Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Undrar också om dom har fixa till det nu?

Dom gamla hålen har dom nog fixat men undrar mer om dom lyckats täppa till dom framtida?

Blev troligast drabbad av senaste hålet men blev uppmärksam att något var fel av UAC som så slapp bli ordentligt infekterad. Mitt AV kände naturligtvis inte av det för det var för nytt.
Men kommer nog försöka så långt det går att inte installera eller iaf inte använda tillsammans med webbläsare.

Permalänk
Medlem

1.7u7 ska vara fixad: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jre7u...

för utvecklare: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk7u...

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Hur gör man om man är helt okunnig inom detta och inte ens vet om man har installerat java på datorn? Har Mac OS X Lion 10.7.4

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Äsch, har klarat mig från allting annars hittills (vad jag vet iallafall), lika att fortsätta utan att bry sig =P

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Skönt, för den versionen har jag sen tidigare. Tycker det är så dåligt av företagen, var ju något liknande med IE, helt sjukt.

Permalänk

Fortfarande är det inte säkert i alla fall http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1206692-myndigheter-stang-...

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Eftersom jag kör med svenska versionen av FF så vart klickar man på Add-ons(plugins) ?
Dock finns en annan väg till "Aktivera Javascript" --> i webbläsaren -> verktyg -> inställningar -> "fliken" Innehåll -> Aktivera Javascript.
eller
Tillägg som jag nyss hittade i fliken Verktyg, där finns "insticksmoduler" och 2 olika med benämningen Java--> Inaktivera.

räcker det att inaktivera javascript? eller måste man inaktivera alla insticksmoduler som använder java?

Permalänk
Medlem

Har java installerat men finns inte under plugins i Chrome, konstigt?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

För att avaktivera Java i samtliga webbläsare gör så här:

1) Gå till kontrollpanelen -> Java -> Säkerhet

2) Ta bort bocken för "Aktivera Java-innehåll i webbläsaren"

Obs att man måste ha den senaste Javaversionen installerad för att detta ska fungera.

Jag får väl tillägga att detta gäller Windows.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Medans säkerhets företagen rekommenderar att man inte gör det för att 1.6 har andra hål och buggar som är farliga också.
Det bästa är att disablea java helt tills dom fixat en patch till det här.

Så här gör man:

In Firefox: Press Firefox button -> Add-ons, go to Plugins and click the "Disable" button next to anything named "Java".

In Chrome: Type in: "chrome://plugins/" into the address bar (no speech marks). Scroll down to Java and click disable.

In Opera: Type in "opera:plugins" into the address bar (no speech marks). Scroll down to:
Java(TM) Platform <click on> Disable.
Java Deployment Toolkit <click on> Disable.

In Internet Explorer:
Disable UAC (if enabled) and restart.
Open the Java app in Control Panel. (görs lättast genom att starta kontrollpanelen sen skriva java i sökfältet)
Go to advanced tab.
Expand Default Java for browsers.
The checkbox next to IE is grayed out. Select Microsoft Internet Explorer and press spacebar so it is unchecked (no tick). Click OK.
You can re-enable UAC and restart now.

Föredömligt gjort, tack ;-D

Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"