Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Ni som körde samsungs deal med S25 Edge, surfplatta, earbuds osv.

Sade ni upp abonnemanget ni tecknade utan bindningstid på en gång, tänker om man vågar innan man har fått grejerna?

Men det borde ju inte spela någon roll i och med att det är utan bidningstid och allt annat med Samsung är ju redan reglerat och betalt.

Permalänk
Skrivet av Guestah:

Sade ni upp abonnemanget ni tecknade utan bindningstid på en gång, tänker om man vågar innan man har fått grejerna?

Men det borde ju inte spela någon roll i och med att det är utan bidningstid och allt annat med Samsung är ju redan reglerat och betalt.

Jag körde Hallon på 2 olika kampanjer:

Galaxy Tab S11 - Fick inget abonnemang/SIM-kort/Mail överhuvudtaget

Galaxy S25 Edge - Fick både mail om abonnemanget, SIM-kort i brevlådan, men sa upp via Mina Sidor på Hallon efter en vecka. Då blev det automatiskt "ångrat".

Summa sumarum. Jag har fått alla produkter och inte betalat en krona i abonnemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Produkt: Thomson 100" 4K QLED Pro Google TV 100QG7S14
Länk: https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/thomson-100-4k-qled-pro-g...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14454215
Pris: 19 990 kr

100 tum för 20 papp. Kanske inte den bästa bildkvalitén man kan få, men bra pris per bildyta.

Kanske lite OT, men va inte Thomson typ bland det bästa man kunde köpa för typ 30 år sedan ? =D

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Kanske lite OT, men va inte Thomson typ bland det bästa man kunde köpa för typ 30 år sedan ? =D

Då var det tyskt idag tillverkas det av TCL

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaxXeZ:

Såg Netonnet har LG c4, 42 tums för medlemspris 7999kr. Skriver från mobil så lite för lat att göra det i formatet som föreslås vid trådstarten.

https://www.netonnet.se/art/tv/22-45tum/lg-oled42c44la/103397...

Kan den här funka bra som datorskärm tro?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Prima

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Jag har haft min S25 Edge i tre veckor. Har konto sedan tidigare abonnemang his Hallon. Har inte fått något nytt och jag har äve loggat in och kollat. Samma med S11 som jag också köpte...
Men vänta ut leveransen av mobilen innan du säger upp något. Det värsta du riskerar är 29 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Nej, det var det absolut inte. Thomson var ett skitmärke.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Funkar kanon, bara du inte har massa starka (reflekterande) ljuskällor.
Kört min C4 42 några månader nu, är väldigt nöjd!

Permalänk
Skrivet av Awze:

Funkar kanon, bara du inte har massa starka (reflekterande) ljuskällor.
Kört min C4 42 några månader nu, är väldigt nöjd!

Idag kommer LG 42C4 som jag köpt från NetonNet, som ska ersätta en MSI MAG401QR 40-tums ultrawide-skärm. Jag hoppas att jag kan vänja mig vid den normala 16:9-upplösningen igen efter att ha använt ultrawide-skärmar i ungefär fem år.
Hur är det med inbränning hos LG? Om det blir inbränning, hur ser LG:s garanti ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avicularia:

Idag kommer LG 42C4 som jag köpt från NetonNet, som ska ersätta en MSI MAG401QR 40-tums ultrawide-skärm. Jag hoppas att jag kan vänja mig vid den normala 16:9-upplösningen igen efter att ha använt ultrawide-skärmar i ungefär fem år.
Hur är det med inbränning hos LG? Om det blir inbränning, hur ser LG:s garanti ut?

Risken för inbränning på nya OLED-TV-apparater (modeller som är 5 år gamla eller yngre) är mycket liten, såvida du inte aktivt försöker förstöra den. Om du låter TV:n "vila" då och då (stänger av, dimmar ljuset med några timmars mellanrum etc.) kommer allt att ordna sig. LG täcker inbränning men inte i fall av kommersiellt missbruk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Risken för inbränning på nya OLED-TV-apparater (modeller som är 5 år gamla eller yngre) är mycket liten, såvida du inte aktivt försöker förstöra den. Om du låter TV:n "vila" då och då (stänger av, dimmar ljuset med några timmars mellanrum etc.) kommer allt att ordna sig. LG täcker inbränning men inte i fall av kommersiellt missbruk.

Att använda den som datorskärm (vilket frågan gällde) kan innebära en hel del statiska element som visas på skärmen i princip hela tiden, inbränning är något som man inte kommer undan om den används relativt flitigt över en lång tid i såna scenarion. Men det är bättre än förr eftersom både panelerna är mer resistenta och att det finns en del skyddsmekanismer inbyggda, så lite beroende på hur du använder den kan det tar ett par år innan det blir synligt. Monitors Unboxed och Rtings har bra videos som visar vad man kan förvänta sig om någon är nyfiken.

Permalänk
Skrivet av megabävern!:

Att använda den som datorskärm (vilket frågan gällde) kan innebära en hel del statiska element som visas på skärmen i princip hela tiden, inbränning är något som man inte kommer undan om den används relativt flitigt över en lång tid i såna scenarion. Men det är bättre än förr eftersom både panelerna är mer resistenta och att det finns en del skyddsmekanismer inbyggda, så lite beroende på hur du använder den kan det tar ett par år innan det blir synligt. Monitors Unboxed och Rtings har bra videos som visar vad man kan förvänta sig om någon är nyfiken.

Ja, jag kommer endast att använda den som PC monitor, tv-sändningar kommer definitivt inte att visas på den, möjligen kommer jag ibland att titta på filmer från en Plex-server på den. Därför är jag lite orolig för den fasta Windows taskbar, som alltid ligger statiskt på samma ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avicularia:

Ja, jag kommer endast att använda den som PC monitor, tv-sändningar kommer definitivt inte att visas på den, möjligen kommer jag ibland att titta på filmer från en Plex-server på den. Därför är jag lite orolig för den fasta Windows taskbar, som alltid ligger statiskt på samma ställe.

Jag och många andra i samma situation har valt att automatiskt dölja taskbar, man vänjer sig rätt snabbt vid det och imo är det värt att göra det. Sen finns en del andra bra appar som t.ex. LGTV Companion och Multiscreenblank, den första gör bl.a. att skärmen tänds när du rör musen efter idle på samma sätt som en monitor och att du kan stänga av den utan fjärrkontroll. Den senare ger dig möjlighet att blanka hela skärmen (eller delar av den) till svart på beställning, istället för att vänta på skärmsläckare eller energisparinställningarnas släckning.

Kan också rekommendera FancyZones från PowerToys för att dela in skärmen i olika zoner dit du kan flytta olika fönster för att ge dig bättre arbetsflöde på en så stor och högupplöst skärm.

Finns rätt många som använder LG:s C-serie som monitorer så det är bara att googla runt så lär du hitta en massa annan matnyttig info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avicularia:

Jag har använt min LG OLED83C1 i 3,5 år primärt som PC monitor men även för film/spel. Använder bara HDR på spel och film.
Som en annan skrev så har jag ställt in så att taskbar döljs automatiskt, svart skrivbordsbakgrund och även att skärmsläckaren (svart bild) går igång efter 1 minut.
Ingen tendens på inbränning.

Visa signatur

OLED83C1 | 14700K/RTX 5080 | Elac/SVS 7.1.2 | Switch 2 |

Permalänk
Medlem

Produkt: Nintendo Switch 2 och Mario Kart World
Länk: https://www.amazon.se/Nintendo-Switch-Konsole-Black-inkl/dp/B...
Kategori: TV-spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14576269
Pris: 5 887 kr

Detta är väl ändå ett gott pris för oss i Sverige om man är ute efter ett Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonpaa:

Jag har använt min LG OLED83C1 i 3,5 år primärt som PC monitor men även för film/spel. Använder bara HDR på spel och film.
Som en annan skrev så har jag ställt in så att taskbar döljs automatiskt, svart skrivbordsbakgrund och även att skärmsläckaren (svart bild) går igång efter 1 minut.
Ingen tendens på inbränning.

83" som PC monitor, jösses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgers:

83" som PC monitor, jösses

Sitter i en fåtölj 3m bort

Visa signatur

OLED83C1 | 14700K/RTX 5080 | Elac/SVS 7.1.2 | Switch 2 |

Permalänk
Skrivet av besj:

Oftast är det så. Förra veckan så var det dock rabatt på Soundbar HW995 (eller vad värstingen nu heter). Den gick att få för ungefär 7000 kr i stället för ordinarie pris 16 995. Den nådde man bara via en av tre länkar hos Mecenat Alumni. Men det var nog ett undantagsfall...

Den gick att köpa via vilken av länkarna som helst.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Produkt: Fifine AM8

Kategori: Mikrofon

Pris: 511kr

Tack för denna, det är en mikrofon som gått lite under radarn men kanske inte så länge till. Blir till att jämföra med min Yeti, som den tydligen lätt skall kunna matcha.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Märkligt. Köpte en HP laptop för ett tag sedan på Elgiganten. Man skulle få BF6 på köpet. Fick en kod på kvittot som ska lösas in på Intels hemsida för att ett program ska laddas ner för att scanna datorn.

Men den godtar inte skanningen då datorn inte innehåller något ifrån intel…. Bra där Elgiganten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinken91:

Märkligt. Köpte en HP laptop för ett tag sedan på Elgiganten. Man skulle få BF6 på köpet. Fick en kod på kvittot som ska lösas in på Intels hemsida för att ett program ska laddas ner för att scanna datorn.

Men den godtar inte skanningen då datorn inte innehåller något ifrån intel…. Bra där Elgiganten..

Dra ett PM om du önskar hjälp att få fram koden, kör Intel själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Dra ett PM om du önskar hjälp att få fram koden, kör Intel själv

Sitter lite själv i samma sits. Har köpt en Intel-prolle och fått med en kod men då jag ännu inte byggt datorn så kan jag ju så klart inte scanna systemet :/ Men man kan alltså lösa det genom att någon vänlig själ scannar sitt eget system?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Sitter lite själv i samma sits. Har köpt en Intel-prolle och fått med en kod men då jag ännu inte byggt datorn så kan jag ju så klart inte scanna systemet :/ Men man kan alltså lösa det genom att någon vänlig själ scannar sitt eget system?

Jag tror det iaf! Jag fick med spelkoder (Civ 7 & Dying light: the beast) som jag var tvungen att köra genom Intel Software Advantage Program eller var det nu heter.

När detta var klart fick jag rena Steam-koder som jag i mitt fall sålde vidare då jag ej hade intresse / tid för dessa spel.

Du är välkommen med PM om du vill att jag testar. Är det BF6 antar jag att själva redeem-koden löses in via EA-appen.
Lär dock bara kunna göra detta för en person (misstänker jag) så först till kvarn osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Fungerar allt som ej är spel till 100%? 🤔

Ja, allt som jag har kört har fungerat 100%.

Kan säkert förekomma något enstaka problem, men det kan det ju göra med alla olika tekniker, såväl olika Intel CPUer och GPUer. Så för kontorsarbete, produktivitetsarbete och i stort sett allt utom spel så kan jag varmt rekommendera en ARM-processor till i princip alla i dag. Både på Apple-sidan och på Windows-sidan så fungerar det i dag riktigt bra! Dessutom grymt bra prestanda i förhållande till en fantastisk batteritid.

Köp är mitt tips!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag tror det iaf! Jag fick med spelkoder (Civ 7 & Dying light: the beast) som jag var tvungen att köra genom Intel Software Advantage Program eller var det nu heter.

När detta var klart fick jag rena Steam-koder som jag i mitt fall sålde vidare då jag ej hade intresse / tid för dessa spel.

Du är välkommen med PM om du vill att jag testar. Är det BF6 antar jag att själva redeem-koden löses in via EA-appen.
Lär dock bara kunna göra detta för en person (misstänker jag) så först till kvarn osv.

Skriver även här även om vi tagit det i PM. Vilken legend du är! Efter lite trixande fick vi det att fungera så nu har jag fått koden redeemad till mitt konto. Evigt tacksam för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Skriver även här även om vi tagit det i PM. Vilken legend du är! Efter lite trixande fick vi det att fungera så nu har jag fått koden redeemad till mitt konto. Evigt tacksam för hjälpen!

Inga problem och kul att hjälpa till! Kan lägga till efter ett vidare test med @Hinken91 att detta bara verkar fungerar en gång per hårdvara (Så Intel har uppenbarligen tänkt till lite här) så dessvärre kan jag inte hjälpa till mer med min hårdvara.

This machine has already been associated with a promotion and is not eligible to receive this offer. If you feel this is an error, please contact support and choose IHST Denial from the drop down menu.

Permalänk

Jag skapade en tråd för denna deal, så vi inte fyller denna tråden med onödigheter!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1746368-google-pixel-1...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Drakmästaren:

Jag skapade en tråd för denna deal, så vi inte fyller denna tråden med onödigheter!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1746368-google-pixel-1...

Inläggen på temat Google Pixel 10 Pro XL hos Elgiganten har flyttats till ovan tråd. Notera att möjligheten att trixa till sig detta nu verkar ha försvårats.

Jag har också raderat några nyligen skrivna inlägg som inte har någon koppling till tipsade fynd.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@98olllin Stort tack.
Jagade S25 xxx under ett par månader.
Sitter nu med Edge + skal + surfplatta + cover med tangentbord + Buds3 + laddare.
För 5681:- efter inbyte. världsklass.🙂

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850