Headset för mobiltelefon (Android Lur, spec: Nexus S)

Permalänk
Medlem

Headset för mobiltelefon (Android Lur, spec: Nexus S)

Som titeln frågar efter, så letar jag efter ett bra headset - alltså bra mikrofon och bra ljud ur in-ear headsetet till min mobil.

Har kollat runt en hel del & jämfört kommentarer på prisjakt & kommit fram till att de för 1000kr ++ skulle passa mig bäst.
Tycker dock att det är ganska dyrt & hoppas på komma billigare undan, finns det ingen annan lur så blir man väl illa tvungen.
Men vill helst lägga sig på 300-999kr.

Söker då såklart en mikrofon som inte tar in allt ljud, så att den man pratar med hör en klart och tydligt.

När man har på sig headsetet och lyssnar på musik så ska man inte höra när sladden stöter emot någonting(plagg tex) vilket verkar vara ett problem bland många headsets, att stött ljudet fortplantar sig och man hör det i hörlurarna i.e.

I sista hand kommer ljudkvaliten även om jag lyssnar mkt på flac så har jag hemma bio system för det hemma.
Jag lyssnar sällan över 80% i volymstyrka så om diskanten börjar fucka sig över 80% så är det okej - så länge diskanten inte stör en vid normala volymnivåer. Jag har inget problem med mycket bas, tror tom jag föredrar mycket bas.
Sen så är jag självklart ute efter ett ljud med relativt bra mellanregister m.m.

Hoppas ni har några bra förslag. Har ni haft ett måndags ex med en lur & tycker att den suger för att den gick sönder efter 10dagar så behöver inte det nämnas, jag kollar självklart själv upp lurarna för att se om de fått kritik för dålig hållbarhet.

Mvh
Quim

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Supermicro A2SDi-HLN4F | Atom C3758 | Fractal Design Define C | 64GB ECC RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 14 | AP: 2pcs Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk

Blåtands headset från Sony Ericsson, mw600, netonnet har den billigt.
Bästa ljudet tycker jag, och jag hör väldigt dåligt med andra, går även bra att prata i närheten av högljudda maskiner på arbetsplatser

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Jag har själv detta till mobilen och är väldigt nöjd, ljudet är verkligen 10/10 enligt mig med grov bass!

Stor rekommendation säger ja bara !

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Mobiltillbehor/Headse...