World of tanks-tråden

Permalänk

Downloading........

Permalänk
Medlem

Japp, spelet är uppdaterat - men vart är min Strv?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Undrar också detta
Har ju framme kortet å allting, redo att skicka WG alla mina pengar(ish), men de vill tydligen inte ha dem

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Så det ska släppas idag? Så är det bara att ta fram plånboken när man kommer hem då.

Kan passa på att visa något roligt som hände mig igår.

https://www.youtube.com/watch?v=KuOgcM7VtLo

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Så det ska släppas idag? Så är det bara att ta fram plånboken när man kommer hem då.

9.16 Har släppts, men ingen Strv m/42-57 Alt A.2

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Skrivet av moonblase:

Undrar också detta
Har ju framme kortet å allting, redo att skicka WG alla mina pengar(ish), men de vill tydligen inte ha dem

Skrivet av livsnjutaren:

Skrivet av moonblase:

9.16 Har släppts, men ingen Strv m/42-57 Alt A.2

Hittade den haha https://ru.wargaming.net/shop/wot/filter/?cd=51585

Permalänk
Medlem

Har du lyckats köpa den!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Har du lyckats köpa den!?

Nej den är ju i ryska shoppen för ryska servern...

Permalänk
Medlem

Ah tänkte inte på det. Sitter på jobbet. Men det var ju lite konstigt :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man gissa att den kommer imorgon?
Vi har panther m10 som veckans special-tank och 1 dag kvar. Ryssland har vår kära stridsvagn som special offer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den släpps i morgon Tor på EU-servern

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att de inte har lagt det så att EU får den idag. Den nya nation som släpps bör ju komma så att det landets spelare kan spela det kan man tycka

Visa signatur

Permalänk

Preliminära stats för Kranvagn och Strv103 släppta. Kranvagn verkar tyvärr lite meh med sin kanon, traverseringshastighet och terrängmotstånd. Som en 50B fast med 4 sekunder mellan skotten och -12 gun depression (Vilket iofs kan bli spännande!) samt lite mindre mobilitet. S-vagnen ser dock rätt trevlig ut!

https://ritastatusreport.live/2016/10/03/swedish-tier-x-kranv...
https://ritastatusreport.live/2016/10/03/supertest-swedish-st...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Preliminära stats för Kranvagn och Strv103 släppta. Kranvagn verkar tyvärr lite meh med sin kanon, traverseringshastighet och terrängmotstånd. Som en 50B fast med 4 sekunder mellan skotten och -12 gun depression (Vilket iofs kan bli spännande!) samt lite mindre mobilitet. S-vagnen ser dock rätt trevlig ut!

https://ritastatusreport.live/2016/10/03/swedish-tier-x-kranv...
https://ritastatusreport.live/2016/10/03/supertest-swedish-st...

170 pansar i tornet ganska välvinklat kan bli kul med 12 graders dumping. Så länge man har några kullar att leka kring d.v.s. Men om de ger den 4 sek mellan skotten och så horribel dpm måste det ju finnas någon bra balansanledning till det med tanke på t57 och 50b tänker jag

Lite kul att kranvagnen verkar vara i princip osårbar av HEAT i fronten

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Lite tråkigt att de inte har lagt det så att EU får den idag. Den nya nation som släpps bör ju komma så att det landets spelare kan spela det kan man tycka

Jag kan t.o.m. tycka att vi borde få någon form av rabatt på tanken. Säg att man får lite guld med när man köper den, eller nåt sånt.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

170 pansar i tornet ganska välvinklat kan bli kul med 12 graders dumping. Så länge man har några kullar att leka kring d.v.s. Men om de ger den 4 sek mellan skotten och så horribel dpm måste det ju finnas någon bra balansanledning till det med tanke på t57 och 50b tänker jag

Lite kul att kranvagnen är i princip osårbar av HEAT i fronten

Mjo vi får se, är lite rädd att det blir svårt att utnyttja kullar utan att visa framjulen för mycket, då kanonen är placerat så långt bak, å andra sidan tycks de hänga lite framför vagnen så kanske blir man bara trackad i vissa av skotten man tar emot där.

Edit: Ja tornpansaret ser najs ut med full depression ger det 276 mm effektivt (om du precis kan sikta i höjd med en annan vagns kanon.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot de svenska stridsvagnarna! Är inne på att eventuellt börja lira spelet när de kommer faktiskt :-).

Såg Ritas blogg ang S103 och det verkar lovande tycker jag. Men det kan ju bli både sämre och bättre innan den verkligen släpps. Får se helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scienta:

Jag kan t.o.m. tycka att vi borde få någon form av rabatt på tanken. Säg att man får lite guld med när man köper den, eller nåt sånt.

Eller en svensk blond och blåögd kvinnlig besättning!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inge kul när man inte får förolämpa motståndarna längre

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Jag gillade den allmänna chatten, den var kul ju.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Jag gillade den allmänna chatten, den var kul ju.

Jag kommer nog också sakna den, hoppas nästan att det leder till att fler rage:ar i garaget istället!

Permalänk
Medlem

Älskar denna nya trevliga tank!

Helt vanligt game.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Hade inte strv. svensk tal i betan?
Annars riktigt trevlig tank även om jag är sämst ungefär

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men för helvete WG. Som vanligt när man försöker köpa något, så får man felmeddelandet "sorry something went wrong".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att ta bort all-chat för att komma tillrätta med toxic players är ju bara så bakvänt det kan bli. I 99% av fallen skulle jag säga att det är spelare på det egna laget som utgör problemet, och de kommer fortfarande kunna flamea så mycket de vill...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Att ta bort all-chat för att komma tillrätta med toxic players är ju bara så bakvänt det kan bli. I 99% av fallen skulle jag säga att det är spelare på det egna laget som utgör problemet, och de kommer fortfarande kunna flamea så mycket de vill...

Jag tror det tar bort ungefär hälften av problemet. Många gånger drar ju flamen igång när någon dör och börjar basha motståndare som utdelade den dödande smällen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så där ja, då var man ägare av en "Swedish Tank"

fast jag var lite snål o köpte bara baspaketet, håller på o budar o skall köpa ett 1080 kort nu också, så man får va lite snål då eller hur ??..

Vi ses på slagfältet!!

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Nu har jag suttit I 20 minuter utan att kunna köpa tankjäveln. Vad är det för jävla fel på WG?! Inte nog med att tankjävlarna är dyra som satan, man ska behöva jobba för att få köpa skiten också! Helt värdelöst, då ingen service finns att tillgå heller.

Skrivet av Blacksheep:

Så där ja, då var man ägare av en "Swedish Tank"

fast jag var lite snål o köpte bara baspaketet, håller på o budar o skall köpa ett 1080 kort nu också, så man får va lite snål då eller hur ??..

Vi ses på slagfältet!!

Helt fel prioritering. Du behöver inget 1080 för att köra WoT, så där har du tänkt helt fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Nu har jag suttit I 20 minuter utan att kunna köpa tankjäveln. Vad är det för jävla fel på WG?! Inte nog med att tankjävlarna är dyra som satan, man ska behöva jobba för att få köpa skiten också! Helt värdelöst, då ingen service finns att tillgå heller.

Helt fel prioritering. Du behöver inget 1080 för att köra WoT, så där har du tänkt helt fel.

Det hände mig för 2 veckor sedan kunde inte betala med vare sig paypal eller kort.
Det visade sig efter forskning det var min Bank nordea som ändrat i sina regler inne på kontot.
Fick logga in o ändra i kort inställningar att kortet skall gälla ALLA internet köp, inte bara "säkra" som är default inne på banken.

kolla det..... lycka till

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!