Bra chassi för vattenkylning och något tyst!

Permalänk
Medlem

Bra chassi för vattenkylning och något tyst!

Hej! Ja, nu är det dags för vattenkylning och sleeving. Sitter just nu på ett Lian Li PC-05FN (Inet länk), men det är ju inte exakt ett chassi som är gjort för vattenkylning eller ?

Ja, hursomhelst vill jag hålla priset nere? Ska vara tyst eller möjligt att delvis ljuddämpa den själv. Har ingen exakt budget men desto mindre desto mer blir det på resten.

Oj, glömde nästan att skriva vad som ska användas.
Moderkort: P8Z68-V PRO/GEN3
Minne: Corsair Vengeance 16GB, alltså inte LP.
CPU: I7 2600k, runt 4.3-4.6ghz kanske mer om det går ?
GPU: Asus GTX 580 DirectCU II
Nätagg: NZXT Hale90 850W
En 3.5 hårddisk och en ssd.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Kanske ett Define XL? inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fleo:

Kanske ett Define XL? inet

Define XL passar verkligen inte till vattenkylning utan rikligt med jobb.

Jag skulle rekommendera Silverstones TJ07 eller Corsair 800D. De har inte något ljuddämpningsmaterial men med bra fläktar är de väldigt tysta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Define XL passar verkligen inte till vattenkylning utan rikligt med jobb.

Jag skulle rekommendera Silverstones TJ07 eller Corsair 800D. De har inte något ljuddämpningsmaterial men med bra fläktar är de väldigt tysta.

Gillar båda och kollat båda, men är lite för högt pris för mig. Skulle nog säga att 1800:- är mitt max, annars skulle man nog få droppa GPU från loopen.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Gillar båda och kollat båda, men är lite för högt pris för mig. Skulle nog säga att 1800:- är mitt max, annars skulle man nog få droppa GPU från loopen.

Finns också switch 810 från NZXT, en hel del plastigare än aluminium i TJ07 och stål i 800D men ändp ganska passande för vattenkylning.

Hur mycket radiatorer skulle du villa få in i chassit eller bygger du efter det nya chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Finns också switch 810 från NZXT, en hel del plastigare än aluminium i TJ07 och stål i 800D men ändp ganska passande för vattenkylning.

Hur mycket radiatorer skulle du villa få in i chassit eller bygger du efter det nya chassit?

Ja, nog för att kyla mitt system på en ganska bra nivå. Kanske 360-480mm totalt?

Bygger efter chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Just nu ligger den mellan 810 och Shinobi XL, men tycker som att dom är lite...plastiga ? Men man kanske bara får så mycket för en sån budget.

Någon annan som har något förslag ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.