SteelSeries Headset: Hör mig själv i skype!!!

Permalänk
Medlem

SteelSeries Headset: Hör mig själv i skype!!!

Hej,

Ringde en kompis på Skype idag för att lira lite LoL och hör mig själv när jag skriver,pratar etc i micken i mina hörlurar. Det är endast när jag är inne i ett samtal i skype som jag hör mig själv. Det konstiga är att det inte står något (inga gröna pluppar kommer fram) när jag pratar men jag hör mig själv ändå. Jag hör också ett konstant brus i backgrunden när micken är på i skype samtalen. Skulle vara bra om någon vet hur man fixar detta för det är väldigt irriterande. Inte varit såhär förens idag.

Edit: Har SteelSeries Diablo 3 Headset

/Frans

Permalänk
Medlem
Skrivet av aakimboo:

Hej,

Ringde en kompis på Skype idag för att lira lite LoL och hör mig själv när jag skriver,pratar etc i micken i mina hörlurar. Det är endast när jag är inne i ett samtal i skype som jag hör mig själv. Det konstiga är att det inte står något (inga gröna pluppar kommer fram) när jag pratar men jag hör mig själv ändå. Jag hör också ett konstant brus i backgrunden när micken är på i skype samtalen. Skulle vara bra om någon vet hur man fixar detta för det är väldigt irriterande. Inte varit såhär förens idag.

Edit: Har SteelSeries Diablo 3 Headset

/Frans

Kolla inställningarna tror inte det är lurarna utan Skype. Kolla även inställningarna för ljud i datorn

Permalänk
Medlem

Start -> Kontrollpanelen -> Ljud -> Inspelning
Se först till att du har Microphone ibockad.
Tryck sedan på den och välj Egenskaper.
Klicka på fliken Lyssna.
Bocka ur "Lyssna på denna enhet." Om det valet är ibockat innan.
Starta om Skype.

Har översatt från engelska menyer så kanske inte är helt 100% korrekta menynamn.