Är det möjligt att dela upp nätverket ???

Permalänk

Är det möjligt att dela upp nätverket ???

Hej nu är det så att jag bor hemma och jag har en far som sitter och laddar ner hela tiden och det gör att min ping i Bf3 laggar som fan !!!
Så nu är min fråga kan man på något sätt välja så han bara får tillgång till kanske 3 mbit och jag får resten.
Min pappi använder sig utav wi-fi och jag kör på kabel om det nu spelar roll, Samt att jag använder win7 och han Vista
Tack så hemst mycket på förhand Mvh Anton

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweLind92:

Hej nu är det så att jag bor hemma och jag har en far som sitter och laddar ner hela tiden och det gör att min ping i Bf3 laggar som fan !!!
Så nu är min fråga kan man på något sätt välja så han bara får tillgång till kanske 3 mbit och jag får resten.
Min pappi använder sig utav wi-fi och jag kör på kabel om det nu spelar roll, Samt att jag använder win7 och han Vista
Tack så hemst mycket på förhand Mvh Anton

Du kan be din far sätta max ner och upp speed i torrentprogrammet (om det är det han använder) så kanske du får bättre speed.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av sweLind92:

det är lättast fixat på två olika sätt.

alt 1. din far sätter en total fartgräns på p .. sina filer en bit under vad er leverantör ger, vilket då ger annan trafik utrymme naturligtvis.

alt 2. skaffa en lite mer avancerad router med trafikproritering och ställ in den att proritera spelporten/ditt IP/whatever.

Skrivet av sweLind92:

alt 3. bygg en störsändare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

alt 4. gå in i routern och stäng av åtkomsten via wifi när du spelar och sätt på igen efteråt. du är admin då du är den med linan^^

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

Kan inte problemet vara att routern inte klarar av alla torrentanslutningar, även om de sätter ner prion på nedladdningen?

Permalänk

Vad har du för router?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag har en D-link 650 tror jag den hetter.
Grejen är den att om man inte använder ett torrent program men att det är igång men man har inga nerladdningar så tar det allt internet i allafall så jag tror man ska ställa in på hans dator typ att den får max si och så mycket hoppas alla förstår Mvh

Permalänk

650'n har stöd för QoS? Sätt lägst prio på torrenttrafik. Tror t.o.m det finns en egen flik för det.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"