World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Nja, det är max spotting range, vilket är skilt från view range, som inte har någon sådan definitiv övre gräns. Dock är det högsta som går att uppnå i spelet idag 606,79m (M48 patton med rätt skills, consumables och equipment kan uppnå det) vilket skulle göra att du kan spotta en stillastående Batchat 25t med full camo från 365m istället för 273 m jämfört med en setup som ger dig exakt 445m view range. För den som vill leka runt lite: http://www.wotinfo.net/en/camo-calculator

Edit: Blev fel, 350 vs 265 meter om Batchaten har maxat allt som ger camo inkl bia, vents och kaffe.

Tack för informationen!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Nästan lite synd att de ändrade render range från en kvadrat till en cirkel, det fanns ju så många positioner på ungefär alla maps där man kunde abusa det..

Permalänk
Medlem

När kommer välfärden till World of Tanks?

Permalänk
Medlem

Välfärden? Vad menar du? WGs balansering är ju lik sveriges "budget" dvs. man tar från de hårt arbetande och ge till dem minde arbetande (dvs. de som inte använder guld ammo men spelar bra, utklassas av dåliga spelare som använder guld). Givetvis kan man ju argumentera att de som använder guldammo spenderar riktiga pengar till premiumkonto och liknande. Men de som spenderar pengar på premiumkonto OCH spelar bra uppoffrar mycket mer än någon som drar sitt visakort för att spamma guld, enligt mig.

Och på sätt och vis straffas hårt arbetande spelare i wot också, ju bättre de är destå mer fokuserade blir dem av fiender (tack vare xvm) och spammade till döds av guld och arty. WOT är ett av få spel där ju bättre man blir, destå mer straffas man. Grindat upp till en is7a eller e100 med "grym" armor...spela roll tryck 2 så är armor död vikt.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX:

@Rasmus117: Det verkar inte vara långt kvar nu, då de har börjat posta massa info om nästa patch i deras nyhetsflöde på hemsidan. Då kommer ju premium 6an, men resten av trädet lär vi nog inte se i år.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@VideoyGTX: http://i.imgur.com/axJmn.gif

@Rasmus117: Det verkar inte vara långt kvar nu, då de har börjat posta massa info om nästa patch i deras nyhetsflöde på hemsidan. Då kommer ju premium 6an, men resten av trädet lär vi nog inte se i år.

2-300 kan jag nog lägga på en svensk premium, blir min första i WOT då.

Permalänk
Medlem

@Rasmus117: ~150:- är nog rimligt att räkna med, baserat på vad övriga premiums i tier 6 kostar.

Sen har jag läst att det eventuellt kan komma fler svenska premiums.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Rasmus117: ~150:- är nog rimligt att räkna med, baserat på vad övriga premiums i tier 6 kostar.

Sen har jag läst att det eventuellt kan komma fler svenska premiums.

Hade inte sagt nej till en svensk centurion premium.

Permalänk
Medlem

E5 is love, E5 is life.

Permalänk
Medlem

Hah, e5 är obalanserad ju. Som sagt, bra armor, bra moblitet, och bra kanon, och inga riktiga weakspots frammifrån,.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Allting som inte är skräp är ju obalanserat enligt dig. Prova spela dom bra tanksen själv istället för att köra skrotet och sluta gnäll så mycket..

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Välfärden? Vad menar du? WGs balansering är ju lik sveriges "budget" dvs. man tar från de hårt arbetande och ge till dem minde arbetande (dvs. de som inte använder guld ammo men spelar bra, utklassas av dåliga spelare som använder guld). Givetvis kan man ju argumentera att de som använder guldammo spenderar riktiga pengar till premiumkonto och liknande. Men de som spenderar pengar på premiumkonto OCH spelar bra uppoffrar mycket mer än någon som drar sitt visakort för att spamma guld, enligt mig.

Och på sätt och vis straffas hårt arbetande spelare i wot också, ju bättre de är destå mer fokuserade blir dem av fiender (tack vare xvm) och spammade till döds av guld och arty. WOT är ett av få spel där ju bättre man blir, destå mer straffas man. Grindat upp till en is7a eller e100 med "grym" armor...spela roll tryck 2 så är armor död vikt.

Men vart är alla dessa guldspammare egentligen? På tier 4? Jag spelar mest tier 8-10 och får guld skjutet på mig sisådär var 3:e-4:e match. Och säkert 80% av alla som klagar på guldammo har inte xvm installerat och klagar när man egentligen skjuter AP (eller APCR för högre tier mediums).

/SuperOlsson

Permalänk
Medlem

Jag har fina screenshots som kan bevisa guldspam av dess värsta karaktär. jag har inte xvm men Jag har hitlog och man kan även höra på ljudet vilken ammo som skjuts på en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag har fina screenshots som kan bevisa guldspam av dess värsta karaktär. jag har inte xvm men Jag har hitlog och man kan även höra på ljudet vilken ammo som skjuts på en.

Låter tråkigt.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Du kan bara bevisa att det inträffat vid enskilda tillfällen - inte att det är ett utbrett problem.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Fast spelar man endast E 100 eller dylika HTs på tierX så får man guld på sig bra mycket oftare än var 3-4e match.

Permalänk
Medlem

Guldspam är ett problem som även nämns av utvecklarna. Att påstå att det inte skulle vara ett problem är bara trams. Varför skulle inte folk använda guld på högre tiers? Man kan gå jämnt genom att använda guldammo med premiumkonto eftersom mer skada = mer krediter och XP, speciellt då reparationskostnaderna är särskillt höga på tier 10.

Varför man nu skulle använda apcr på en is7 undrar jag dock. Man spelar en tank med armor, för att sedan skjuta guld och göra armor på andra tanks värdelös...vad är "balansen" i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlSom:

Låter tånkigt.

Det är såna som dig som jag vill ha i mitt lag!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte ser några stjärnor på is7ans kanon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Synd att man inte ser några stjärnor på is7ans kanon...

'an 'ar två par stjärnor.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Guldspam är ett problem som även nämns av utvecklarna. Att påstå att det inte skulle vara ett problem är bara trams. Varför skulle inte folk använda guld på högre tiers? Man kan gå jämnt genom att använda guldammo med premiumkonto eftersom mer skada = mer krediter och XP, speciellt då reparationskostnaderna är särskillt höga på tier 10.

Varför man nu skulle använda apcr på en is7 undrar jag dock. Man spelar en tank med armor, för att sedan skjuta guld och göra armor på andra tanks värdelös...vad är "balansen" i det?

Hade de på riktigt tyckt att det är ett problem hade de gjort något åt det för länge sedan, numera balanseras vagnarna även efter dess guldammo. Och din logik fungerar inte, ingen väljer en tank med armor för att andra vagnar ska ha armor (ironiskt nog är E-100 en notorisk guldskjutare.). Och vad är problemet att man kan gå jämnt upp på tier 10 med sparsamt guldanvändande?

Permalänk
Skrivet av OlSom:

CW-setup va? ^^ Hatade och älskade när man glömde byta till vanlig setup för randoms, dåligt för man gick så otroligt mycket back i credits och gillade det för folk vart så himla sura och ragade typiskt resten av gamet.

Permalänk
Medlem

Vad är det för mening att ha armor i huvud taget om folk skjuter guld?

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

För att studsa guld, det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

För att de ska skjuta guld och gå back i krediter!
Det finns ingen skada som skadeglädjen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha, imorn smäller det då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@SuperOlsson:
Det går studsa guld ja, men en e100 kan vinkla turret så mycket det går, heat går ändå igenom.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

@SuperOlsson:
Det går studsa guld ja, men en e100 kan vinkla turret så mycket det går, heat går ändå igenom.

70* vinkel =auto bounce. Oavsett om du har 10 miljarder i penetration.

Källa: QB

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphan88:

Helt meningslöst, för när du väl har 70 grader på en yta, så har du inte det på någon annan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

@SuperOlsson:

HEAT Kan gå igenom, men det är långt ifrån en autopen även om man träffar rätt på E-100 turret med HEAT i t ex obj. 140 eller Batchat 25t, utan du behöver en stor portion tur för det.

Skrivet av morphan88:

Förutom just för HEAT då, som autobouncar vid 85 grader ^^, eller HE/HESH, som inte har någon autobounce vinkel. Och förutsatt att AP/APCR inte får en 3x-overmatch-bonus (som iofs är omöjligt för E-100's turret).

http://wiki.wargaming.net/en/Ammo#High_Explosive_Anti-Tank_.2...