Eyefinity och begränsning av fullskärmsfönster?

Permalänk
Medlem

Eyefinity och begränsning av fullskärmsfönster?

Hallå gott folk,

Tänkte höra efter här om någon vet ett sätt att medan man kör eyfinity (3x1) få ett fönster att begränsas till 1 skärm? Alternativt om det går att automatisera att eyfinity går igång bara medans viss mjukvara körs?

Problemet jag har är att jag vill gärna köra eyefinity i spel, men inte när jag är ute i desktop då jag finner det galet irriterande att behöva t.ex. ha firefox över alla tre skärmar. Det känns lite som när de äter majs i musses husvagn på julen med huvudet farande fram och tillbaka. Har frågat vår vän google men får bara en massa svar om hur man löser det när fönster INTE stäcker ut sig över alla skärmar, ingenting om hur man begränsar detta.

Någon som kan hjälpa till med detta?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

DisplayFusion är en programvara jag använder för just det du eftersöker.
Du kan slå av/på eyefinity för spel genom att göra en genväg till Eyefinity-profilen du skapar i Catalyst. När du gör preseten så kan du pilla dit vilket spel som ska startas längst ner i Preset-inställningsrutan.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

DisplayFusion är en programvara jag använder för just det du eftersöker.
Du kan slå av/på eyefinity för spel genom att göra en genväg till Eyefinity-profilen du skapar i Catalyst. När du gör preseten så kan du pilla dit vilket spel som ska startas längst ner i Preset-inställningsrutan.

Klockrent. Skall testa när jag kommer hem. Tack så mycket.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Hallå gott folk,

Tänkte höra efter här om någon vet ett sätt att medan man kör eyfinity (3x1) få ett fönster att begränsas till 1 skärm? Alternativt om det går att automatisera att eyfinity går igång bara medans viss mjukvara körs?

Problemet jag har är att jag vill gärna köra eyefinity i spel, men inte när jag är ute i desktop då jag finner det galet irriterande att behöva t.ex. ha firefox över alla tre skärmar. Det känns lite som när de äter majs i musses husvagn på julen med huvudet farande fram och tillbaka. Har frågat vår vän google men får bara en massa svar om hur man löser det när fönster INTE stäcker ut sig över alla skärmar, ingenting om hur man begränsar detta.

Någon som kan hjälpa till med detta?

Skapa profiler och byt i mellan Tycker själv samma sak så har en profil för Eyeinfinity och en för "vanlig". Byter bara till Eyeinfinity när jag ska lira och sen tillbaka när jag surfar eller lyssnar på musik. Enkelt och snabbt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

Skapa profiler och byt i mellan Tycker själv samma sak så har en profil för Eyeinfinity och en för "vanlig". Byter bara till Eyeinfinity när jag ska lira och sen tillbaka när jag surfar eller lyssnar på musik. Enkelt och snabbt!

Jo jag tänkte på det men får inte snabbkommandona för det att fungera.
I presets så kan man ju ställa in att en viss applikation skall starta när man aktiverar en viss profil, men jag saknar alternativet att göra tvärt om och alltså aktivera en viss profil när en viss applikation startar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jo jag tänkte på det men får inte snabbkommandona för det att fungera.
I presets så kan man ju ställa in att en viss applikation skall starta när man aktiverar en viss profil, men jag saknar alternativet att göra tvärt om och alltså aktivera en viss profil när en viss applikation startar.

Vill minnas att man kan göra sånt med RadeonPro. Googla o tanka.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jo jag tänkte på det men får inte snabbkommandona för det att fungera.
I presets så kan man ju ställa in att en viss applikation skall starta när man aktiverar en viss profil, men jag saknar alternativet att göra tvärt om och alltså aktivera en viss profil när en viss applikation startar.

Skall finnas att göra så med vad jag minns. Annars är det ju bara klicka på CCC ikonen, väla " presets " och sen klicka på Eyeinfinity-profilen, sen starta spelet

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Vill minnas att det funnits något kallat Hydragrid i CCC för att skapa ett rutnät, ska kolla.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite då min fundering ligger kring ungefär samma sak. Kan man med Eyefinity "snäppa till" fönster på sidorna av skärmen? Alltså när man för ett fönster mot kanten av skärmen så gör den sig automatiskt till halva storleken av skärmen och sen gör man likadant fast åt andra hållet så får man tex två Chrome fönster bredvid varandra. Och detta alltså när man har tre skärmar men vill begränsa "snäppet" till ena skärmen? Hoppas ni fattar

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

eyefinity gör en skärm av alla skärmar. windows ser inga kaner på dina skärmar förutom ytterkanterna. (så startmenyn sträcker sig över alla tex.)

för att få till nåt som du vill ha får du titta på hydravision. (en form av skrivbordshantering från AMD)

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Windows har en inbygg funktion som funkar kanon med Eyefinity
Windows knappen + P

Växla mellan extended desktop och Duplicate, Duplicate kommer innehålla din eyefinity profil automatiskt när du skapat den och extended ger dig tre separata desktops som sitter ihop i den ordningen du sagt att de ska sitta i CCC, kanon smidigt

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood