Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Uppdatering. Elgiganten ringde upp mig och förklara. detta gäller

- 10% på ALLT, gäller inte konsoler, spel, datorkomponenter, abonnemangsbundna prylar, tjänster samt Apple (kan ha missat något)
- gäller 1:e - 15:e
- gäller 1ggr

En fråga ang. MEMBER25XXX koden på Elgiganten. Är det någon som vet var den kommer ifrån.

Alla Elgiganten medarbetare jag talat med i butik har ingen susning om vad jag pratar om. Vissa i chatten har heller ingen susning, igår fick jag tag på en som visste vad jag pratade om och hon nämnde att den strular oftast på nätet, även om man kan lägga till den så dras inte rabatten. Nu fixade hon rabatten till mig så det var inget problem.

Idag skulle jag handla på min frus konto och det blev som förväntat, koden gick lägga till men inget avdrag. Dagens chattpersonen visste över huvud taget inte vad jag pratade om så idag blev det ingen rabatt.

Personen i chatten ville veta var den kom ifrån och vad den skulle göra, jag har fått för mig följande:

- 10% på ALLT
- gäller 1ggr

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_1138:

- 10% på ALLT, gäller inte konsoler, spel, datorkomponenter, abonnemangsbundna prylar, tjänster samt Apple (kan ha missat något)
- gäller 1ggr

En fråga ang. MEMBER25XXX koden på Elgiganten. Är det någon som vet var den kommer ifrån.

Alla Elgiganten medarbetare jag talat med i butik har ingen susning om vad jag pratar om. Vissa i chatten har heller ingen susning, igår fick jag tag på en som visste vad jag pratade om och hon nämnde att den strular oftast på nätet, även om man kan lägga till den så dras inte rabatten. Nu fixade hon rabatten till mig så det var inget problem.

Idag skulle jag handla på min frus konto och det blev som förväntat, koden gick lägga till men inget avdrag. Dagens chattpersonen visste över huvud taget inte vad jag pratade om så idag blev det ingen rabatt.

Personen i chatten ville veta var den kom ifrån och vad den skulle göra, jag har fått för mig följande:

- 10% på ALLT
- gäller 1ggr

shhhh du avslöjar oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_1138:

- gäller 1ggr

Funkade fint på Kirby på Switch 2 förra månaden. Ville egentligen använda på Ghost of Yotei nu men vet inte om jag orkar jaga support för att spara 65 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_1138:

- gäller 1ggr

- 10% på ALLT
- gäller 1ggr

Var väl kul så länge det varade. Tyckte det var helt ok att köpa typ Nintendo-spel för 60-80 kr billigare per styck än alla andra återförsäljare. Dem går ju ändå aldrig ner i pris. Nu blir det ju mer som Clas Ohlsons koder som var guld i början men nu bara gäller, som många andra skrivit, på "allt som du inte vill ha". Dem har ju numera en hel lagbok med undantagna produkter och märken. Det lär väl bli samma sak här. Nästa månad så funkar koden inte på TV-apparater längre och månaden efter det så tar dem bort vitvaror. Om ett halvår kan du enbart köpa snordyra HDMI-kablar för ett överpris även med rabattkoden aktiv.

Edit: Kan intyga att den inte verkar fungera på spel längre. Testade även på skivläsaren till PS5 men även den blir det ingen rabatt på.

stavfel
Permalänk
Skrivet av kim_1138:

- gäller 1ggr

- 10% på ALLT
- gäller 1ggr

Extra kul för mig som lyckades använda koden via chatten och fick 25% rabatt istället på Ps5 Pro 😆

Permalänk
Skrivet av pemani:

Var väl kul så länge det varade. Tyckte det var helt ok att köpa typ Nintendo-spel för 60-80 kr billigare per styck än alla andra återförsäljare. Dem går ju ändå aldrig ner i pris. Nu blir det ju mer som Clas Ohlsons koder som var guld i början men nu bara gäller, som många andra skrivit, på "allt som du inte vill ha". Dem har ju numera en hel lagbok med undantagna produkter och märken. Det lär väl bli samma sak här. Nästa månad så funkar koden inte på TV-apparater längre och månaden efter det så tar dem bort vitvaror. Om ett halvår kan du enbart köpa snordyra HDMI-kablar för ett överpris även med rabattkoden aktiv.

Edit: Kan intyga att den inte verkar fungera på spel längre. Testade även på skivläsaren till PS5 men även den blir det ingen rabatt på.

Rabattkoden fungerar inte överhuvudtaget just nu.

Skrivet av machiavelli1337:

Extra kul för mig som lyckades använda koden via chatten och fick 25% rabatt istället på Ps5 Pro 😆

Grattis säger jag bara!😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drakmästaren:

Rabattkoden fungerar inte överhuvudtaget just nu.

Vadå, inte ens på en dammsugare?

Permalänk
Skrivet av pemani:

Vadå, inte ens på en dammsugare?

Det är något tekniskt strul, jag har inte kunnat aktivera koden på något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drakmästaren:

Det är något tekniskt strul, jag har inte kunnat aktivera koden på något.

Aha ok, kan väl hoppas på att några intressanta produkter smiter undan filtret när den väl hoppar igång då

Permalänk
Skrivet av kim_1138:

- gäller 1ggr

- 10% på ALLT
- gäller 1ggr

Den vart utskickad via mail,fast för en annan månad och sedan dess verkar vi kunna köra på med koden i en ny tappning varje period 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Den vart utskickad via mail,fast för en annan månad och sedan dess verkar vi kunna köra på med koden i en ny tappning varje period 😁

Jag fick min kod från elgiganten på mejl för att fira 1 år som clubmedlem. Så jag antar att de har en för varje månad beroende på när man gick med från början...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av voro12:

Corsair M75 RGB trådlös gamingmus

Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13789810#statistics

Pris: 499 kr

200 kr under tidigare lägsta pris

Någon som har denna och kör med Bluetooth?
Letar specifikt efter en med Bluetooth som inte går ned i "sleep"-läge utan svarar direkt när man rör den även efter uppehåll.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Någon som har denna och kör med Bluetooth?
Letar specifikt efter en med Bluetooth som inte går ned i "sleep"-läge utan svarar direkt när man rör den även efter uppehåll.

Enligt denna bild så kan man inaktivera sleep-mode i inställningarna:

Källa

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av voro12:

Enligt denna bild så kan man inaktivera sleep-mode i inställningarna: https://www.club386.com/wp-content/uploads/2024/02/Corsair-iCUE-settings.jpg
Källa

Tack, problemet är att jag inte vågar lita på att det inte bara gäller Slipstream-läget.
Känns oklart om det även gäller för Bluetooth-läget, om jag inte missar något.
Vill vara säker.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.