Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Produkt: Panasonic DP-UB820
Länk: https://www.homecinesolutions.fr/p/17808-panasonic-dp-ub820ef...
Kategori: 4k Blu-ray
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4748884
Pris: 3780:- (€342)

Vad är skillnaden på EFK och EGK modellerna?
Tabbar jag mig på något sätt om jag köper EFK från Frankrike?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Vad är skillnaden på EFK och EGK modellerna?
Tabbar jag mig på något sätt om jag köper EFK från Frankrike?

https://www.reddit.com/r/4kbluray/comments/1dgu7ca/panasonic_...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Den här är fortfarande den bästa 4k Blu-ray-spelaren, om man inte räknar med den övre U9000 som kostar mer än 10 000 kr. Den billigaste inspelade kostade 3990 kr på NetOnNet för 3 år sedan, så det här är verkligen ett bra pris. Jag har en, den är tyst, stöder alla viktiga format och fungerar bara bra.

Kan bara hålla med, fortfarande den bästa spelaren du kan få under 10.000 kr.
Helt sjukt att den är så gammal som den är utan konkurrenter

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Kan bara hålla med, fortfarande den bästa spelaren du kan få under 10.000 kr.
Helt sjukt att den är så gammal som den är utan konkurrenter

om man kan tänka sig digitalisera sina blu-ray skivor så finns bättre alternativ som spelar upp DV korrekt.

https://youtu.be/HyrA3KmcJBU

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinken91:

Elgiganten kör någon deal denna veckan:

SPARA 1000kr FÖR VARJE
5000kr DU HANDLAR FÖR
Välj bland över 20 000 produkter

Gäller vid köp av minst två utvalda produkter. Gäller ej presentkort, tjänster, abonnemang, spelkonsoler, komponenter, spel, Apple, Garmin, marketplace-produkter. Kan ej kombineras med andra erbjudanden/ kampanjprodukter.

Någon som vet ifall man kan prismatcha och ändå få ta del av kampanjen?

Edit: Frågade precis kundtjänst. Man får prismatcha och ändå få ta del av kampanjen.

Permalänk
Medlem

Tack, denna informationen hittade jag också.
Men det säger inte så mycket mer än:
EFK = FR model
EGK =GER/NL/Nordic.. model
Vad skiljer sig åt mellan Fransk och Tysk/Nederländsk/Nordisk version?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Tack, denna informationen hittade jag också.
Men det säger inte så mycket mer än:
EFK = FR model
EGK =GER/NL/Nordic.. model
Vad skiljer sig åt mellan Fransk och Tysk/Nederländsk/Nordisk version?

Kan vara olika strömkontakter, möjligen olika V 110/230.
De är bägge region B (europa).
Praktiskt är det samma modell.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av edson:

Ok pris men tänk på att det sannolikt är för att nya M5 Pro beräknas lanseras redan denna vecka!
https://www.macrumors.com/2025/10/14/apple-teases-m5-macbook-...

Stämmer, men det är faktiskt inte så många som behöver nya hästkrafterna i en M5 utan precis som jag var ute efter skärmen, byggkvalitet, ljudet och batteritiden.

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + Fidelio X2HR - DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Stämmer, men det är faktiskt inte så många som behöver nya hästkrafterna i en M5 utan precis som jag var ute efter skärmen, byggkvalitet, ljudet och batteritiden.

Nej, kanske inte men flaggningen var främst så att man inte får långnäsa och köper M4 och M5:an släpps dagarna efter (Ja, jag är medveten om ångerrätten vid distansköp)

Inte alla som har koll på hur och när Apple släpper nya produkter men som sagt, bra tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Produkt: ASUS ROG ALLY X - XBOX EDITION
Länk: Elgiganten
Prisjakt: https://www.elgiganten.se/product/gaming/handhallen-gaming-pc...
Pris: 8990 ( SPARA 2000:-)

Elgiganten har "spara 1000 för varje 5000 du handlar för" de har råkat missa att ta bort ovan, så pass på!

Man måste köpa minst 2 produkter dock, så köp det billigaste dom har och lägg till så sparar man hela 2000 kr.

Du får även ett presentkort skickat till dig för varje 5000 du handlar för med på 100 kr.

Det där med presentkort vid köp för varje 5000kr slutade gälla i september enligt deras egen information på hemsidan.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Intressant att mixakampanjen funkar på datorn - trodde hårdvara inte ingick. Antar det beror på att det är en outlet-produkt?

Fungerar på ordinare pris också, köper du den till ordinare pris 49990Kr och lägger till ett par hörlurar för 71kr så får du de för 40061Kr

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av edson:

Nej, kanske inte men flaggningen var främst så att man inte får långnäsa och köper M4 och M5:an släpps dagarna efter (Ja, jag är medveten om ångerrätten vid distansköp)

Inte alla som har koll på hur och när Apple släpper nya produkter men som sagt, bra tips

Helt rätt

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + Fidelio X2HR - DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Det där med presentkort vid köp för varje 5000kr slutade gälla i september enligt deras egen information på hemsidan.

Inte helt riktigt som tur är.

Spara 1000:- för varje 5000:- du handlar för
Gäller t.o.m. söndag 19/10. Gäller vid köp av minst två utvalda produkter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Inte helt riktigt som tur är.

Spara 1000:- för varje 5000:- du handlar för
Gäller t.o.m. söndag 19/10. Gäller vid köp av minst två utvalda produkter.

Det han menade är att detta inte gäller längre:
"Du får även ett presentkort skickat till dig för varje 5000 du handlar för med på 100 kr."

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det han menade är att detta inte gäller längre:
"Du får även ett presentkort skickat till dig för varje 5000 du handlar för med på 100 kr."

Oh, alright. My bad!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebor:

Produkt: Asustor Drivestor 4 Pro Gen2 AS3304T v2
Länk: Amazon.fr
Kategori: Lagring
Prisjakt: Prisjakt.nu
Pris: 300 Euro

Finns även på svenska Amazon för ca. 3.700kr

https://www.amazon.fr/sp?language=en&ie=UTF8&seller=A11VXZ9HW...

Det är troligt att du själv måste betala tull och skatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebor:

Produkt: Asustor Drivestor 4 Pro Gen2 AS3304T v2
Länk: Amazon.fr
Kategori: Lagring
Prisjakt: Prisjakt.nu
Pris: 300 Euro

Finns även på svenska Amazon för ca. 3.700kr

Skeppas eller säljs inte av amazon , 2 av 5 i betyg, se upp.
Skickas dessutom från UK, extra kostnader...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philv:

Var inne på Elgiganten och enligt dem gick det inte att prismatcha och få kampanj tyvärr.

Snälla inte 10 sidor av Elgigantens kundtjänst och Elgigantens butiker säger olika saker igen.

Skapa en egen Elgigantens kampanjer tråd istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Någon som vet ifall man kan prismatcha och ändå få ta del av kampanjen?

Edit: Frågade precis kundtjänst. Man får prismatcha och ändå få ta del av kampanjen.

Du kommer inte att kunna prismatcha i butik eftersom din prismatch rabatt räknas mot den rabatt som du får från original pris.

Men som vanligt brukar Kundtjänst tro annat. Så om inte det går att lägga upp via dem, så är det inte värt tiden 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Produkt: Samsung HW-Q995D/XE
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/hogtalare...
Kategori: Soundbar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13535037
Pris: *6990:-

*Om ni skyndar er nu och beställer denna plus andra "Mixa fritt" varor för 1110 kr till (så ni kommer över 10.000) så kan ni kontakta kundtjänst efter beställning och få ett avdrag på 2000 kr. Denna vara har "Mixa fritt"-symbolen på sig men det är fel (enligt kundtjänst) och kommer inom kort att tas bort. Så lägger ni bara till denna och går till kassan så blir det ingen "Mixa fritt"-rabatt som standard utan ni måste be om en prisjustering i efterhand. Svårt att sätta "pris" med tanke på att man måste köpa andra varor men det blir ju ändå en extra rabatt så beräknade rabatten på soundbaren för enkelhetens skull.

Sjukt bra pris även utan 2k rabatt, är väl 1k per 5k man handlar för? Så borde vara 1k rabatt i vilket fall?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Ptja lägger du till något för 1010 kr så får du ju 2k rabatt plus en gratis sak.. men jag fick samma svar i kundtjänst tidigare idag. Gick inte att mixa då denna vara blivit nedsatt efter att mixa kampanjen drog igång och det inte gick att kombinera erbjudandena. Och anledningen till att det fortfarande stod mixa på var att det inte blivit uppdaterat än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Sjukt bra pris även utan 2k rabatt, är väl 1k per 5k man handlar för? Så borde vara 1k rabatt i vilket fall?

Jo det var därför jag skrev att om ni handlar för 1110 kr till så hamnar ni på 10.000 (2x5000) och får således 2000 kr tillbaka. Men helt riktigt som du säger, om man bara lägger till den nu så ska man ju få 1000 kr tillbaka för att köpvärdet är över 5000 kr. Men som sagt så sker det inte automatiskt i kassan utan man får hojta till via kundtjänst. Jag gjorde det för ett tag sedan och han prisjusterade direkt under chatten.

Permalänk
Skrivet av pemani:

Jo det var därför jag skrev att om ni handlar för 1110 kr till så hamnar ni på 10.000 (2x5000) och får således 2000 kr tillbaka. Men helt riktigt som du säger, om man bara lägger till den nu så ska man ju få 1000 kr tillbaka för att köpvärdet är över 5000 kr. Men som sagt så sker det inte automatiskt i kassan utan man får hojta till via kundtjänst. Jag gjorde det för ett tag sedan och han prisjusterade direkt under chatten.

Asså Elgiganten är ju hit or miss med sina erbjudanden olika besked hela tiden....

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av StorMatte:

Det är väl inget drop? Det är deras generella 25-årsjubileum sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Stämmer

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Nej, inget "drop" om man ska märka ord men det tror jag ni båda förstod.

Däremot så lades nya 25-årsveckoerbjudanden upp kl 18:00 idag i samband med Dubbelklick så ja, nya erbjudanden där är nu live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Skrivet av nu1mlock:
Skrivet av edson:

Nej, inget "drop" om man ska märka ord men det tror jag ni båda förstod.

Däremot så lades nya 25-årsveckoerbjudanden upp kl 18:00 idag i samband med Dubbelklick så ja, nya erbjudanden där är nu live.

Säkert, presenterades som ett drop under streamen och på sidan står det "Varje torsdag under våra livestreams, släpper vi exklusiva drops med extra heta deals. Dessa erbjudanden kommer du hitta här nedanför. Så håll koll på streamen och var först på bollen!" Men ska vara mer försiktig med hur jag uttrycker mig framöver haha.

Oavsett, här är drop 2 (eller drop 1 då kanske?). Steelseries.
https://www.inet.se/kampanj/10138/2510-steelseries?utm_source...

Permalänk
Medlem

Riktigt fina drops tycker jag av Inet. Kylaren kostar väl runt 1800kr ny eller tänker jag fel nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

☝️🤓