Hjälp - Bygga min egna app

Permalänk
Medlem

Hjälp - Bygga min egna app

Hej alla på Swec!
Ska ha som projekt under en av mina gymnasiekurser att designa, utforma och publicera en app.
Men då mina tidigare erfarenheter är lika med noll så behöver jag tips och råd på vart jag skall börja.
Appen kommer vara utformad för antingen android eller IOS (vilken är lättast?) och i första hand vara kompatibel med smartphones (inte surfplattor.)
De funktioner som jag vill ha i appen är:

• Användaren ska kunna lägga till text för en dag. Tänk ett excel ark för träning, vilken träning, antal reps och vikt. Något sådant.

• Nummer två ska vara en bildbank där jag som skapare har lagt in bilder och tillhörande bildtext (kanske finns lösning så användaren kan lägga in egna bilder/biltexter?)

• Om möjligt vill jag få in en kalender

• Och sist men inte minst så vill jag att allt som användare skrivit in i den tidigare nämnda "text-delen" skall sparas så att man kan gå tillbaka till specifik veckodag.

Allt kanske verkar lite luddigt. Men är i tankestadiet och förklarar gärna mer på djupet hur jag tänkt. Kan även komma med illustrationer för att måla upp en bild. Men håller det enkelt här än så länge, vill ju inte skrämma iväg allt för många
Vore tacksam för tips på hemsidor, program och annat matnyttigt när det gäller framtagandet av en mobilapp.

//RsQ