Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Hmm 15% hos CDON är ju trevligt, då kan man få ett 3570K för 1512kr. Tror ni att man kan komma billigare undan på mellandagsrean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Inlägg i dag i "dagens fyndtråd".
Bara jag som e trög eller har inte detta varit uppe redan?
Järnvägar vad trött man är på alla dubletter och galna inlägg i "dagens fyndtråd".
Dock blir man mer galen när man lägger tid på att anmäla inlägg som ej tas bort.
(observera: detta inlägg har jag ej anmält innan jag skapade denna tråd, syftar på 20-tal andra)

Lätt hänt, man kolla ju gärna inte igenom föregående sidor ifall nån har lagt upp nåt likadant...sen kanske man kan kolla den senaste; doc så varierar den senaste sidan beroende på hur många inlägg man vill ha per sida och därför är det inte så konstigt om en dubellt dyker upp.
Finns säkert 30 länkar på cdon:s 15%-rea exempelvis

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Jag reagerar dessutom på tips från tex dagens lucka!
Så gott som alla får dessa mejl från cdon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Jag reagerar dessutom på tips från tex dagens lucka!
Så gott som alla får dessa mejl från cdon...

Ja, men alla får inte den. Och sedan behöver man inte länka allt därifrån, utan mer de som faktiskt är prispressade och billigare än hos konkurrenter och dessutom är av intresse för sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CowWithGun:

Hmm 15% hos CDON är ju trevligt, då kan man få ett 3570K för 1512kr. Tror ni att man kan komma billigare undan på mellandagsrean?

Hur var förra årets mellandagsrea? Jag handlade noll och inget då, så jag vet inte. Nån som minns? Hade online-butikerna reor?

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 31337a:

Vet du hur länge den rabattkoden gäller?

Åtminstone nu..

1592 för Audio Technica ANC7b måste ses som ett väldigt bra pris. 1795 är billigast på Prisjakt och ca 1370 kr med frakt/tull/moms från Amazon i USA... (CDON.se med kod xY7B7ZFL)

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pholostan:

Hur var förra årets mellandagsrea? Jag handlade noll och inget då, så jag vet inte. Nån som minns? Hade online-butikerna reor?

Jag handlade förra året, innan mellandagsrean, min nuvarande dator. Kollade priser i två månader framåt (till februari) och jag hade fortfarande bra deal med min dåvarande nyttjade 15% rabatt på cdon. Men det garanterar inte att fallet blir detsamma i år.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt var jag ska fråga, men passar på och gör det här.

Är på jakt efter Windows Server 2008 R2 licens billigast möjligast. Skall användas inom företaget så Pellesoft är uteslutet...
Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Vet inte riktigt var jag ska fråga, men passar på och gör det här.

Är på jakt efter Windows Server 2008 R2 licens billigast möjligast. Skall användas inom företaget så Pellesoft är uteslutet...
Några tips?

Serverlicensiering beror ju helt på hur många användare det handlar om och hur licensen skall brukas.

T.ex. så kan OEM-licensiering, alltså bundlat med server kan ibland vara en billig lösning, men man behöver då CAL:ar för samtliga som skall accessa lösningen så det kan bli dyrt om ni är många och man låser sig dessutom till en specifik hårdvara.

Kort sagt - det behövs mycket mer information för att svara på din fråga.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

5 Cals räcker

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som aldrig förstått varför denna tråd ligger under stationära datorer när den tipsar om allt möjligt?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/webhallens_...

ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC (GTX680-DC2O-2GD5) + AC3 och BL2 för 3890 :-

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Marticus:

weekday rush*

Titeln och url har de däremot inte orkat ändra..

Permalänk
Medlem

Av erfarenhet så brukar EVGAs kort inte låta mycket men inte heller lite, om du är känslig så är det inte ditt kort, men det brukar kunna hålla sig bra kallt om du har bra luftflöde, sen går det ju att styra fläktarna via afterburner eller något liknande, och sen t.ex. som jag sitter med ett par slutna hörlurar med musik/skype nånting hela tiden så jag hör inte ett smack, men om jag tar av dem och sitter i ett tyst rum så brukar det kunna låta lite, men har ju även 7 andra fläktar som låter inte bara kortet, så det är bara om du är överkänslig som du inte bör köpa det, har ju inget 670, men har haft 3st EVGA kort so far, och alla låter likadant i stort sett

Permalänk
Medlem

Nån som såg vad SSDn gick på? Glömde gå in och kolla och sen när jag kom på så var den såklart slutsåld

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag som ville ha vattenkylning! xD Måste säga vilka skit tider dom hade!
Jag jobbar ju varje dag! Har inte tid att sitta vid datorn!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Nån som såg vad SSDn gick på? Glömde gå in och kolla och sen när jag kom på så var den såklart slutsåld

Om jag minns rätt, låg den mellan 1100-1200 kr.. rätta gärna mig.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Om jag minns rätt, låg den mellan 1100-1200 kr.. rätta gärna mig.

1199:-
Köpte en

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

1199:-
Köpte en

:), var nära på att köpa en med.. men har redan 3 st SSD xD

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

1199:-
Köpte en

Ok, då måste ändå denna vara hyfsat prisvärd http://www.dustinhome.se/product/5010627963/intel-330-series-...

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Den funderade jag på att köpa i helgen när CDOn körde 15% på Utmanare2012.
Får bra kritik av Nordichardware.
CDOn är ngt billigare på den och priset lär nog sjunka var det lider...

Permalänk
Skrivet av Lulzori:

Av erfarenhet så brukar EVGAs kort inte låta mycket men inte heller lite, om du är känslig så är det inte ditt kort, men det brukar kunna hålla sig bra kallt om du har bra luftflöde, sen går det ju att styra fläktarna via afterburner eller något liknande, och sen t.ex. som jag sitter med ett par slutna hörlurar med musik/skype nånting hela tiden så jag hör inte ett smack, men om jag tar av dem och sitter i ett tyst rum så brukar det kunna låta lite, men har ju även 7 andra fläktar som låter inte bara kortet, så det är bara om du är överkänslig som du inte bör köpa det, har ju inget 670, men har haft 3st EVGA kort so far, och alla låter likadant i stort sett

Längsta meningen jag sett på länge, haha.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Skrivet av Johanness:

Längsta meningen jag sett på länge, haha.

haha och med tanke på att han inte har punkt så skulle meningen fortsätta ännu längre men han behövde nog en paus.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Skrivet av Johanness:

Längsta meningen jag sett på länge, haha.

Skrivet av Funnyvlad:

haha och med tanke på att han inte har punkt så skulle meningen fortsätta ännu längre men han behövde nog en paus.

To infinity and beyond haha

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk

Någon som vet när Dustin uppdaterar sin weekend rush? Den släpptes ju klockan 12 igår och borde väl uppdateras klockan 12 idag??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Letar och letar men kan inte hitta 15% rabbaten på cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokecan:

Letar och letar men kan inte hitta 15% rabbaten på cdon.

Finns ju ingen... ? Om du menar SweC-rabatten, så dyker den upp vid slutet av varje månad annars finns det 5% som gäller just nu.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokecan:

Letar och letar men kan inte hitta 15% rabbaten på cdon.

Var det denna du tänkte på?

"om man anväder koden "Utmanare2012" på cdon så får 15% rabatt på 1st valfri datorkomponent i kassan Koden gäller 1 gång per kund och fram till och med söndag 16 december."

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Finns ju ingen... ? Om du menar SweC-rabatten, så dyker den upp vid slutet av varje månad annars finns det 5% som gäller just nu.

Kommer det verkligen en 15% rabbatkod regelbundet varje månad? Vilket datum ungefär? Hur länge har CDON kört med det?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB