Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Tycker det kommer bättre exclusive spel till xbox, bättre kontroller(fast folk tycker det inte är en gilltig anledning). gillar Online delen bättre. Tycker grafiken är bättre på xclusive spel.

Edit: Konsollen är snyggare också

Haha, ja ska vi jämföra grafiken på Gears of War 3 med God of War 3? Halo med Killzone 3 eller Uncharted 3?
Man märker att du aldrig spelat PS3s exclusiva titlar xD

Vad är det du gillar bättre med Xbox online del?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Batman:

Har haft 360 tidigare, en FF XIII Edition, vilken jag sålde. Dock så rycker det lite i plånboken återigen, mest bara för Forza 4. Men det känns så onödigt att punga ut ca. 2000:- för att kunna spela ett spel, får helt enkelt hålla mig till att snylta på polarnas konsoler i framtiden

Det gör du rätt i, tyckte verkligen inte Forza 4 var speciellt mycket att hänga i granen, trotts att jag gillar racingspel så tröttnade jag otroligt snabbt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha, ja ska vi jämföra grafiken på Gears of War 3 med God of War 3? Halo med Killzone 3 eller Uncharted 3?
Man märker att du aldrig spelat PS3s exclusiva titlar xD

Vad är det du gillar bättre med Xbox online del?

"Haha, ja ska vi jämföra grafiken på Gears of War 3 med God of War 3? Halo med Killzone 3 eller Uncharted 3?
Man märker att du aldrig spelat PS3s exclusiva titlar xD"

Säg det till mitt PS3 som står i hörnet av rummet.
Har spelat alla tre titlar, körde dock bara helt igenom GoW3, mest MP i uncharted och Killzone

"Vad är det du gillar bättre med Xbox online del? :)"
Stabilare, snabbare (för mig, vet inte varför kan vara settings) Bättre utbud och aldrig haft problem med det.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Lira konsoll online är ingenting för mig, men att ha en hemma som ett sällskaps spel när jag har kompisar över så LIVE vs. PSN är ingenting jag ger mig in i att diskutera. Jag köpte en 360 Arcade ifrån Ica MAXI i Kalmar med rätt tillverkningsdatum under tusenlappen för att löda lite (JTAG). Har haft konsollen ett tag nu.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

"Haha, ja ska vi jämföra grafiken på Gears of War 3 med God of War 3? Halo med Killzone 3 eller Uncharted 3?
Man märker att du aldrig spelat PS3s exclusiva titlar xD"

Säg det till mitt PS3 som står i hörnet av rummet.
Har spelat alla tre titlar, körde dock bara helt igenom GoW3, mest MP i uncharted och Killzone

"Vad är det du gillar bättre med Xbox online del? :)"
Stabilare, snabbare (för mig, vet inte varför kan vara settings) Bättre utbud och aldrig haft problem med det.

Och du tycker fortfarande Gears of War och Halo är snyggare? lol xD

Har inte märkt någon som helst skillnad i hur stabilt eller snabbt deras online spelande Bättre utbud?
Hur som helst fallar Xbox pladask i för mig då jag tycker både Halo och Gears of War är så tråkiga att jag inte orkat igenom mer en ett par uppdrag. Ena exklusiva jag gillat hittills är Alan Wake, och det är inte längre exklusivt

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Appropå kontroller, är det nån som jämfört trådade med trådlösa ? Finns det nått som är bättre än originalkontrollen, och nu menar jag inte olika färger o dyl, utan funktionen.
Och finns det nån bra som funkar på både ps3, xbox360 och pc?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Och du tycker fortfarande Gears of War och Halo är snyggare? lol xD

Har inte märkt någon som helst skillnad i hur stabilt eller snabbt deras online spelande Bättre utbud?
Hur som helst fallar Xbox pladask i för mig då jag tycker både Halo och Gears of War är så tråkiga att jag inte orkat igenom mer en ett par uppdrag. Ena exklusiva jag gillat hittills är Alan Wake, och det är inte längre exklusivt

Yes jag tycker det är snyggare.
Med bättre utbud så menar jag att det är stabilare, snabbare (för mig som jag sa innan), bättre support.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Inte läst allt men för att det kommer roligare spel till Xbox enligt mig och att PS3 för portar av xbox spel med sämre uplösning och fps.. Sen gillar jag inte Sony ushhh!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

De flesta för Xboxens exklusivsa (Läs: Monopol)-titlar.

Halo var det en gång, men den serien har dom dödat nu.

Halo 4 släpps i höst, så nej inte dödad (det kommer för övrigt en helt ny Halo trilogi, så Halo 4 -6 kommer att komma så småningom.)

Nej, men att xbox blivit så populärt är väll delvis på grund av just Halo serien, då Halo anses vara världens bästa multiplayer / co-op spel utan någon konkurrent kommer i närheten.

Och att xbox har mer exklusiva titlar.

Kör dock både PS3, xbox och Wii, så har man alla så man kan spela dem spelen man skulle vilja då dem släpps :).

Nackdelen med xbox är att xbox live kostar och man måste köpa månadsvis eller liknande, skulle helst se att det även finns att köpa t.ex. 24/48 timmars xbox live gold access så man kan spela en kortare period, om man inte spelar så mycket så känns det onödigt att köpa en månad access (eller liknande) för att spela igenom ett eller 2 spel som tar max 20h totalt.

Blir intressant vad som kommer i nästa generations konsoler.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Xbox för GoW 1/2/3, samt Halo och Forza.

Aldrig gillat playstation, inte gillat spelen och har verkligen hatat deras löjligt kassa handkontroller :).

Men allt är inte för alla, och ps1/2/3 är verkligen inte för mig.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Halo 4 släpps i höst, så nej inte dödad (det kommer för övrigt en helt ny Halo trilogi, så Halo 4 -6 kommer att komma så småningom.)

Nej, men att xbox blivit så populärt är väll delvis på grund av just Halo serien, då Halo anses vara världens bästa multiplayer / co-op spel utan någon konkurrent kommer i närheten.

Och att xbox har mer exklusiva titlar.

Kör dock både PS3, xbox och Wii, så har man alla så man kan spela dem spelen man skulle vilja då dem släpps :).

Nackdelen med xbox är att xbox live kostar och man måste köpa månadsvis eller liknande, skulle helst se att det även finns att köpa t.ex. 24/48 timmars xbox live gold access så man kan spela en kortare period, om man inte spelar så mycket så känns det onödigt att köpa en månad access (eller liknande) för att spela igenom ett eller 2 spel som tar max 20h totalt.

Blir intressant vad som kommer i nästa generations konsoler.

Halo är lika stendött så som Call of Duty och Command & Conquer. De tillverkas spel ja, men kvalitén är skrattbar.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

PS3 kontrollen pajjar handlederna, så för mig går PS3 fetbort

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Appropå kontroller, är det nån som jämfört trådade med trådlösa ? Finns det nått som är bättre än originalkontrollen, och nu menar jag inte olika färger o dyl, utan funktionen.
Och finns det nån bra som funkar på både ps3, xbox360 och pc?

MS och Sony tillåter ej kontroller som fungerar till båda så det finns inte från de stora tillverkarna. Finns några mindre kinesiska tillverkare som går runt det (t.ex Qanba) för arkard stickor, vet dock inte om det finns "vanliga" kontroller.

För mer funktionallitet så kan du kanske ta en titt på denna:
http://www.madcatz.com/mlg/360_controller.htm
Ingen aning om den faktiskt är bra dock

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av biorrith:

PS3 kontrollen pajjar handlederna, så för mig går PS3 fetbort

Tror det handlar mer om att du inte vet hur man håller den i så fall xD

Tycker både Xboxs och PS3s är riktigt sköna, så länge man har Xbox med sladd såklart

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För mig personligen skulle jag säga att det är för att den är billigare (kan få ett slim med 4GB för typ strax över 1000:- på reorna) och att den är lättare att chippa.

Just chippningen är anledningen till att jag har en sådan stående i min tv bänk, för i övrigt skulle jag säga att ps3 an är en konsoll jag hellre skulle ägt om pengar kvittat fullständigt. Tystare, blueray, bättre filformatstöd för att se film, webbläsare osv.

Men sen är jag iofs inte en spelnörd heller och värderar sånt högre, klart att vissa som vill spela ett visst spel tvingas köpa just en specifik konsoll...

Permalänk
Medlem

Har spelat rätt mycket av alla konsoler och svart skulle nog vara det finns ingen vinnare... Båda har sina fördelar och nackdelar. Men om du nu ska köpa så ska du mest fokusera på vilka titlar du är intresserad av! Dröjer inte alldeles för länge tills nästa gen förhoppningsvis så då kan man in förskaffa sig dom nya konsolerna! För mig blir det både nästa Xbox och Playstation. Blir inget Wii U för rätt solklara anledningar. Bilspel är lite av min passion när det gäller konsol så känner ett behov av både Forza och Grand Turismo!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Varför inte är väl frågan?
En ergonomisk handkontroll
Bra onlinetjänst med revolutionerande funktioner som "party chat" som helt saknas hos konkurrenterna.
DLC först till de flesta stora spel
Överlägsen prestanda i princip alla multiformatsspel
Billigare i inköp
Mina vänner lirar på 360 och inte Ps3
Många intressanta unika IP
De flesta multiformatsspel säljer bättre på 360 = fler spelare online = bättre spelupplevelse på p2p
Kinect med bra casual spel likväl som smidig röststyrning eller "aktiv kontroll" för sociala spel.

Det enda som lockar med Ps3 är de exklusiva, och de är varken många nog eller bra nog för att jag ska köpa ne ännu, väntar tilsl generationen är slut och plockar hem en begagnad med en massa spel till ett bra pris

Permalänk
Medlem

för mig äre att kontrollerna är skönare, live funktionen mkt bättre! och att mina kompisar lirar 360

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)

Permalänk
Medlem

Dom som säger att Halo är död bl.a. Bl.a. Bl.a. Tror jag skriver så mest av avensjuka för att ps3 inte har just Halo. Jag har båda o just till ps 3 så är exklusiva spel verkligen inte bättre. Uncharted 2/3 verkligen överskattade spel....snygga ja men känslan suger o man blir utråkad snabbt. God of war 2/3 samma sak om o om igen finns nog inte många spel som är så repetiva som god of war o sen killzone 2/3 som va helt okej men handkontrollen till ps3 förstörde upplevelsen totalt :(:(
Xbox har bättre onlinestöd o jag betalar hellre än får Mitt konto hackad vilket har hänt på PSn :S
Halo, gears of war, Forza o dead or Alive alla dagar i veckan framför ps 3 exklusiva titlar. Fler spelare online på Xbox o handkontrollen ska vi inte ens snacka om dom flesta spel är bättre , snyggare, stabilare multiplayer, bättre flyt o mindre problem till 360 än på ps3 kolla bara på black ops.....o en fråga till alla som säger att ps3 har bättre spel.......vart är Wicher 2 på ps3 ?????? O Halo 4 lär få folk o glömma Playstation förutom i Asien då men dom är ändå som dom är

Min ps3 samlar damm men xbox är igång just nu

Visa signatur

I7-3930K/ 16 g 1600 mhz/ ASUS RAMPAGE IV BLACK ED/2x 780 ti SLI/ XFX Proseries Black Edition 1250W PSU/ SAMSUNG SSD 840 EVO 1TB/
Jag spelar på en Panasonic vt65 :-)
Konsol / xboz1 ( forza5,ryse,Cod )
Ps4 ( Bf 4,Fifa 14, Ac Black flag, Killzone)

Permalänk
Medlem

Jag använder PS3.Att PSN blev hackad var ju tråkigt. Brör mig ingenting då jag aldrig köpt nånting på Playstation Store och därmed inte behövt ge ut konto nummer eller kredit korts nummret.

Tycker du 360 är toppen så fortsätt med det. Tycker du PS3 är kul så köp det. Köp den konsoll enhet som har de spel du tycker är roliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

De flesta för Xboxens exklusivsa (Läs: Monopol)-titlar.

Halo var det en gång, men den serien har dom dödat nu.

Halo 4 släpps i November, är du inte uppdaterad?

Visa signatur

Dator: | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | CPU: Intel Core i7 3820 | MB: Asus Rampage IV Extreme | RAM: Corsair Vengence 32GB 1866MHz | GPU: EVGA GTX 780 3GB | OS: Windows 10 Enterprise | OS disk: OCZ Revodrive 3 120 GB | SSD: Samsung EVO Basic 1TB | HDD: Western Digital 3TB Red | PSU: Corsair AX1200 | CPU kylning: Corsair H100i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Tycker bara att allt på PS3 ser så smutsigt och dammit ut ^^ och allt tycks vara ur fokus.

partikelgenerering är en av Cellens specialområden, därför använder säkerligen gärna utvecklarna det lite extra för att göra miljön mer realistisk, och dölja andra mer traditionella metoders brister pga texturminne och AA-hantering bla.

många spel bygger också nästan helt på detta, så frågan är om saker som Journey tex ens vore möjliga på konkurrenterna. nån "insatt i spelutveckling" kommer bergis med en välutvecklad utläggning om motsatsen..

Skrivet av tkoop1:

jag skulle föredra 360 bättre kontroller och så har det bätr flyt i spel och sist men inte minst bättre upplösning

Skrivet av smallpox:

Vad menar du med att Xbox 360 skulle ha bättre upplösning?

Av ren nyfikenhet, vilken spelare har bättre uppspelningskvalite/mer funktioner än ps3 för under tusenlappen?

XB360 har fler av multiplattformsspelen i högre upplösning än de är på PS3, PS3 har fler spel än XB360 i högst upplösning. så, nu kan väll alla vara glada?

bättre bild är ju alltid lite subjektivt. men att få en spelare som har lika "korrekt" hantering av bilden som PS3 idag är inget problem. det som den fortfarande är bäst på (och det lär aldrig bli annat) är snabbhet i menyhantering, spolning och sånt, men det vore kanske mest konstigt annars.

Skrivet av ivek:

.....o en fråga till alla som säger att ps3 har bättre spel.......vart är Wicher 2 på ps3 ??????

nu vet jag inte om det räknas som spelet ingen kan vara utan men..

det är på gång till PS3 med tydligen, en bättre version naturligtvis, som är "exclusive" naturligtvis. tills den kommer på box som exklusiv "GOTY extramaterial inkluderat edition" eller nått. (ja allt är precis som med Mass Effect alltså)

även Witcher (1) ska vara på inflygning, samma lär gälla det.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpa en konsol idag skulle jag ha väldigt svårt att välja, men skulle troligtvis välja en xbox. Varför? Jag gillar krysslådans exklusiva titlar mer, Gears Of War, Halo och Forza. Jag tycker xboxens kontroller är skönare även om jag vant mig mer vid PS3'ans efter en tid spelande, i början tyckte jag den var hemsk. Sen tycker jag att xbox live är bättre, även om det kostar, det är stabilare, det är inte "The PSN servers are down for maintenance" varje gång man vill spela.

Även om jag älskar PS3'an för att den har blu-ray, grymt interface och enkelt att konfigurera för mediaservrar så är det fortfarande en spelkonsol och jag köper då den som har spelen som passar mig bäst i smaken.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atto:

Halo 4 släpps i November, är du inte uppdaterad?

Ännu en gång, därav att Halo är dött.

De dödade det hela i och med "Reach", och nu är det bara mjölkning, precis som CoD dog efter 4an, och Command & Conquer dog i och med C&C4, de forsätter släppa spel, men det som en gång var definitionen av spelen är helt utdött.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade mitt sikte inställt på PS3 när jag skulle köpa konsoll men sprang i spelbutiker några gånger för att testa och föll för handkontrollen hos xbox360. Den är verkligen underbar. Sedan hjälpte det billigare priset också

Permalänk
Medlem

Gillar spelen till det, handkontrollen är underbar <3

Permalänk
Medlem

skönare kontroll och alla kompisar har det så man kan spela online med dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ännu en gång, därav att Halo är dött.

De dödade det hela i och med "Reach", och nu är det bara mjölkning, precis som CoD dog efter 4an, och Command & Conquer dog i och med C&C4, de forsätter släppa spel, men det som en gång var definitionen av spelen är helt utdött.

Vad är det dåliga med Reach? Helt klart det Roligaste halo spelet efter ettan och en riktigt rolig och snabb multiplayer.
Halo 3 är ändå det sämsta halo i serien, hade inte alls mycket kul i 3:an. Däremot var ODST och Reach en riktigt bra upplevelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Vad är det dåliga med Reach? Helt klart det Roligaste halo spelet efter ettan och en riktigt rolig och snabb multiplayer.
Halo 3 är ändå det sämsta halo i serien, hade inte alls mycket kul i 3:an. Däremot var ODST och Reach en riktigt bra upplevelse

Det är en enda stor mjölkning. De gjorde om storyn fullkommligt för att Halo-storyn inte skulle ha tagit slut i och med Halo 3, vilket gör ägande-rätten av Halo mycket mera värdefull.

HRINC - Halo Reach Is Not Canon. Vem som helst som läst böckerna The Fall of Reach, The Flood, First Strike och The Ghosts of Onyx borde veta detta.

Visa signatur

Permalänk

1. Partychatt osv.
2. GoW, Halo och Minecraft XLBA.
3. Vänner hade det.