Presterar min SSD som den ska?

Permalänk
Medlem

Presterar min SSD som den ska?

Hej!

Jag har köpt mig en SSD nyligen och jag undrar om den presterar så snabbt som den ska? Jag köpte mig en Corsair force GT 120gb.
Jag har kopplat den till en sata 3.0 port med en sata 3.0 sladd!

När jag körde ett test så fick jag detta resultatet.. Är det som det ska? och är det inte det, vad ska jag göra för att göra den snabbare? Är ganska ny med SSD så uppskattar all hjälp jag kan få!

Hampus

Permalänk
Medlem

Ställ in AHCI i BIOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Ställ in AHCI i BIOS

Se bara till att först göra den ändring i registret som behövs, annars så kommer inte datorn att vilja boota

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Se bara till att först göra den ändring i registret som behövs, annars så kommer inte datorn att vilja boota

Skrivet av Nikkop:

Ställ in AHCI i BIOS

Ok, vad är AHCI och vart i bios hittar jag detta? Och vad ska jag ändra i vilket register? Haha orkar någon skriva eller länka hur man gör? Och vad kommer skillnaden bli? =D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av HaMpOoNA:

Japp:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Tack som fan!

Nu har jag ändrat i register och fixat det i bios, startade om datorn och fick nu detta resultatet:

Tack som fan till er som svarade! Märkte skillnad direkt! Till er som undrar samma sak, kolla denna filmen på youtube.. Det tar 3 minuter och det blir awesome!!
http://www.youtube.com/watch?v=i8gW_ycdnas

Älskar sweclockers! tack igen