Hör Skype i Hörlurarna och Diablo 3 från Högtalarna? Hur kan jag fixa det?

Permalänk
Medlem

Hör Skype i Hörlurarna och Diablo 3 från Högtalarna? Hur kan jag fixa det?

Tja!

Använder min nya HP laptop dv7-6c85eo och jag spelar just nu lite diablo 3 på den och snackar i Skype med vänner samtidigt. Problemet är att när jag börjar snacka i Skype så hör jag Skype ljudet ur hörlurarna och spelets ljud strömmar ut ur högtalarna som sitter på datorn vilket är välidgt jobbigt.

Varför är det så, och hur åtgärdar jag detta?

Permalänk
Hedersmedlem

Spelet använder ljudenheten som står som standard för uppspelning i kontrollpanelen. Skype har troligen själv valt att använda ditt USB-headset istället för standardenheten. Du behöver alltså gå in i kontrollpanelen och ändra så att ditt headset är standardenhet för uppspelning av ljud, så kommer även ljudet från spelet att hamna i headsetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Spelet använder ljudenheten som står som standard för uppspelning i kontrollpanelen. Skype har troligen själv valt att använda ditt USB-headset istället för standardenheten. Du behöver alltså gå in i kontrollpanelen och ändra så att ditt headset är standardenhet för uppspelning av ljud, så kommer även ljudet från spelet att hamna i headsetet.

Det verkar stämma, har tagit en screenshot på hur det ser ut för mig:
http://tinypic.com/r/mrko/6

Jag försöker ändra och trycker på "Ange som standardenhet" på "Communication Headphones" men det hjälper ändå inte... Noterade just att även ljudet ur Spotify kommer ur Högtalarna och inte Hörlurarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gurriish:

Det verkar stämma, har tagit en screenshot på hur det ser ut för mig:
http://tinypic.com/r/mrko/6

Jag försöker ändra och trycker på "Ange som standardenhet" på "Communication Headphones" men det hjälper ändå inte... Noterade just att även ljudet ur Spotify kommer ur Högtalarna och inte Hörlurarna.

Jo, det ser ut som jag trodde.

Menar du att det inte händer något alls när du byter standardenhet? Du behöver även starta om programmet i fråga (Diablo 3 eller Spotify) för att inställningen ska träda i kraft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jo, det ser ut som jag trodde.

Menar du att det inte händer något alls när du byter standardenhet? Du behöver även starta om programmet i fråga (Diablo 3 eller Spotify) för att inställningen ska träda i kraft!

Yup, även när jag trycker Ange som standardenhet så ändras inget, det står fortfarande

"Speakers and Headphones: Standardenhet"

"Communications Headphones: Standardenhet för kommunikation"

:/

Permalänk
Medlem

Om du har Win 7 så går du in via Kontrollpanelen>Ljud och hårdvara>justera ljud enheter> sen sätter du standardenhet på hörlurarna sedan kommunikation på hörlurarna med sedan så ska allt ljud komma i hörlurarna sedan när du drar ut lurarna ska ljudet komma i högtalarna. Det är iaf så jag har det. fungerar det inte testa starta om datorn med de inställningarna.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Du måste även gå in under inställningarna på Skype, och ställa in rätt enhet där också. Den ändras inte automatiskt om du byter till en annan standardenhet under kontrollpanelen.

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Sötast

Gör ALLA en tjänst och kör allt ljud i hörlurarna, att sitta å lyssna på någon annans spelljud är inget trevligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Gör ALLA en tjänst och kör allt ljud i hörlurarna, att sitta å lyssna på någon annans spelljud är inget trevligt.

Det är ju precis vad trådskaparen behöver hjälp med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Du läste ganska snabbt eller hur:P

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Händer mig också. Får alltid starta om diablo3 om jag startar skype :<.
verkar inte gå att byta uppspelningsljudet när det bestämt sig för en sak i diablo. :/

Permalänk
Sötast
Skrivet av widL:

Det är ju precis vad trådskaparen behöver hjälp med...

Skrivet av bjinko:

Du läste ganska snabbt eller hur:P

Damn it, jag la till ett "a" mentalt i topicen och sedan blev jag allt jag läste färgat av det

Permalänk
Medlem

Om du högerklickar på en uppspelningsenhet så finns det både Välj som standardenhet och Välj som standard kommunikationsenhet. Båda måste vara valda.

MEN, det lättaste (så som jag gör) är att inaktivera allt du inte vill ha ljud från. Så om du bara vill ha ur lurarna så inaktivera allt annat.
(Se till att du högerklickar och väljer att du vill se inaktiverade enheter i listan, så du kan aktivera dom igen sen.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Om du högerklickar på en uppspelningsenhet så finns det både Välj som standardenhet och Välj som standard kommunikationsenhet. Båda måste vara valda.

MEN, det lättaste (så som jag gör) är att inaktivera allt du inte vill ha ljud från. Så om du bara vill ha ur lurarna så inaktivera allt annat.
(Se till att du högerklickar och väljer att du vill se inaktiverade enheter i listan, så du kan aktivera dom igen sen.)

Mmm, jag har provat allt detta. Ingenting fungerar. Provade att inaktivera allt utom hörlurarna men då funkar inte ljudet från t.ex. Spotify alls. Kommer ingenting.

Aldrig varit med om något liknande. Och det går inte att välja både "Som standardenhet och Välj som standard kommunikationsenhet" för hörlurarna, endast det senare fungerar att välja och det är jävligt skumt.

Permalänk
Medlem

Ändra inställningar i ljudinställningar i skype samt inställningar i Ljud, uppspelning.
"Ange som standardenhet"
"Ange som standardenhet för komminukation"

Detta är dom 3 sakerna jag behöver ändra mellan när jag ska byta runt ljudet.

PS du måste starta om spelen för att det ska fungera.

Permalänk
Medlem

Skype har i senare versioner fått en jobbig ljudinställning som gör att den kör sitt ringljud ur alla tillgängliga kanaler...

Audio settings: Set up sound on your computer

Den tar iofs bara bort ringljudet.