Vad tror ni om Corsair Hydro H60 vs H100 ?

Permalänk

Vad tror ni om Corsair Hydro H60 vs H100 ?

Har tänkt att lägga en beställning hos Inet idag men vet inte riktigt om jag behöver H100. Vad tror ni, vilken är bäst av dessa ?
Eller duger H60 bra i alla sammanhang ?
Har tänkt att överklocka kanske till 4.2GHz inte mer. Behöver faktiskt hjälp nu vilken jag ska välja.

Permalänk
Medlem

Beror mest på hur hög spänning du behöver upp i för de påverkar ju tempen mest.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Har tänkt att lägga en beställning hos Inet idag men vet inte riktigt om jag behöver H100. Vad tror ni, vilken är bäst av dessa ?
Eller duger H60 bra i alla sammanhang ?
Har tänkt att överklocka kanske till 4.2GHz inte mer. Behöver faktiskt hjälp nu vilken jag ska välja.

du får ju 2x radiator for 1.8ggr pengarna de e ju 20% vinst men om h100 är ett måste för att hålla tempsen nere e ju inte så troligt.. vilka temps o kylare ligger du me nu?

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Beror mest på hur hög spänning du behöver upp i för de påverkar ju tempen mest.

Jo jag vet men hur långt kommer man med H60 om man ser att en viss gräns finns ?
Alltså kommer jag kunna klocka skiten ur min processor eller kommer det ta stop pga just H60 ?
Och om jag hade valt H100 då skulle jag kunna öka Vcoren yttligare en bit.

Permalänk
Medlem

Du kommer mest troligen komma några mhz högre med H100.

Annars så är ända + H100 har över H60 är att du faktiskt får en något lägre ljudnivå sålänge ditt chassi är bra byggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Jo jag vet men hur långt kommer man med H60 om man ser att en viss gräns finns ?
Alltså kommer jag kunna klocka skiten ur min processor eller kommer det ta stop pga just H60 ?

Svårt att veta de beror ju helt på hur bra flöde du har i chassit och vad du har för komponenter i datorn för övrigt.

Vi kan inte säga varken bu eller bä utan att ha ALL info.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av punchline82:

http://www.inet.se/produkt/6308763/thermalright-silver-arrow-...
skulle jag gå på OBS! väldigt hög får inte plats i alla chassin.

Ja du kommer kunna gå högre med h100 men för att optimera den behöver du ju 2 fläktar till så blir ju lite mer att punga ut.

Visa signatur

Quote Please

Permalänk
Skrivet av Crille90:

Du kommer mest troligen komma några mhz högre med H100.

Annars så är ända + H100 har över H60 är att du faktiskt får en något lägre ljudnivå sålänge ditt chassi är bra byggt

lägre ljud nivå e ju bättre att skaffa h60 med 2 noctua fläktar i push-pull imo

Visa signatur

Quote Please

Permalänk

Om jag kör på H60 i mitt Antec 1200 hur ska jag placera fläkten då ?
Har ju 2st fläktar där bak för utsug och troligtvis så måste jag ta bort en av dom och sätta dit H60in med insug. Är det då bättre att ha radiatorn uppe eller nere, har en 200mm fläkt i taket för utsug också.

Permalänk
Medlem

Tycker H60 duger fint för mig på en Ivy Bridge i5-3570K i 4.2GHz med 1,16V. Kommer inte över 60 grader i full load i OCCT. Dock så rekommenderar jag att byta ut stockfläkten som kommer med H60 då den är skräp ljudmässigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 4.3GHz 1.3VCore | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 16GB @ 3600MHz 16-20-20-38 1.4VDIMM | ASUS ROG Strix RTX 2070 SUPER OC @ 1705/2005MHz (15.8GHz Memory)| | Arctic Freezer Liquid II 240mm | CM Storm Stryker | Corsair HX 850W | ACER Predator XB271HU | Razer Deathadder Elite | Q-Pad MK-85 | DALI Zensor 1 AX

Permalänk
Medlem

Varför inte H80? Jag hade H100 först, som jag sedan RMAde och bytte mot H80. Ingen skillnad i temp och lägre ljudnivå pga att chassit inte längre än öppet i toppen....

Permalänk
Skrivet av Gabrioth:

Varför inte H80? Jag hade H100 först, som jag sedan RMAde och bytte mot H80. Ingen skillnad i temp och lägre ljudnivå pga att chassit inte längre än öppet i toppen....

Nja vette fan..
Ska det vara så ska det. Sen om jag inte behöver H100 då duger ju H60 bra.

Permalänk
Medlem

vad är push pull?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

vad är push pull?

Skickades från m.sweclockers.com

Push är om man har fläkten så den trycker luft igenom radiatorn
Pull är om man har fläkten så den drar luft igenom radiatorn
Push pull är om man har har två fläktar på radiatorn där en trycker igenom luften och den andra på motsatta sidan av radiatorn drar luften.

Hoppas du förstår

Edit: en bild.

Permalänk
Inaktiv

En h20 620 ligger väl rätt nära H60, kanske ett alternativ?

Permalänk
Skrivet av anon188021:

En h20 620 ligger väl rätt nära H60, kanske ett alternativ?

Lyser inte den blått ?
Ska ha ett ljusfritt chassi nästa månad så då skulle den bara förstöra.
Men tack iaf.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Lyser inte den blått ?
Ska ha ett ljusfritt chassi nästa månad så då skulle den bara förstöra.
Men tack iaf.

http://www.sweclockers.com/recension/13538-antec-kuhler-h2o-6...

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Det blev en H60 iaf.
Tack för er medverkan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Push är om man har fläkten så den trycker luft igenom radiatorn
Pull är om man har fläkten så den drar luft igenom radiatorn
Push pull är om man har har två fläktar på radiatorn där en trycker igenom luften och den andra på motsatta sidan av radiatorn drar luften.

Hoppas du förstår

Edit: en bild.
http://cdn.overclock.net/e/ea/ead78a73_Push-pull-image.png

tack så så mycket för svar!

Visa signatur

Citera för svar!