Permalänk
Medlem

Tangentbord

Hade turen och hittade några gamla mekaniska tangentbord på jobbet som skulle slängas, tog hem dem direkt när jag såg att dom hade mekaniska brytare

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m...
Om ni vill läsa lite mer om mekaniska switchar.

Hittade följande

- Compaq mx11800

- Compaq RT101

- Dell AT102W

Tangentbord

Permalänk
Medlem

Coolt. Vad ska du göra med dom?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Coolt. Vad ska du göra med dom?

Vet faktiskt inte, tyckte det var onödigt att slänga dom bara Det är i alla fall riktigt skönt att skriva på bruna switchar!

Permalänk

kan sälja

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

hur mycket för dellen?

Permalänk
Medlem

Gröna kanske? http://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_Green
Men de är gjorda för spacebar? Känns fel. Dina ser ljusare ut i färgen. Hur känns dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Gröna kanske? http://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_Green
Men de är gjorda för spacebar? Känns fel. Dina ser ljusare ut i färgen. Hur känns dem?

Visste inte att Cherry gjorde gröna switchar men det är nog det.

"The Cherry MX Green is both a tactile and a clicky switch. You can both feel the tactile bump and hear the "click" that occurs when the activation point is hit. " 80cN.

Stämmer ganska bra det där, känns att de är tyngre än bruna och lite tactile bumbp men inte lika mycket tactile som bruna, men det kan ha med att bruna är lättare.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ta en bättre bild på Compaq tangentbordet. Det är antagligen inte gröna switchar då de bara sitter på spacebar tangenten i vanliga fall, och jag tvivlar på att det är någon som moddat det där om du tog det från jobbet.

Jag antar att det är vanliga rubberdomes, men att de har en slider över så att det ser mekaniskt ut.

Lite nyfiken blev man allt!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är rubber domes, i princip värdelöst. Men de andra tangentborden är fina. Helt klart värda att sälja eller behålla som reserv. Har själv 11800 tangentbordet och det ärriktigt trevligt. Tom såpass trevligt att jag köpt ett g80-1800 bara för att bli av med styrkulan men behålla samma design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är rubber domes, i princip värdelöst. Men de andra tangentborden är fina. Helt klart värda att sälja eller behålla som reserv. Har själv 11800 tangentbordet och det ärriktigt trevligt. Tom såpass trevligt att jag köpt ett g80-1800 bara för att bli av med styrkulan men behålla samma design.

Synd Blir nog att sälja de flesta men kommer ha kvar ett mx11800 i alla fall, älskar bruna switchar så skönt att skriva på!

Permalänk
Avstängd

compaq mx 11800 med brown och trackball är ett riktigt bra och smidigt tangentbord, mitt favorit lantangentbord.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av joshoa:

compaq mx 11800 med brown och trackball är ett riktigt bra och smidigt tangentbord, mitt favorit lantangentbord.

Det är ännu finare med blues

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Det är ännu finare med blues

har ett blackwiddow också med blues om du ser i min signatur har jag ett par modeller.. Men måste säga adet går både fortare och är skönare o skrivapå brown! Men blue är bara jävlig softa och man skriver helt klart minst fel på dom, man är riktigt exakt med blues!
äh vafan älskar båda lika mycket då !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hittade en sida där det står lite mer om tangentbordet, verkar dock som du sa vara ganska värdelöst.

http://deskthority.net/wiki/NMB_RT6856T

Permalänk
Avstängd

Robberdome är det

Permalänk

dem gröna switcharna är rubberdome och dem r dåligare än alps och mekaniska

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk