Permalänk
Avstängd

Varför Xbox-360?

Tjena Sweclockers!

Nu är det så här att jag undrar varför alla väljer/bytar till 360?
Själv kör jag PS3, det är mest varför jag undrar.
Och PSN är tillochmed gratis ju, så jag menar varför väljer man 360?

Tack!

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Inaktiv

Halo och gears of war är det första jag tänker på. Jag har å andra sidan alltid haft Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv bytte jag åt andra hållet. Xbox 360 till Ps3. Var då främst möjligheten att köpa spel från usa som lockade då.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Xbox har många exklusiva spel så det är väll därför kanske jag o andra sidan äger varken ps3 eller xbox så

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

själv köpte jag xbox för att största delen av mina kompisar har det, roligare att spela online med kompisarna

Permalänk

Dom har väl fått nog av alla dåliga portningar.

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem

De flesta för Xboxens exklusivsa (Läs: Monopol)-titlar.

Halo var det en gång, men den serien har dom dödat nu.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

utifrån att prestandan i konsoler är ganska låg i dagsläget så väljer man konsolen med bäst utbud och mjukvara, och xboxen är bättre på den fronten. (Enligt mig IAF)

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Rekordmedlem

Varför inte båda ? De är bra på olika saker men ingen är direkt överlägsen totalt sett, de har en del unika spel och sedan så har ju ps 3 bluray vilket kan vara en parameter där 360 tappat en del användare, konsolerna kostar tillsammans dessutom mindre än vad en av dem gjorde från början, så kör på båda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Valde Xbox för det var mycket billigare Sen gillar jag kontrollen mycket mer, så om man spelar spel som finns på båda konsollerna kan det ju vara en anledning!

Permalänk

För att deras vänner har Xbox och de vill inte känna sig utanför.

Permalänk
Medlem

Skönare online tjänst, mer spel, bättre marketplace, skönare meny. men det absoluta för mig var väl kontrollen och Halo (;
Men nu är det PC som gäller

Permalänk
Medlem

Kontrollerna är bra mycket skönare till Xbox och det med själva Xbox-live så får man verkligen vad man betalar för också, enligt mig.

Permalänk
Medlem

Har själv haft bägge konsoler, men just nu enbart PS3 slim.
För mig var dock 360 kontrollen + det stora utbudet av spel en klar fördel. Tycker också de flesta spelen som släpps till bägge konsoler har klart bättre flyt på 360 än på PS3. Tex, var Enslaved nästan ospelbart på PS3an medan de flöt på riktigt bra på min 360 slim.
Hade det inte varit för vissa stortitlar så som Uncharted och God of War så vet i tusan om jag ens suttit med en PS3 denna generation.
Varför jag enbart har PS3 slim kvar, är enbart pga vissa återsläpp i HD vart roliga + Uncharted 3. Annars tycker jag personligen att jag njöt mest av att spela igenom de flesta spelen denna konsolgeneration på 360.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16GB | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Men tycker dom ska sluta med exklusiva spel hit och dit och släppa allt skit på PC (; finns sjukt många spel jag skulle vilja köra på datorn istället för konsolen. Och det finns sjukt många roliga Aracade spel som skulle passa perfekt på PC som tex I Am Alive och imposters of gotham city som dom borde sälja via steam

Permalänk
Medlem

Xboxen har ju varit riktigt billig på sistone och sen vad jag fattat det som så har oftast xboxet bättre support än vad PS3har från utvecklarna. Bättre flyt i spelen, lite högre upplösning (native) och såntdär.
Sen ska man ju välja konsoll efter spelutbudet och möjligtvis vad ens polare spelar (som någon nämnde ovanför, men fick det att låta som det är mest för man saknar egen vilja, men det är ju oftast kul att lira med polare man träffar och inte endast internet folk.)
Själv har jag suktat efter båda mer eller mindre periodsvis men det slutade på 360 när slimet lanserades, och den största boven hette nog Forza.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Men tycker dom ska sluta med exklusiva spel hit och dit och släppa allt skit på PC (; finns sjukt många spel jag skulle vilja köra på datorn istället för konsolen. Och det finns sjukt många roliga Aracade spel som skulle passa perfekt på PC som tex I Am Alive och imposters of gotham city som dom borde sälja via steam

http://store.steampowered.com/app/21170/ ?

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vad man gillar för spel? Jag tar Heavy Rain och Uncharted över Halo och Fable alla gånger (dock hade de Alan Wake men det finns ju till pc nu iaf). Har ägt 360, Wii och PS3 och har fastnat mest för PS3 och dess spel. Finns ett spel till PC är det dock det som gäller alla gånger.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna byta mitt 360 mot PS3. Dels för att jag ägt ps2 tidigare och gillar kontrollerna bättre. Har dessutom lirat de unika 360 titlar jag varit intresserad av. Nu skulle jag vilja lira igenom heavy rain. Annars spelar det ju ingen roll vilken man väljer. Dock kan man ju hitta xbox 360 spel till galet låga priser i större utsträckning än ps3. Fast det börjar kanske också jämna ut sig iofs...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

jag skulle föredra 360 bättre kontroller och så har det bätr flyt i spel och sist men inte minst bättre upplösning

men du kan ju ha kvar ditt ps3 det kommer finnas nya konsoler att köpa om 1,5 år så nu är det bara onädigt attg byta man får klara sig på det man har

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Jag har båda konsolerna, och vet att ingen av dem har på något sätt en bättre designad kontroll imo, handlar bara om att vänja sig, och köper man sig ena först och inbillar sig att det man själv har är bäst så kommer man hata allt annat oavsett hur verkligheten ser ut. Inte heller har någon av konsolerna märkbart snyggare portningar eller bättre mjukvara, inte heller är det mycket skillnad mellan att spela online på PS3 mot Xbox 360.

Personligen föredrar jag PS3 för att jag gillar många exclusiva PS3 titlar, och är inte speciellt förtjust i varken halo eller gears of war

Kort sagt så tycker jag bättre om PS3s GoW än Xbox GoW
Sen tycker jag kanske att Xbox 360 har ett lite barnsligt interface

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

jag har 360 slim 250gb och vill byta till ps3, men ingen som vill byta med mig

Permalänk
Medlem

Jag föredrar X-box pga de exklusiva spelen och förmodligen även då jag hade ett gammalt xbox som liten

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Holy shieeeeeet. You're a damn hero son.. Tack för tipset!

Permalänk

X360 har blivit en casual konsol sen Kinect släpptes. Som det är nu är PS3 en betydligt bättre maskin både sett till hårdvaran och spelen.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Tycker det kommer bättre exclusive spel till xbox, bättre kontroller(fast folk tycker det inte är en gilltig anledning). gillar Online delen bättre. Tycker grafiken är bättre på xclusive spel.

Edit: Konsollen är snyggare också

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

köpte xbox 360 för Halo 3.
bästa spelet jag någonsin spelat.
men köpte det också för att jag ägt det första xboxet tidigare vilket jag var nöjd över.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Tycker det kommer bättre exclusive spel till xbox, bättre kontroller(fast folk tycker det inte är en gilltig anledning). gillar Online delen bättre. Tycker grafiken är bättre på xclusive spel.

Du menar alltså att grafiken i Halo och Gears Of War är bättre än i tex Uncharted 3 och Killzone 2/3 ? .....

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Jag valde 360 för att!

1: Kompisarna körde det!

2: Det finns party chatt och andra funktioner som inte PS3 har!

3: Xbox var bara min första tanke.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil