker jag det mest är en vanesak och jag har inga problem med original kontroller till verken av systemen.

Jag missförstod ditt förra inlägg lite grann, men petigt värre så känner jag lite negativt till ditt ordval "skylla".

Jag kan hålla med dig till punkten att konsolval efter handkontroll är ett svagt argument då kvalitativa tredjepartstillverkare finns att tillgå

Visa signatur