Permalänk

Spelar inte mycket på konsol nu för tiden men är ägare utav både PS3 och 360. Kommer ihåg att jag köpte 360 för det mycket bättre spelutbudet, detta varierar ju dock från person till person då PS3 också har spel som inte 360 har. Sen så vill jag nästan spy varje gång jag behöver använda Sonys standardkontroller. Men att PS3 har gratis internet är ju en sjukt stor fördel.

Så för mig är det PS3 till film. 360 till Halo, Forza motorsport och Gears of War. Sedan PC till resten

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa Xbox nu, eller är den döende? Klarar den HDMI? Är titlarna i 720p / 1080p?
Har idag både en helt ok speldator och PS3. Titlar som jag tänker på primärt är givetvis Forza 4 och kommande Forza Horizon. Har GT5 till PS3, men av någon anledning så har jag tröttnat på GT. Aldrig lirat Forza eller ens knappt lirat Xbox faktiskt.

Vilken version ska man välja? Annat som en Xbox-noob bör tänka på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Är det värt att köpa Xbox nu, eller är den döende? Klarar den HDMI? Är titlarna i 720p / 1080p?
Har idag både en helt ok speldator och PS3. Titlar som jag tänker på primärt är givetvis Forza 4 och kommande Forza Horizon. Har GT5 till PS3, men av någon anledning så har jag tröttnat på GT. Aldrig lirat Forza eller ens knappt lirat Xbox faktiskt.

Om du söker på Xbox 360 E3 kommer det upp nyheter som kommer inom en snar framtid. Mycket häftiga grejor. Ser framförallt fram emot Smartglass i spelandet.
Det ryktas om att nästa Xbox "Durango" inte kommer förrän år 2014, så jo, det är värt att köpa Xbox 360 fortfarande. Nu är den dessutom väldigt billig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Ja det är värt att köpa fortfarande, även fastän den är rätt gammal i sig, så är det ännu en bra konsol, jag skulle rekommendera att du köper ett xbox 360 250 GB, då kan du installera spelen på hårddisken för att snabba upp laddningar och slippa lagget som uppstår/kan uppstå om du läser direkt från en skiva när du spelar.

Ett par spel till xbox 360 som jag skulle rekommendera:
HALO: COMBAT EVOLVED ANNIVERSARY (remake på Halo 1 som släpptes till xbox, uppdaterad grafik, men man kan även spela som Halo 1 grafiken)
Halo 3
Halo Reach
Crackdown
Crackdown 2
Forza 4

Halo: behöver man ens säga något om Halo? Världens bästa multiplayer spelserie.

Ang Crackdown / Crackdown 2 så är dem mer fria i sitt spelupplägg, du går/hoppar/åker runt i en stad, och du behöver inte köra "uppdragen" egentligen, utan du kan bara gå/hoppa/åka runt i staden och upptäcka den, klättra på hus, etc etc. Ett riktigt bra spel som man kan fördriva en hel del tid på att bara springa runt
Forza 4: ett bra bilspel, helt klart bästa bilspelet på xbox

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Om du söker på Xbox 360 E3 kommer det upp nyheter som kommer inom en snar framtid. Mycket häftiga grejor. Ser framförallt fram emot Smartglass i spelandet.
Det ryktas om att nästa Xbox "Durango" inte kommer förrän år 2014, så jo, det är värt att köpa Xbox 360 fortfarande. Nu är den dessutom väldigt billig!

Skrivet av PowerNet:

Ja det är värt att köpa fortfarande, även fastän den är rätt gammal i sig, så är det ännu en bra konsol, jag skulle rekommendera att du köper ett xbox 360 250 GB, då kan du installera spelen på hårddisken för att snabba upp laddningar och slippa lagget som uppstår/kan uppstå om du läser direkt från en skiva när du spelar.

Ett par spel till xbox 360 som jag skulle rekommendera:
HALO: COMBAT EVOLVED ANNIVERSARY (remake på Halo 1 som släpptes till xbox, uppdaterad grafik, men man kan även spela som Halo 1 grafiken)
Halo 3
Halo Reach
Crackdown
Crackdown 2
Forza 4

Halo: behöver man ens säga något om Halo? Världens bästa multiplayer spelserie.

Ang Crackdown / Crackdown 2 så är dem mer fria i sitt spelupplägg, du går/hoppar/åker runt i en stad, och du behöver inte köra "uppdragen" egentligen, utan du kan bara gå/hoppa/åka runt i staden och upptäcka den, klättra på hus, etc etc. Ett riktigt bra spel som man kan fördriva en hel del tid på att bara springa runt
Forza 4: ett bra bilspel, helt klart bästa bilspelet på xbox

Tack grabbar för era svar! Blir nog att inhandla en krysslåda idag. Och som sagt prio ligger på Forza 4 och kommande Horizon.