Permalänk
Medlem

Nytt HD7970.

Tänkte slå till på ett nytt grafikkort nu här i veckan men vilket av alla HD7970 är mest prisvärt?
Vill ha ett tyst och svalt och har inte tänkt att överklocka nå nämnvärt.

Hur är det nu med GHz-edition är det bara slänga in en moddad bios på ett vanligt så funkar det likadant eller?

Har ni nått tips på vilket man ska satsa på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Hur är det nu med GHz-edition är det bara slänga in en moddad bios på ett vanligt så funkar det likadant eller?

Vet inte hur det är med non-ref men annars slänger du in en Ghz bios funakr kanon men det är lite skillnad, den kommer inte ha turbo funktionen inbyggd som Ghz korten har men annars samma, funkar kanon.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hmm okej men själv turbo-funktionen kommer inte med biosmodden alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Hmm okej men själv turbo-funktionen kommer inte med biosmodden alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är en liten hårdvaruändring som står för den som jag förstått det

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av slusk:

Tänkte slå till på ett nytt grafikkort nu här i veckan men vilket av alla HD7970 är mest prisvärt?
Vill ha ett tyst och svalt och har inte tänkt att överklocka nå nämnvärt.

Hur är det nu med GHz-edition är det bara slänga in en moddad bios på ett vanligt så funkar det likadant eller?

Har ni nått tips på vilket man ska satsa på?

http://www.inet.se/produkt/5409395/gigabyte-radeon-hd7970-307...
Fabriksöverklockat, tyst och presterar sjukt bra!

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Jag skulle inte våga visa mig på stan med ett sådant i alla fall....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slusk:

Vad jag vet låter den där kylaren högt som fan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk

Mjo köp gigabyte modellen

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Har ett sånt XFX du länka, och kan inte säga att jag är annat än nöjd. Funkar klockrent, och fläktarna hörs aldrig. Mycket bra kort, samt längst garanti, och även bäst garanti. Ta xfx kortet. Dom 200kr som de kostar mer än gigabytes kort skulle jag lagt om jag va du iallafall

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk

har själv ett asus 7970 direct cu 2 top och oj säger jag vilket sinnes sjukt grymt snyggt kort love it

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Hur som så verkar alla vara nöjda och glada med sina hd7970 och så länge kortet är tyst när det idlar för spelar gör man ju alltid med hörlurar iaf

Permalänk

jag äger winforce 7970 det rockar!

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

This. Top versionen också! Samt bättre kylare och prislapp.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator