Permalänk
Medlem

Mer billiga mekaniska tangentbord

För er som missa Ozone Strike för 429kr!

Steelseries 6gv2

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-spel-gaming/pc-ga...

Tt eSPORTS Meka (Thermaltake)

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tangentb...

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

EDIT; Tänkte åka och impulsköpa 6Gv2 innan det är slut, men är osäker på svarta brytarna, har inte testat dem och de känns enligt recensioner jävligt tunga. Någon som kan säga något gott om dom?

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!
Någon som kan tipsa om ett tangentbord med blå brytare?

Permalänk
Medlem

MK 50 är ju hyfsat billigt , och kan fås med blå brytare. Med belysning blir det MK-80 och dyrare

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Bra initiativ!

Razer Black Widow har blåa brytare men den verkar få blandade reccensioner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Razer Black Widow har blåa brytare men den verkar få blandade reccensioner.

2 Key Roll Over, nej tack, det är enda anledningen man behöver för att inte köpa det om man hade tänkt att använda det till gaming

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Tack för tipset!

EDIT; Tänkte åka och impulsköpa 6Gv2 innan det är slut, men är osäker på svarta brytarna, har inte testat dem och de känns enligt recensioner jävligt tunga. Någon som kan säga något gott om dom?

Ja kör med svarta på mitt Ozone Strike och jag tycker inte de särsklit jobbigt. Om du kommer från ett membran tangentbord blir det inga problem. Desutom låter Kjell dig känna på tangentbordet om du frågar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Tack för tipset!

Jag har prövat svarta tangenter och gillade det inte alls. Känns inte som vanliga tangenter utan mer som att trycka i svamp.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kolla även cdon:s gamingrea... 25% rabatt, vilket ger rätt fina priser på tex mk 50.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
99:e percentilen

Jag har just nu Razer Lycosa, med gummikupoler(?). Hur stor är egentligen skillnaden mellan det och mekaniska, och är det värt kostnaden att uppgradera? Vill gärna ha bakgrundsbelyst.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag har prövat svarta tangenter och gillade det inte alls. Känns inte som vanliga tangenter utan mer som att trycka i svamp.

Svarta brytare är lite obekväma ibörjan, men efter ett tag så är det riktigt skönt. Var samma problem för mig gällande blåa

Skrivet av Zuggmate:

Jag har just nu Razer Lycosa, med gummikupoler(?). Hur stor är egentligen skillnaden mellan det och mekaniska, och är det värt kostnaden att uppgradera? Vill gärna ha bakgrundsbelyst.

Det är ganska stor skillnad egentligen. Dock kommer ju det låta mera men det känns mycket mer hållbart.

Har du någonsin skrivit på ett riktigt gammalt tangentbord? De har ofta mekaniska brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mekaniska spöar skiten ur allt, bytte från ett saitek eclipse till ett mk-50 med röda brytare, en investering som jag inte ens funderat på att ångra!

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Ja kör med svarta på mitt Ozone Strike och jag tycker inte de särsklit jobbigt. Om du kommer från ett membran tangentbord blir det inga problem. Desutom låter Kjell dig känna på tangentbordet om du frågar.

Skrivet av flyawaynille:

Tack! Precis som ni verkar folk ha väldigt delade meningar, jag är väldigt ivrig på ett mekaniskt tangentbord men vill ändå välja rätt, därför är jag väldigt kluven ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Bra initiativ!

Tesoro Durandal G1N & Razer Black Widow är det som gäller i de nedre prisklasserna, annars får man hosta upp över 1000:-

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för brytare i dett MK-50?
http://cdon.se/hemelektronik/qpad%C2%AE%7cmk-50_pro_gaming_me...

Tydligen finns flera versioner.

Är det bättre att köpa ett tangentbord man gillar och byta ut brytare mot de man gillar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Är det bättre att köpa ett tangentbord man gillar och byta ut brytare mot de man gillar?

Verkar vara Cherry MX Red

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

I originalet ska det vara röda om jag fattat rätt, du kan få andra brytare om du kontaktar QPAD.

Jag var precis iväg och köpte 6Gv2 med svarta brytare, är helnöjd so far, återstår bara att fullt vänja sig vid brytarna och uppsättningen utav knappar, beror dock mest på utav att jag använda Sidewinder X4 innan som har rätt knasig tangentuppsättning ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Du kan vad jag vet få Mk borden med den brytare du vill, men då måste du beställa från Q-pad, byta själv?? hoho det vet jag nog bara en på detta forum som skulle kunna med,,men han gör det riktigt bra och har även en beskrivning om hur man gör så,, kolla runt och se.

http://www.sweclockers.com/galleri/9327-mk-80-done-my-way

Hittade länk till frågan
Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian