World of tanks-tråden

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Jag köpte en T-10, är inte helt överens med den än, men det löser sig nog när jag får köpt turret och top gun.

Mer långsiktigt så tror jag att den enda tier 10 som jag kommer att kunna köpa inom överskådlig tid (förutom Obj 268 som jag låst upp men aldrig kommer att köpa) är T110E4. Är den ok? Eller har den powercreepats till döds?

/hulle.

Den är ett riktigt monster! Har både alpha och armor, wiggla på kroppen och tornet medan du backar i närstrid och folk får svårt att penna dig även med guld! Och den äter E-100:s till både frukost och lunch! Något svag mot artilleri dock.

Edit: Och köp torn innan top gun på T-10, i princip alla vet att första tornet är hur svagt som helst!

Permalänk
Medlem

E4 har ju mycket bra armor and mobiliteten är ju okej samt har den turret. Är det något som blivit powercreepat så är det väll E3, eftersom de flesta TDs nuförtiden har turret och eller bra mycket bra moblitet. Varför du skulle vilja spela tier 10 är dock en annan fråga. Spelen är mer statiska och avgöra för mycket av vilket lag som har vilka tanks och/eller skjuter mest guld. Hur kul är det?

Permalänk

Japp. Detta hände.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Japp. Detta hände.

Tar emot 5 och får medalj för 11. Jahaja.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Kanske bara är jag som är seg så här sent. Men jag hänger inte med, vad var det som hände?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Kanske bara är jag som är seg så här sent. Men jag hänger inte med, vad var det som hände?

AMX very stronk armour! Like wall of steel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Varför du skulle vilja spela tier 10 är dock en annan fråga. Spelen är mer statiska och avgöra för mycket av vilket lag som har vilka tanks och/eller skjuter mest guld. Hur kul är det?

Men det är minst RNG, matcherna är längre och taktiska val har större inverkan. Hur kul är inte det?

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Taktiska val, så som att spela passivt och snipa istället för att spela aktivt?

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Enkel fråga vilka tier 10 vagnar har du?

Permalänk
Medlem

Jag har inga tier 10 vagnar.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Jag har inga tier 10 vagnar.

Och ändå vet du allt om en tier 10 match, du är fan skrattretande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Du verkar ha en tendens att blanda ihop ord och betydelser hejvilt. Antingen det eller så gissar du bara.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jag hade en viss ton av sarkasm som du kanske märkte, med betoning på "taktiskt". Visst spelar jag inte tier 10 vagnar, men jag medverkar i tier 10 spel med mina tier 8. För övrigt verkar tier 10 enkelt, men bara trycker W och pennar typ allt man möter mellan 30-200 meters håll och sedan farman man vidare. Jag ägde en E100 en gång, i princip tryckte man bara W, gick till närmaste korridor och clickade. Varför folk spelar så passivt med tanks såp som E100 vet jag dock inte, jag använde inte änns någon heat hehe.

Nej, det finns inga ursäkter att spela fegt och passivt på tier 10, speciellt om man är i en heavy tank. Det enda som är synd är alla clowner som skjuter heat på tier 10. De behöver inte ens göra det. Det finns inga ursäkter till varför man inte skulle kunna spela sin roll när man är top tier hela tiden, utan pre mammo.

Permalänk
Medlem

Mina planer är nog att skaffa mig en maus, is4 och sedan köpa tillbaka e100. Jag har mycket bra crews till två tyska HTs samt en ryssk HT. Jag förväntar mig att guld ammo kommer bli ombalanserat innan jag erhåller dessa "heavys".

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag hade en viss ton av sarkasm som du kanske märkte, med betoning på "taktiskt". Visst spelar jag inte tier 10 vagnar, men jag medverkar i tier 10 spel med mina tier 8. För övrigt verkar tier 10 enkelt, men bara trycker W och pennar typ allt man möter mellan 30-200 meters håll och sedan farman man vidare. Jag ägde en E100 en gång, i princip tryckte man bara W, gick till närmaste korridor och clickade. Varför folk spelar så passivt med tanks såp som E100 vet jag dock inte, jag använde inte änns någon heat hehe.

Nej, det finns inga ursäkter att spela fegt och passivt på tier 10, speciellt om man är i en heavy tank. Det enda som är synd är alla clowner som skjuter heat på tier 10. De behöver inte ens göra det. Det finns inga ursäkter till varför man inte skulle kunna spela sin roll när man är top tier hela tiden, utan pre mammo.

Fast det är väl ganska naturligt att du tycker att tier 10 verkar enkelt eftersom du möter på dme i dina tier åttor. Tier åttor är också bara att trycka w och klicka när du möter tier sexor etc. Det är rätt kul att du tar E100 som exempel på en vagn som det bara är att peka och klicka med, utan HEAT när det är en vagn med bedrövlig pen för tier tio.

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Men det är ju det man ska göra med t.ex. en e100 i ideala förhållanden. Sniping och sånt trams ska man ej göra. Visst man kanske behöver skjuta sidan eller weakspots med e100 utan heat, men ändå, det är en front line brawler. E100 har hög HP, bra armor och hög alpha, den måste naturligtvis balanseras med lägre standardpen. Problemet är att alla skjuter heat med e100, så framtida balanseringar kanske kommer innebära högre AP pen för att motivera folk att skjuta mindre heat och förstöra tier 10.

Frågan är dock, varför skjuter tanks som som is4 och e5 heat, när de har 258mm pen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Men det är ju det man ska göra med t.ex. en e100 i ideala förhållanden. Sniping och sånt trams ska man ej göra. Visst man kanske behöver skjuta sidan eller weakspots med e100 uran heat, men ändå, det är en front line brawler.

Jo, men vad har det med saken att göra? Att det är en brawler är inte ett argument för ditt felaktiga påstående att det bara är att trycka W och penna allt om man spelar en tier 10.

Eller jag kanske missförstår dig, hur menar du att det faktum att en E100 är en brawler för relativt korta avstånd gör att tier tio bara är att köra framåt och klicka för att penna typ allt?

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jag menar som jag skrev, att det finns inga ursäkter att inte spela sin "roll" på tier 10 utan att använda guld ammo. Enkelt och klart budskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag menar som jag skrev, att det finns inga ursäkter att inte spela sin "roll" på tier 10 utan att använda guld ammo. Enkelt och klart budskap.

Fast det du skrev var ju:

"För övrigt verkar tier 10 enkelt, men bara trycker W och pennar typ allt man möter mellan 30-200 meters håll och sedan farman man vidare"

Något som inte har någonting med hur det faktiskt fungerar att spela tier 10 att göra.

Sedan så använde du argumentet att E100 är en brawler för att motivera det argumentet. Och därför undrar jag helt enkelt vad det faktum att E100 är en brawler har med saken att göra?

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Spelar man HT på tier 10 fungerar det i princip så.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Och skillnaden om man spelar en KV-4, Tiger 2 eller IS-3 på tier 8 är vadå??????????????????????

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Spelar man HT på tier 10 fungerar det i princip så.

Nopes, inte ens i närheten av sanningen. Jag förstår att det kan uppfattas så om din erfarenhet av tier 10 är att möta vagnarna i dina tier åttor. Men att du uppfattat det så gör det inte sant.

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jag spelar tier 10 nu så...

Permalänk
Medlem

Jag är aningen förvirrad här, men kör man ändå inte framåt på W ? Eller har ni ändrat binds för att välja ammo där?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det jag menade var egentligen att spela tier 10 inte är så "svårt" eftersom man är top tier hela tiden och där av inte begränsad av HP, pen, armor, etc. eftersom alla tanks på sin tier är eller borde vara balanserade gentemot varandra.

Permalänk
Medlem

Låst upp Tiger I nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Låst upp Tiger I nu

Grattis.

Permalänk

@Rasmus117: Man får gratulera!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Låst upp Tiger I nu

Försök att inte bli för besviken när det inte bara går att wtfpwna fienden för att man sitter i en Tiger...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Det finns inga roller i WoT, förutom den du själv väljer efter att du klickat på "random battle", det enda som finns är en symbol som vagt beskriver vad vagnen kanske är bra på.