Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Jag måste bara fråga, what? Du menar på fullaste allvar att du känner skillnad på om det är 130 gram eller 180 gram du har i fickan? Sen undrar jag vad du haft för telefoner innan om denna är för tjock, du skriver om en iPhone 3GS, du vet att 3GSen är tjockare va?

Den är inte för tung för fickan i jeansen men däremot för tjock, jag har en iphone 4. Detta tycker jag men det är inte bara därför det inte blev ngt köp utan för att det blev lite för många sådana kompromisser för min smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedigPojk:

Den är inte för tung för fickan i jeansen men däremot för tjock, jag har en iphone 4. Detta tycker jag men det är inte bara därför det inte blev ngt köp utan för att det blev lite för många sådana kompromisser för min smak.

Så 1,4mm mer än iPhone 4 är för tjockt?

Hur små fickor har du?

Permalänk
Skrivet av RedigPojk:

Den är inte för tung för fickan i jeansen men däremot för tjock, jag har en iphone 4. Detta tycker jag men det är inte bara därför det inte blev ngt köp utan för att det blev lite för många sådana kompromisser för min smak.

Jag har både en Iphone 4 och en L920!
Tycker att L920 känns skönare i fickan än Iphone 4 när jag står/går...
Dock är Iphone 4 skönare när man sitter!!

Men absolut inget som jag bryr mig om eller har ont av!

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Så 1,4mm mer än iPhone 4 är för tjockt?

Hur små fickor har du?

Som sagt så är det detta vad JAG tycker, hade allt annat med telefonen vart precis som jag önskade så hade varken storleken eller vikten vart ngt större problem, men det har blivit några mer kompromisser mer än vad JAG ville.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

same here. Ganska störigt, men kanske fixas utav nästa os update som kommer.

sen kan man ju om man vill ha senaste programvaran, flasha mha Nokia suite, kolla firmware på navifirm?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av saussure:

Är det någon mer än jag som inte får upp uppdateringar automatiskt i store?

Jag måste gå in på varje app för att se om det finns en uppdatering vilket känns väldigt omständligt...

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/207965-wp8-store-...

1. Unpin store
2. Delete IE History
3. Use Vol Down + Power to reboot the phone
4. Pin the store and wait.

Verkade fungera för en i tråden så testa detta.

Permalänk
Medlem

Jag älskar min Lumia 920 så mycket att jag önskar det gick att gifta sig med den! *smeker det röda fina bakstycket*

Jag behöver dessutom inte juldekorera min lur då den redan är röd, vilken glädje!

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Provar just nu pc remote, funkar kanon, styr mitt Spotify på datorn i andra rummet genom remote desktop. Funkar betydligt bättre än spotimote på Android som jag körde tidigare

Permalänk
Medlem

Det dryga med att flasha själv är ju att telefonen blir tom, drygt att lägga in musik och appar och dylikt igen :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Easy_D:

Det dryga med att flasha själv är ju att telefonen blir tom, drygt att lägga in musik och appar och dylikt igen :P.

sant men efter denna update så tror jag inte att man orkar göra det igen om inte några väldigt roliga updates följer med

jag skall fundera på om jag ska flasha om innan, orkar iaf inte vänta till februari....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Såg att det kommit uppdatering på Navifirm men tyvärr inga svenska filer än. Läste att de har börjat uppdatera både via navifirm och OTA i USA.

gött, längtar keep us updated!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

sant men efter denna update så tror jag inte att man orkar göra det igen om inte några väldigt roliga updates följer med

jag skall fundera på om jag ska flasha om innan, orkar iaf inte vänta till februari....

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju det, kameran verkar ju fungera sjukt mycket bättre nu, sen ska den ju spara vilka appar man har på Skydrive eller något, hur fungerar det? Är det bara att gå in nånstans och köra en "restore" så laddar den hem material som du har? Går det att spara kontakter SMS och samtalshistorik med?

Edit: Hade även problem med uppdateringarna i Store, gjorde en soft reset och nu märker jag att klockan går otroligt fel. Hände inte tidigare ju, sjukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedigPojk:

Som sagt så är det detta vad JAG tycker, hade allt annat med telefonen vart precis som jag önskade så hade varken storleken eller vikten vart ngt större problem, men det har blivit några mer kompromisser mer än vad JAG ville.

Så dina fickor har blivit mindre för att du fått göra kompromisser? Eller blir de större om du slipper kompromisser? Du verkar ha konstiga fickor.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Så dina fickor har blivit mindre för att du fått göra kompromisser? Eller blir de större om du slipper kompromisser? Du verkar ha konstiga fickor.

Harregud!

Permalänk
Medlem

Jag har inga som helst problem att ha den i byxorna! sen tycker jag den tar väldigt bra kort i dagsljus! apparna kan jag hålla med om att det är få! men det kan ju bara bli bättre! den har det jag behöver!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk

Jag tänkt bara nämna att jag i mina dagar har valt bort hundratals, om inte tusentals, olika telefonmodeller, trots att samtliga fått plats i mina fickor. Blir ni provocerade av det också?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Så 1,4mm mer än iPhone 4 är för tjockt?

Hur små fickor har du?

1.4 mm tjockare samt större på längden och bredden gör att ytan den tar upp i fickan blir väldigt mycket mer än de futtiga 1.4 mm du skriver

Permalänk
Medlem

Är väl inget att orda om, alla har inte samma preferenser. Personligen tycker jag Lumia 920 är det bästa som hänt mobilmarknaden sedan första Iphone, trots sina barnsjukdomar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djaxxo:

gött, längtar keep us updated!

Skickades från m.sweclockers.com

Nu finns det europeiska filer i Navifirm men tyvärr bara till någon belgisk operatör. Uppdaterar en gång i timmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedigPojk:

1.4 mm tjockare samt större på längden och bredden gör att ytan den tar upp i fickan blir väldigt mycket mer än de futtiga 1.4 mm du skriver

Vad har längden och bredden med tjockleken att göra?

Du skrev: "Den är inte för tung för fickan i jeansen men däremot för tjock, jag har en iphone 4." samt "Telefonen är för tung och tjock för att ha i mina jeans och skulle därför aldrig komma med ut på krogen och ta de där "awesoma" fotona.".

Hur ska vi veta att du menar volym när du säger "tjock"?

Permalänk

Jaha, då missar Nokia julhandeln...

Riktigt trist för nu har man chans att sälja extra många lurar. De måste ha blivit tagna på sängen av efterfrågan, men trist att produktionskapaciteten ska vara flaskhalsen.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Vad har längden och bredden med tjockleken att göra?

Du skrev: "Den är inte för tung för fickan i jeansen men däremot för tjock, jag har en iphone 4." samt "Telefonen är för tung och tjock för att ha i mina jeans och skulle därför aldrig komma med ut på krogen och ta de där "awesoma" fotona.".

Hur ska vi veta att du menar volym när du säger "tjock"?

För att hade vart tunnare så hade den inte känts lika stor i fickan.
Nog om storlek och vikt då detta inte betydde något för mig tills jag själv provat i mina byxor, men som bara är lite störande, inte avgörande.
Det är ingen tvekan om att detta är en grym telefon, kanske t.o.m den bästa idag för väldigt många, men jag kan inte bortse ifrån att apputbudet, rörigheten i wp8, barnsjukdomarna, rassligheten i vibratorn? (ej testat), skärmen är inte så top notch som jag trodde med 60hz mm. Inte tillräcligt bra än så länge helt enkelt, dock säkert mycket bättre än min iphone4 på allt utom kompabiliteten med min stereo, tv och bank.

Många bäckar små blir en stor å

Permalänk
Medlem

USB OTG

nån som vet om luren har USB OTG ?
Då borde man ju lätt skaffa en sladd!

http://www.ebay.com/itm/Genuine-Nokia-Adapter-Cable-USB-OTG-F...

Permalänk
Skrivet av RedigPojk:

och tjock för att ha i mina jeans och skulle därför aldrig komma med ut på krogen och ta de där "awesoma" fotona.

Iphone 4 tjocklek - 9.3mm
Lumia 920 tjocklek - 10.7mm

1,4 millimeters skillnad.........

Ser dina jeans ut såhär så kan jag förstå dig.

Permalänk
Medlem

Hm, jag får nog ta och skicka tillbaka min telefon. Accelerometern mäter fel, batteriet sitter löst och telefonen skakar galet mycket när den vibrerar, vilket gör att vibrationen även känns mindre än den borde. Känns som att ingenting riktigt sitter som det ska på insidan :P. Typiskt!

Snackade med Tele2 nu, får ta och lämna in den till reparation helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av klimtachakka:

nån som vet om luren har USB OTG ?
Då borde man ju lätt skaffa en sladd!

http://www.ebay.com/itm/Genuine-Nokia-Adapter-Cable-USB-OTG-F...

ooh! Hoppas kul om den gjorde det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Nu finns det europeiska filer i Navifirm men tyvärr bara till någon belgisk operatör. Uppdaterar en gång i timmen.

du är en ängel som uppdaterar info här

gick alltså så fort till Europa, då borde ju dom andra komma under helgen kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggeni:

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/207965-wp8-store-...

1. Unpin store
2. Delete IE History
3. Use Vol Down + Power to reboot the phone
4. Pin the store and wait.

Verkade fungera för en i tråden så testa detta.

får se om detta fungerar, har fått en uppdatering att visa sig nu men pga att jag gick in på Nokia Collection

återkommer om detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedigPojk:

1.4 mm tjockare samt större på längden och bredden gör att ytan den tar upp i fickan blir väldigt mycket mer än de futtiga 1.4 mm du skriver

Jag kan hålla med dig. Jag tror inte tjockleken spelar så stor roll. Däremot de rätt stora yttermåtten är ganska obekväma när man sitter ner och exempelvis kör bil, om man har trånga byxor med små fickor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedigPojk:

Telefonen är för tung och tjock för att ha i mina jeans och skulle därför aldrig komma med ut på krogen och ta de där "awesoma" fotona.

Du kallar dig själv för redig men är för vek för att lyfta en teleon på 180 gram och klär dig så tajt att du inte får ner en mobil 11mm tjock i fickan? Nu kanske ni har andra referensramar nere i den fjolliga halvan av Sverige och du räknas som en hårding där nere, vem vet.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem

Nokia ser ut att ha dragit igång ungefär samma kultur som normalt finns runt Apple produkter. En kommentar om att telefonen känns stor i fickan och folk svarar direkt med vrede. Redan för 5 år sedan när första iPhonen kom så var det snack om att telefonerna börjar bli stora i förhållande till fickorna. Även en idiot förstår att när mobilen börjar krypa upp mot 5" och mer så blir problemet mer påtagligt. Att detta kan ses som ett problem för vissa personer är närmast en självklarhet och fullt förståeligt.

Tycker själv att betydligt mindre telefoner kan vara obekväma i fickan, framför allt då man sitter ner.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.