Permalänk
Entusiast

Surround i Datorrummet

Då vi inte nyttjar hallen och det rummet blivit ledigt så tyckte frugan att det var dags att skeppa ut den där hemska datorhörnan ut i hallen. Så jag tyckte det var dags för en ny fotosession... speciellt med tanke på att jag nyligen uppdaterat datorn utöver detta.

Jag har länge velat gå över till intel och fick äntligen chansen att testa, samtidigt som man fick köpa ett nytt värstingkort... som snart kom att bli två!

Spelriggen ser ut som följer...

Chassi: Corsair Graphite 600TM
CPU: Intel i7 2700K @ 4.6Ghz
CPU-kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E
MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
RAM: 2x4GB Kingston 1600Mhz
GPU: 2st. Zotac GTX680 +110/+300
SSD: 120GB Intel 520
HDD: WD CB 1TB
PSU: Antec HCP 850W 80+ GOLD
Skärm(ar): 1x 27" Samsung 2x 24" Benq

Surround i Datorrummet

Permalänk
Entusiast

Alltid trevligt med en femma... men när första rösten är en femma så tror ju alla att man sitter och röstar på sig själv

Permalänk
Medlem

Snyggt! Dock amstaff och regn.. Vår lilla tuffing är exakt lika dan! Han följer med mig ÖVERALLT spec utomhus förutom när det regnar eller är kallt då springer han öppnar dörren och lägger sig i sängen. Ska inte dessa hundar vara tuffa?? Ska dock lära honom stänga dörren med.. Minus 20 i vintras dörren stått öppen i 1h.

Permalänk
Medlem

Varför har du tejpat (?) cpu kylaren?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Batman:

Varför har du tejpat (?) cpu kylaren?

Que? Den är inte tejpad nånstans

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Oj vilket betygdropp 2:or & 1:or... Vad tycker ni är fel/dåligt när ni röstar så. Kommentera gärna så man kanske kan korrigera "felen"...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker de va en riktigt trevlig rigg! Dock funderar jag lite på, kan man köra Nvidia surround när man har skärmar som har lägre upplösning på höjden en sin main skärm.
t.ex.

LEFT MAIN RIGHT
1280x1024 1920x1200 1280x1024

eller funkar inte de alls?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

Hej! Kort fråga:

Hur mycket belastas datorns prestanda med 3 skärmar?
Får du lägre FPS?
Är det märkbart?

Jag funderar på att skaffa tre skärmar, men vet inte om min dator klarar det av.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

/erWin