Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD7970 Dual-Fan HDMI Dual-DisplayPort 3GB - 2639 kr!
http://www.proshop.se/Grafikkort/XFX-Radeon-HD7970-(3-GB)-231...

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

SSD´n är inget fynd precis som vi konstaterar här, inte med tanke på hur vi tidigare styrt tråden. Att den är ett fynd i Alinas sortiment gör den inte per automatik till ett fynd på marknaden med alla dess aktörer.
Det förekommer viss ojämnhet i modereringen av fyndtråden vilket är självklart då det är människor som modererar den. Vi försöker dock ha en viss fingertoppskänsla så att tråden ska vara intressant för alla men tyvärr verkar det som att nu är det för mycket som slinker genom.

Då det var jag som tog ut riktningen för tråden en gång i tiden och modererade den stenhårt kommer jag åter att börja hålla ögonen på den så att den blir värt mödan att prenumerera på. Var beredda på lite hårdare tag!

Nu släpper vi detta och återgår till att diskutera fynd.

Utmärkt!
Det kan nog behövas en tid med lite hårdare tag i fynd-tråden. Tycker det blivit alltför mycket skräp där i det senaste, saker som egentligen inte är fynd i dessa sanna bemärkelse. Det är trots allt skillnad på bra pris och ett fynd.

Kör hårt!

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Hur bra är denna surfplatta? Värd 1990+ Eller är det bättre att lägga till en slant och ta något annat?
Samsung GT-P7320 Galaxy Tab 8.9 16GB
1990:- (-50% på prisjakt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Hur bra är denna surfplatta? Värd 1990+ Eller är det bättre att lägga till en slant och ta något annat?
Samsung GT-P7320 Galaxy Tab 8.9 16GB
1990:- (-50% på prisjakt)

Jag beställde direkt

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av borz:

Hur bra är denna surfplatta? Värd 1990+ Eller är det bättre att lägga till en slant och ta något annat?
Samsung GT-P7320 Galaxy Tab 8.9 16GB
1990:- (-50% på prisjakt)

Som jag fattar det så får man 1280*800 och 3G för samma pengar som motsvarande modell med 1024*600 utan 3G.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Hur bra är denna surfplatta? Värd 1990+ Eller är det bättre att lägga till en slant och ta något annat?
Samsung GT-P7320 Galaxy Tab 8.9 16GB
1990:- (-50% på prisjakt)

Dualcore tegra 2 är riktigt dålig.
Android honeycomb och vet inte om den kommer få någon uppdatering.

Jag kommer inte köpa plattan då man kan köpa en Nexus 7 för lite mer pengar. Tycker inte riktigt att den är prisvärd.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Dualcore tegra 2 är riktigt dålig.
Android honeycomb och vet inte om den kommer få någon uppdatering.

Jag kommer inte köpa plattan då man kan köpa en Nexus 7 för lite mer pengar. Tycker inte riktigt att den är prisvärd.

Kan du länka till något erbjudande på Nexus 7? Ska köpa en platta inom en väldigt snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Kan du länka till något erbjudande på Nexus 7? Ska köpa en platta inom en väldigt snar framtid.

http://www.swedroid.se/32gb-variant-av-nexus-7-slapps-snart-i...

Kan vara värt att beställa från england.

Jag har ingen erfarenhet av billiga plattor men det verkar som om Ployer Momo 8 är en bättre tablet för hälften av pengarna av Galaxy Tab.
http://www.amazon.co.uk/Ployer-Momo8-IPS-Tablet-Pre-Installed...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Var sekunder från att köpa surfplattan när jag insåg att jag inte har någon användning utav 3/4g, blir en nexus 7 när 32gb varianten släpps i sverige!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Har beställt en sån här så får hoppas den är bättre än min 22" samsung med död pixelklump mitt i skärmen

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=760745

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Billig TV!
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/50PM680T/lg-50-...

Har suttit hela dagen och försökt lura mig själv att jag behöver en TV, var t.om. nära på att köpa i förebyggande syfte (ifall ett behov skulle infinna sig) men jag lyckades hålla i plånboken!

xHenke tipsade om denna TV i Dagens fynd tråden, är det kanske någon här på sweclockers som har just denna TV? Jag har googlat och försökt hitta någon lite mer djupdykande recension av den men jag hittar bannemig ingenting. Det enda jag hittar är konsument betyg som lyder ungefär = "-den är bäst! för jag har köpt en sån, då är den bäst!"

Hade varit toppen att hitta nån detaljerad recension med lite "pros & cons".

Är det helt enkelt jag som är kass på att söka eller är det lite skralt med recensioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

xHenke tipsade om denna TV i Dagens fynd tråden, är det kanske någon här på sweclockers som har just denna TV? Jag har googlat och försökt hitta någon lite mer djupdykande recension av den men jag hittar bannemig ingenting. Det enda jag hittar är konsument betyg som lyder ungefär = "-den är bäst! för jag har köpt en sån, då är den bäst!"

Hade varit toppen att hitta nån detaljerad recension med lite "pros & cons".

Är det helt enkelt jag som är kass på att söka eller är det lite skralt med recensioner?

Kikade på den tvn idag hade tänkt köpa men bild kvalitén var riktigt kass, väldigt dassiga och mörka färger. Har nu ställt in mig på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1177817

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAlAz0r:

Kikade på den tvn idag hade tänkt köpa men bild kvalitén var riktigt kass, väldigt dassiga och mörka färger. Har nu ställt in mig på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1177817

Tackar, då behöver man kanske inte kolla på LG'n mer.

Panasonicen såg inte dum ut! Äger själv en något föråldrad Panasonic plasma, närmare bestämt en TH-42PX80EA (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=279067) Som jag varit hemskt nöjd med, men på senare tid har jag fått världens "coil-whine" så det börjar bli dags att avveckla den såsmåningom. Köpte den nån gång under 2008 för ~9000

Permalänk
Medlem

Panasonicen är helt underbar. Mycket TV för pengarna.
Kör ViaPlay och Netflix via TVn. Gränsnittet är lite segt men själva film/serietittande går hur bra som helst!

EDIT: Kan också tillägga att jag fick hem min GT8.9 och det är P7320 dvs LTE-modellen med lite bättre CPU! Bra köp måste jag säga!

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Jag kan passa på att tipsa om att CDON skickar ut en rabattkod om 100 kr till alla som anmäler sig till deras prenumeration av smarta deals. Bara att använda typ 20 minute mail om man inte har någon man vill använda, dock inte direkt svårt att säga upp.

Smarta Deals på CDON.COM
Smarta Deals är kraftigt rabatterade produkter från kända varumärken. Prenumerera på Smarta Deals så får du varje vecka ett nyhetsbrev med de bästa kampanjerna. Fram t o m 20/10 får du en rabattkod värd 100 kr när du börjar prenumerera. Obs! Gäller endast nya prenumeranter på Smarta Deals!
Rabattkoden skickas till din e-mail inom en timme efter att du registrerat dig och är giltig t o m 31/12 för Smarta Deals-kampanjer.

Hej!

Kan du testa att ta något från smarta deals och utnyttja koden? Hos mig ändras inte den totala summan något. Gör den det hos dig?

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min "minidator" (MK802) från Geekbuying.com.
Tog ca 10 dagar från att det stod att den var shipped till den gick att hämta ut.
Funkar perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoffaJaffer:

Hej!

Kan du testa att ta något från smarta deals och utnyttja koden? Hos mig ändras inte den totala summan något. Gör den det hos dig?

Jag testade precis med ett par koder och som du säger ändrades inte summan på kastrullen jag hade i kassan. Däremot när jag tog en fleecetröja minskade priset med 100 kr. Det verkar vara något knas, testa hör med cdon varför det inte fungerar.
Har redan gjort tre köp därifrån med kod, bland annat två par pumakallingar för 29 kr (frakten).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAlAz0r:

Kikade på den tvn idag hade tänkt köpa men bild kvalitén var riktigt kass, väldigt dassiga och mörka färger. Har nu ställt in mig på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1177817

Köpte denna TV:n i princip osedd i går, och har egentligen inget att klaga på. Bilden i affärerna brukar inte vara speciellt optimerade, och dessutom brukar man inte ha tillgång till fjärren för att kunna ändra. Efter att ha ställt in läget THX Film, blev bilden mycket bra, speceillt med HD-material. Pillade lite på svärta och färgnivåerna också. Den reflekterar lite mer än min förra TV, men det kan jag leva med.

Har svårt att tro att du kan hitta en mycket mer prisvärd TV just nu. Panasonicen är ju säkerligen bättre, det kan vi nog vara överens om, men så kostar den ju runt 3500 kronor (58%) mer också.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Nepp, är den inte...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1435456

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163312-intel_intern_s...

Permalänk
Medlem

Loggar jag in blir priset för mig 1579:-. Vet inte ifall det är ett studentpris eller så, jag har för mig att det är fraktfritt som student dessutom.
En tia mindre är dock inte mycket att komma med kanske om man kan hämta produkten på webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Loggar jag in blir priset för mig 1579:-. Vet inte ifall det är ett studentpris eller så, jag har för mig att det är fraktfritt som student dessutom.
En tia mindre är dock inte mycket att komma med kanske om man kan hämta produkten på webhallen.

Aha, då är det ett bättre erbjudande, men är inte samsung 830 fortfarande en mer beprövad SSD för pengarna... (Finns att få tag på för 1449kr), trots allt är Intel 335 nylanserad, så vet ännu inte hur det är med stabiliteteten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

BILLIG SSD
Silicon Power Velox V60 240GB
1100kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1459758

Silicon Power Velox V60 480GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1459759
2000kr

Verkar vara Sandforce 2200, men jag har inte hittat någon vettig review eller några andra i Sverige, så jag vet inte om jag kan rekommendera dessa

Jag kontaktade Westium Data som var en utav de återförsäljare utav disken och dem svarade följande:

Hej!

Kollade med importören & de kommer om c:a 2-3 veckor.

DOCK är priset helt fel. Dagens pris var högre än Intels 330 serie

Det gör ju att dessa faller bort.

--
Med vänlig hälsning

Christer Petersson
=========================================
Westium Data AB
=========================================
Försäljning, butik & service: Datavägen 12A
436 32 ASKIM

Kontorstid vardagar 8-17
In & utlämning vardagar 11.00-15.00

tel: 031-708 95 95 mobil: 07600-708 95
---------------------------------------
PlusGiro: 59 403-6 | BankGiro: 959-4953

email: christer@westium.com
hemsida: www.westium.com

Så tyvärr verkar den inte vara så billig som det anges. Mod kan ta bort det här inlägget sen, ville bara klargöra att det nog inte är något "fynd" trots allt.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mansion:

Mvh. Mansion

Tack för hjälpen, "fyndet" borttaget.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lundiin:

Medal of honor: Warfighter 250:- för de som har BF3 Premium
Man får även tillgång till BF4 Beta.

Ett litet tillägg, 250kr gäller för Limited Edition. Digital Deluxe (med soundtrack och Spetsnaz Alfa Group Heavy Gunner) kostar ca 275kr med samma 50% rabattkod.

Se http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.MOH_wa... för mer information om de olika utgåvorna och vad som ingår/skiljer mellan dessa.

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som kan sånt, är det ett fynd eller bör det raderas? Syftar på:

Skrivet av Lundiin:

Medal of honor: Warfighter 250:- för de som har BF3 Premium
Man får även tillgång till BF4 Beta.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Ni som kan sånt, är det ett fynd eller bör det raderas? Syftar på:

Är helt en smaksak. Fyndet gör spelet billigt vilket är ett fynd. Men det spekuleras i att spelet är dåligt och kommer säljas sämre än förväntat vilket i sin tur borde göra spelet billigt snart efter släpp.

Så rent tekniskt är det nog ett fynd. Men tror inte jag kommer röra i spelet ens med en pinne.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ilstallione:

Ni som kan sånt, är det ett fynd eller bör det raderas? Syftar på:

Jag skulle vilja påstå det, även om det nu kräver BF3 Premium för att få det priset. 250kr via Origin med rabattkoden är ganska mycket lägre än de ca 390kr som det kostar i butik för Limited Edition: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1167376

Om jag förstått det rätt så försvinner Limited Edition imorgon men själva erbjudandet med rabatten på MoH: Warfighter gäller ända till 23 november (en månad till) så det är lite frågan om.

Permalänk
Moderator
Moderator

Min åsikt är att det är ett bra pris, men det gäller ju endast om du redan har köpt Battlefield 3 Premium.
Har därför svårt att se det som ett Dagens Fynd. Lite som att börja länka webhallens "BLACK"-priser, inte heller dem är generella.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för inputen, låter det stå kvar då

Skrivet av Daemon:

Min åsikt är att det är ett bra pris, men det gäller ju endast om du redan har köpt Battlefield 3 Premium.
Har därför svårt att se det som ett Dagens Fynd. Lite som att börja länka webhallens "BLACK"-priser, inte heller dem är generella.

Såg detta efter att jag postat ovanstående. Det var så jag tänkte när jag bad om åsikter. Tror ändå att det får klassas som ett fynd här i forumet, vi är nog många som köper spel.

Tar gärna mer åsikter om det, vill att tråden ska bli något som verkligen höjer pulsen när jag ser nytt mail i inkorgen med Dagens fynd i topic.

Något annat jag skulle vilja ha input om är inläggen med en länk till någon helgrea eller liknande. Själv finner jag dem ganska meningslösa och tycker inte att de ska vara med i fyndtråden. Vad tycker ni andra?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.