Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R4

Som rubriken lyder
bilder tagna under byte från ett FDD R3 till ett FDD R4

Ni får ursäkta den dåliga kvaliten på bilderna
gammal 5Mp digital kamera

Innehåll:
CPU: AMD Phenom II 960T 3.0GHz upplåst till 6 kärnor och överklockad till 3.6GHz
Moderkort: GIGABYTE GA-990FXA-UD3
Minne: Corsair Vengence Low Profile 8GB (2x4GB)
Grafikort: MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozer II
HDD's: A-Data 120GB SSD, WD Black 500GB, WD blue 320GB
CPU Kylare: H70 Core (2st 120mm Cooler Master Sickle Flow i PnP) (utblås)
Fläkt Setup:
Front: 1st 120mm Cooler Master Sickle Flow, 1 st FD 140mm R2 (insug)
Botten: 1st 120mm Cooler Master Sickle Flow(insug)
Topp: 1st FD 140mm R2 (utblås)

Om chassit i sig:
Väldigt enkelt att bygga i.
Tack vare det extra utrymmet bakom moderkorts plåten, Mycket enklare än mitt gamla R3.
Fläktkontrollen funkar bra även om den sitter bakom dörren.
Hade gärna sett nån lösning i fronten uppe vid usb uttagen eller dylikt.
Stör mig lite på att täckplåtarna för dom extra fläktplatserna har svart plast och inte vit men det kan man fixa enkelt själv

Fractal Design Define R4

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Av någon speciell anledning som du kör slot 4 och 2 på minnena (enkelkanaligt)? RTFM; för dual chanel, två moduler, rekommenderas slot 1-2.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Av någon speciell anledning som du kör slot 4 och 2 på minnena (enkelkanaligt)? RTFM; för dual chanel, två moduler, rekommenderas slot 1-2.

menar du inte slot 1 och 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

menar du inte slot 1 och 3?

Kan ha fel men tror de sitter från sockeln enligt: 4-2-3-1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Kan ha fel men tror de sitter från sockeln enligt: 4-2-3-1

Skickades från m.sweclockers.com

helt rätt
miss av mig bara
så blir det när man har bråttom att plocka ihop saker

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Det avgjorde det det blir ett vitt R4 riktigt snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

helt rätt
miss av mig bara
så blir det när man har bråttom att plocka ihop saker

Förstår precis. Inte särskilt typiskt manligt att läsa manualen heller

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Det avgjorde det det blir ett vitt R4 riktigt snyggt

hade ett svart R3 före men ångrar att jag inte köpte ett vitt
och nu arta det sig så att en i bekantskaps kretsen ville ha ett nytt chassi men inte riktigt hade råd med ett R3 så då blev det perfekt tillfälle för mig att "byta upp mig"

Skrivet av MP-Jan:

Förstår precis. Inte särskilt typiskt manligt att läsa manualen heller

haha nä precis
följde faktiskt inte med nån så det va enkelt att ge fan i läsa den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm har inte kunnat bestämma mig mellan ett p280 och R4:a.

Men nu när man fick se dina bilder, och ett vitt (!) dessutom, kommer det sannerligen bli en
beställning väldigt snart, och även ett vitt, snyggt jobbat!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk

Nu smittade du mig Pumba :-). Blev ett sånt du har(vitt) + Corsair H100.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem

Att ni inte väntar på att inet får in R4 med fönster?

https://www.inet.se/produkt/6909781/fractal-design-define-r4-...

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Snälla, vrid bilderna åt rätt håll

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Snälla, vrid bilderna åt rätt håll

Done

/!\ WARNING! the following line of text may contain SARCASM if you do not know what SARCASM is GOOGLE IT! /!\

Fine be a bitch about it

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

Done

/!\ WARNING! the following line of text may contain SARCASM if you do not know what SARCASM is GOOGLE IT! /!\

Fine be a bitch about it

gillar kommentaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Att ni inte väntar på att inet får in R4 med fönster?

Alla gillar vi olika, men för egen del är det för mkt P12 med fönster.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Alla gillar vi olika, men för egen del är det för mkt P12 med fönster.

samma här
även om jag har blåa led fläktar i chassit nu
så blev dom valda mer på grund av ljudnivå samt mängd luft dom flyttar snarare än led funktionen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Done

Fine be a bitch about it

Mycket trevligare! 5p

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

har ett klagomål med nya R4
dom har snålat in på dämp materialet ovanför 5.25 platsen i toppen
vilket gör att jag får vibrations ljud i chassit tacke vare en fläkt med lite ojämn gång
får se om det går att lösa med gummi upphängningar på fläkten eller om jag måste köpa ljuddämpnings material och stoppa i

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter den inte mycket med dem fläktarna?

Permalänk

Blev 4 st Scythe Gentle Typhoon 120mm 1450rpm också.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤TR0LL:

Låter den inte mycket med dem fläktarna?

har alla led fläktar förutom botten på fläktkontrollern
och på lägsta låter dom inte mycket
FD's egna 140mm's sitter på moderkortet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nya grejor på ingång
nytt grafikkort GTX 570 referense model
nya fläktar
4st Be Quiet
2st silent wings 120mm's
2st shadow wings 140mm's
kommer uppdatera albumet när grejorna är i
nu fattas det bara lite sleevade kablar och sleevning av dom fula frontpanels kablarna
men kommer nog gå latmask vägen på 24pin's, 8pin's, 6+2pin's kablarna med sleevade förlängare från NZXT

Visa signatur

Permalänk

stilren färgkombination! en klar 3a från mig

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ