Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Succinylkolin:

Jag antar att NXTVISION är det europeiska namnet på NXTFRAME (någon får gärna rätta mig om jag har fel) och då rör det sig om en något sämre TV än Samsungs The Frame.

The Samsung The Frame 2024 QLED is more expensive than the TCL NXTFRAME QLED, but it's also noticeably better. The Samsung is far brighter in HDR and SDR, delivering a more impactful viewing experience. It's also the most accurate of the two in HDR and SDR. While both TVs struggle with ambient sources of light, the Samsung's matte coating does a better job at reducing their impact than the TCL's. Overall, the Samsung definitely delivers a more impactful viewing experience, but at a premium.

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-the-frame-202...

Kanske inte är så bra då. Kanske bättre å köpa denna mini led https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/hisense-75-4k-uhd-mini-le...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Produkt: 16GB XFX Radeon RX 9070 XT Swift Triple Fan Gaming Edition Aktiv PCIe 5.0 x16
Länk: https://www.mindfactory.de/product_info.php/16GB-XFX-Radeon-R...
Kategori: Grafikkort
Pris: 8393:-

Produkt: 16GB PowerColor Radeon RX 9070 XT Hellhound OC Aktiv PCIe 5.0 x16 (Retail)
Länk: https://www.mindfactory.de/product_info.php/16GB-PowerColor-R...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7285939
Kategori: Grafikkort
Pris: 8612:-

Behöver dock använda en tjänst som Mailboxde.com för att skicka vidare till Sverige.
Kostade ~250:- senast jag använde tjänsten. Blir ändå mycket billigare än att köpa i Sverige.

De har även 16GB XFX Radeon RX 9070 XT Mercury Gaming Edition Aktiv PCIe 5.0 x16 (Retail) samt Hellhound i vitt till samma pris.

Fast du får väl enbart 1 års garanti för vi har väl inte reklamationsrätt på samma sätt mot Tyskland?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Fast du får väl enbart 1 års garanti för vi har väl inte reklamationsrätt på samma sätt mot Tyskland?

Då det är inom EU är det minimum två år.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Då det är inom EU är det minimum två år.

Ah okej fortfarande sämre då än 3år här i Sverige

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Samsung Galaxy S25 Ultra 256GB
Länk: https://www.hallon.se/mobiler/samsung-galaxy-s25-ultra?farg=S...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/1-3392720772/Mobiltelefoner/Sam...
Pris: 14789kr

Ca 3000kr billigare än närmsta seriösa butik.
14760kr för mobilen samt 29kr för billigaste abbonemanget som du kan säga upp direkt.

Finns hos samsung för 13492kr via mecenat student.

512gb versionen kostar 14618kr dvs en hundring billigare än hallon men med dubbla lagringen

Permalänk
Snusfri
Skrivet av tintin10:

Finns hos samsung för 13492kr via mecenat student.

512gb versionen kostar 14618kr dvs en hundring billigare än hallon men med dubbla lagringen

Bra tips för de som har Mecenat

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Fast vem fan vill betala 3000:- för ett års längre garanti?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bra tips för de som har Mecenat

Alla kan skaffa Mecenat Alumni

Permalänk
Medlem
Skrivet av ad72:

Alla kan skaffa Mecenat Alumni

Även de utan eftergymnasial utbildning?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fast vem fan vill betala 3000:- för ett års längre garanti?

Fast blir väl mindre än så? Och att du måste stå för frakten till Tyskland vid problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Japp, det kunde jag för 4 år sedan

Permalänk
Medlem

Mecenat alumni

Skrivet av mrTLU:

Jag gjorde det för några månader sedan, gick fint 🙂

Smidigt att kombinera med Benify, inte alltid samma deals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Japp, det kunde jag för 4 år sedan

Skrivet av ad72:

Jag gjorde det för några månader sedan, gick fint 🙂

Smidigt att kombinera med Benify, inte alltid samma deals.

Tja, ni kanske har rätt. Men man undrar ju:

bild
Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Tja, ni kanske har rätt. Men man undrar ju:
<Uppladdad bildlänk>

Testa? Ingen kommer ihåg en fegis 😊

Permalänk
Medlem

Angående Mecenat Alumni: Mecenat driver även Seniordays där alla över 55 år kostnadsfritt kan bli medlemmar.
Sidan har samma grundlayout som Mecenats sidor och ett stort antal av deras rabatter, bland annat hotellrabatterna, är identiska.
Sedan finns förstås en viss åldersanpassning av vissa erbjudanden, men det överlever nog alla som är 55+ eftersom det finns en hel del att hämta på sidan.
https://www.seniordays.com/se

Permalänk
Medlem

Big if true

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Hoppsan, råkade visst posta citering i fyndtråden, inte här ... sorry mods! Skämskudde.

Är det någon som shuck:at eller skaffat en sådan här (eller 16TB) senaste halvåret eller så? Av nyare rapporter att döma sitter det inte längre EXOS-diskar i utan någon ny halvskum/okänd Barracuda-disk (ev. HAMR), ST20000DM001 resp. ST16000DM001.

Spekuleras om att det kan vara HAMR-rejects med avaktiverade plattor m.m. och folk verkar ha fått lite blandade resultat, så driftsäkerhet känns som ett frågetecken. Frågan är om det är värt besväret/risken att shuck:a om det inte sitter Exos eller IronWolf i.

Beställde Seagate Expansion 20 tb och mycket riktigt var det ST20000DM001 i min (enligt CrystalDiskInfo).
Jag har även beställt en Western Digital 20 tb. Igentligen bara behov av en av diskarna initialt, förstår jag rätt är det en no brainer att försöka retunera Seagate disken till Amazon?

Permalänk
Medlem

Fast blir väl mindre än så? Och att du måste stå för frakten till Tyskland vid problem

Bara öppna plånkan och betala då.
Jag gav bara ett tips om billigare GPUer, jag ville inte ha massor av naggande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Bara öppna plånkan och betala då.
Jag gav bara ett tips om billigare GPUer, jag ville inte ha massor av naggande.

Handlar mer om att ditt pris inte är så bra som du får det att låta, xfx Mercury finns för 9700kr ink frakt på amazon.se
Eller hellhound för 9.999kr på inet I lager.

3års reklamationsrätt, inget fifflande med tredje part.
Spara 200-300kr på frakten på mailboxde.
besparing ~1000kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Beställde Seagate Expansion 20 tb och mycket riktigt var det ST20000DM001 i min (enligt CrystalDiskInfo).
Jag har även beställt en Western Digital 20 tb. Igentligen bara behov av en av diskarna initialt, förstår jag rätt är det en no brainer att försöka retunera Seagate disken till Amazon?

Om du inte vill köra på grisen i säcken, och lite beroende på användningsområde, så skulle jag gjort det i alla fall. Från vad jag kunnat utröna är de här diskarna ett stort frågetecken vad gäller pålitlighet och ursprung. Mest troliga verkar vara HAMR-diskar som inte klarat binning och därför "dumpas" i externa.

De är bara klassade för 2400 timmars drift och 120 TB läs/skriv per år, så det är inget jag skulle sätta i en NAS direkt. Jämfört med enterprise-diskarna som satt i förut (Exos) kan det mycket väl vara natt och dag. För arkivering funkar de säkert.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Ja, det verkar vara lite oklart. Den som Amazon säljer verkar vara en Blue special edition som inte släppts än heller.
"Logitech G PRO X Gaming Headset with Blue VO!CE"

Jag undrar om den här kommer släppas eller om den ens finns. Jag kan inte hitta någon info på Logitechs sida. Tyckte den såg trevlig ut för priset men är ju inte hela världen om den inte dyker upp.

Att det finns ett alternativ Spara med begagnad - Som ny på en produkt som inte släppts är ju lite märkligt. (inte Amazon som säljare dock)

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag undrar om den här kommer släppas eller om den ens finns. Jag kan inte hitta någon info på Logitechs sida. Tyckte den såg trevlig ut för priset men är ju inte hela världen om den inte dyker upp.

Att det finns ett alternativ Spara med begagnad - Som ny på en produkt som inte släppts är ju lite märkligt. (inte Amazon som säljare dock)

<Uppladdad bildlänk>

Jag avbokade för några veckor sedan efter att ha väntat sedan Black week.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

<Uppladdad bildlänk>

Den har funnits i flera år?

Det är ju bara mic-tekniken som kallas blue voice.

Haft både trådad och trådlösa varianterna 😅

Men jag kanske missuppfattat diskussionen 🙈

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Just den här modellen och till det priset är enligt Amazon en limited edition som inte släppts än.
Men Logitech har ingen info om den så jag undrar om den ens kommer finnas.
Det var bra pris så jag tänkte min beställning får ligga kvar en stund till i väntan på något annat prisvärt.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Just den här modellen och till det priset är enligt Amazon en limited edition som inte släppts än.
Det var bra pris så jag tänkte min beställning får ligga kvar en stund till i väntan på något annat prisvärt.

Amazon har fel. Det är varken en ny produkt eller en limited edition. Den är som någon annan skrev flera år gammal. Jag minns till och med första gången de släppte hörlurarna och så sålde in dem med att de gått in i samarbete med Blue för att förbättra mikrofonerna.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Steffe:

Ja jag tänkte samma. Vad jag vet har samtliga Pro X headset "Blue VO!CE"-tekniken som släpptes för 6 år sen.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Mr Steed:

Det är samma som denna för ett billigare pris: https://www.amazon.se/dp/B07TLX61W7/

§9 reflänk raderad. // MOD
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Amazon har fel. Det är varken en ny produkt eller en limited edition. Den är som någon annan skrev flera år gammal. Jag minns till och med första gången de släppte hörlurarna och så sålde in dem med att de gått in i samarbete med Blue för att förbättra mikrofonerna.

Skrivet av Moseby:

Det är samma som denna för ett billigare pris: https://www.amazon.se/dp/B07TLX61W7/

Amazon har ett annat produktnummer på den "osläppta versionen" så jag antar att den kommer ligga osläppt för evigt i väntan på en produkt som inte kommer.
Jag ska testa och se om man kan få BF priset för någon av modellerna som finns istället 😊

Visa signatur

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Mr Steed:

Amazon har ett annat produktnummer på den "osläppta versionen" så jag antar att den kommer ligga osläppt för evigt i väntan på en produkt som inte kommer.
Jag ska testa och se om man kan få BF priset för någon av modellerna som finns istället 😊

Det som du kollar på, modell 981-001470 (981-001469) är "SE" varianten. Alltså PRO X SE. Den enda skillnaden här verkar vara att du inte får med lika många tillbehör som till den "vanliga" varianten. T ex. extra tygkuddar etc. (Logitechs produktsida med samma artikelnummer)

Här har du t ex. Proshop som säljer samma (981-001470) som den du köpt på Amazon, så jag tror inte det finns någon osläppt version.

Den som jag länkade som är billigare, modell 981-000818, är exakt samma headset men med fler tillbehör (Logitechs produktsida med samma artikelnummer)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Det som du kollar på, modell 981-001470 (981-001469) är "SE" varianten. Alltså PRO X SE. Den enda skillnaden här verkar vara att du inte får med lika många tillbehör som till den "vanliga" varianten. T ex. extra tygkuddar etc. (Logitechs produktsida med samma artikelnummer)

Här har du t ex. Proshop som säljer samma (981-001470) som den du köpt på Amazon, så jag tror inte det finns någon osläppt version.

Den som jag länkade som är billigare, modell 981-000818, är exakt samma headset men med fler tillbehör (Logitechs produktsida med samma artikelnummer)

Tack, jo jag har koll på dom andra alternativen men jag är bara intresserad av produkten till priset som Amazon sålde den för på BF.
Men det är nog bara att inse att den inte kommer skickas även om jag ska göra ett försök med kundtjänst att få köpa en annan för samma pris.

Visa signatur