Permalänk
Medlem

Nya YouTube

Hej alla, undrade om ni också har det nya YouTube där thumbnails är jättestora och ljudet tar tid på sig att hänga med videon eftersom det laggar lite. Undrar också om man kan fixa så man har det "gamla" YouTube igen, tack på förhand för svaren.

Ha det bra tills vidare

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Medlem

Det hade jag inte lagt märke till med rösterna, Men när du sa det så verkar det vara på nästan alla videos :S

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att du använder dej utan chrome? Jag blev nått fruktansvärt trött på det och jag löste det med att gå tillbaka till firefox. Märkbart sega när man scrollar upp och ner.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Kanske lite OffT, men är det bara jag som fått problemet att helskärm i youtube hoppar från sekundärdisplayen till primärdisplayen? Någon som har en lösning på problemet? Jag kör Chrome på Win7.

För övrigt tycker jag att det nya youtube är ganska fränt

Angående ditt problem så vet jag att det skall finna diverse "teman" att välja på om man letar runt lite. Tror menyn heter "Prova något nytt/try something new" längst ner på sidan. Vet att det fanns ett tema som hette Panda eller liknande som såg ut ungefär som yotube ser ut i dag/gjorde för en vecka sedan.

Permalänk
Medlem

Du menar väll Sponsor/Partnertube.com...

Youtube kommer aldrig bli som det var en gång då den tjänsten faktiskt var för vanliga användare och bra mycket enklare att navigera i mellan för att hitta Vids nu ser man bara det dom vill att du ska se Partner/sponsors allt annat får man leta efter.

http://www.youtube.com/watch?v=vciWqOuH2iM

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Youtube satsar mycket mer på flödet och tillförsel, troligtvis vill youtube skapa en gemenskap "av nåt slag" men flödet gynnar fram för allt det stora kanaler som får det lättare att cirkulera. Om man har engagemang på en film/kanal, får den filmen/kanalen ännu mer tittar och unika tittare. Stora kanaler har såklart reklam också vilket i sig gynnar Google, så det är självklart girighet bakom det med.

Browsar man filmer är det nästan bara stora kanaler där vilket är lite åt helvetet. Hade varit sjukt coolt om man kunde filtrara ut filmer från stora kanaler.

Fördelarna med feedsystemet är dock att aktiva små kanaler kan börja trippla, dubbla och explodera i storlek om man lyckas ladda upp viral matrial eller annat unikt content. Så de som gnäller tar sig vanligtvist inte ut ur folkmassa.

Fick över 220k subs på runt 8månader, så små kanaler kan växa så inne helvetet. Ett otroligt bra exempel är Pewdiepie skräckspel, cam och commentary rent ut av genialt och växer snabbast i hela världen.