Permalänk
Medlem

Vita tornet! (Bygglogg/hörna)

Har jobbat på denna ett tag, men långt ifrån färdig då ett till grafikkort och byte av skärm ska göras i framtiden, och troligtvis andra modifikationer för att bygga in Pumpen.

Började köpa delar till den titt som tätt och byggde sakta m en säkert klar den.

Vita tornet! (Bygglogg/hörna)

Permalänk
Medlem

Kul bygge. Hänger pumpen i det fria?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Kul bygge. Hänger pumpen i det fria?

Köpte EK-D5 X-TOP CSQ som kom med en skiva man kunde fästa pumpen i, så satte fast den baktill med skruv och mutter, den vibrerade lite, så drog ner den till 2.5 och satte en liten bit BE QUIET ljuddämpningsmatta som gjorde susen.

Överväger att bygga en bur till den så den kan ligga på 3 utan att jag hör den..Hatar att ha ett high-pitch skrik i bakgrunden hela tiden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Köpte EK-D5 X-TOP CSQ som kom med en skiva man kunde fästa pumpen i, så satte fast den baktill med skruv och mutter, den vibrerade lite, så drog ner den till 2.5 och satte en liten bit BE QUIET ljuddämpningsmatta som gjorde susen.

Överväger att bygga en bur till den så den kan ligga på 3 utan att jag hör den..Hatar att ha ett high-pitch skrik i bakgrunden hela tiden..

Just sådana ljud blir jobbiga när man har fått tyst på resten av burken :). När du kommer få tyst på pumpen kommer du troligen börja irretera dig på de mekaniska hårddiskarna och därefter är det psu:n
Att bygga en liten låda utav ljuddämpningsmattor kan nog vara en enkel och bra lösning.

Jag ser nu att du inte har någon fläkt över minnen/moderkort..Kan inte det bli väldigt varmt och hindra överklockning mm?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Just sådana ljud blir jobbiga när man har fått tyst på resten av burken :). När du kommer få tyst på pumpen kommer du troligen börja irretera dig på de mekaniska hårddiskarna och därefter är det psu:n
Att bygga en liten låda utav ljuddämpningsmattor kan nog vara en enkel och bra lösning.

Jag ser nu att du inte har någon fläkt över minnen/moderkort..Kan inte det bli väldigt varmt och hindra överklockning mm?

Den mekaniska disken hör jag inte då jag lagt matta på sidorna som tog upp en hel del. det enda jag hör ifrån datorn nu är suset ifrån fläktarna.

Mjo, det blir ganska varmt då det står still där, tänkte försöka fixa det men efter ett tag med benchmark så verkar det klara sig fint, rammodulerna blir runt 50-60-grader, dock 70-75 vid kraftig bench. Fast troligtvis så ska de hålla sig bra. Verkar som mittenfläkten i radiatorn tar bort mycket av värmen i det området, sedan så kommer jag sätta en fläkt baktill, troligtvis en Enermax på 5volt bara för att röra runt lite.

Processorn ligger på 4.1 just nu och har 50°C i Load som mest,

Permalänk
Medlem

jävligt snyggt asså

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt moddat!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Jag tycker ju att du totalt förstörde ett vackert chassi. Resultatet blev imo rent utav bedrövligt. Gillar du galler i fronten och taket så skulle du skaffat dig ett Fractal dessign ARC eller åt minstonde köpt ett NZXT Switch 810 - Matte Black.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag tycker ju att du totalt förstörde ett vackert chassi. Resultatet blev imo rent utav bedrövligt. Gillar du galler i fronten och taket så skulle du skaffat dig ett Fractal dessign ARC eller åt minstonde köpt ett NZXT Switch 810 - Matte Black.

Ville ha vitt chassi, gillade den vita switch 810, tyckte flödet sög och fixade det lite. Vips, det fungerade galant!

Inte mitt fel att du har dålig smak

Permalänk
Medlem

Så det är där min stång tog vägen? Snyggt jobbat, vad kör du för grafikkort? Bonuspoäng för bra whisky.

Permalänk

Tycker chassit är fult som styke. Men du gjorde det lite bättre. Annars ett funktionellt chassi.

Fundera dock på att köpa ett Qpad mk-85, hur tycker du om det? Vad har du för brytare. Mitt g15 v2 håller nämligen på att dö (7år och kommer saknar det för alltid)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Ville ha vitt chassi, gillade den vita switch 810, tyckte flödet sög och fixade det lite. Vips, det fungerade galant!

Inte mitt fel att du har dålig smak

Då skulle hållt dig till vitt galler oxå. De hade blivit betydligt bättre.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Tycker chassit är fult som styke. Men du gjorde det lite bättre. Annars ett funktionellt chassi.

Fundera dock på att köpa ett Qpad mk-85, hur tycker du om det? Vad har du för brytare. Mitt g15 v2 håller nämligen på att dö (7år och kommer saknar det för alltid)

http://www.inet.se/produkt/6101693/qpad-mk-85-pro-gaming-mech...

Är helt nöjd med den, dock är den lite mer för skrivande men fungerar helt utmärkt, hade ett vanligt tangentbord innan och detta är helt klart ett stort lyft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Den mekaniska disken hör jag inte då jag lagt matta på sidorna som tog upp en hel del. det enda jag hör ifrån datorn nu är suset ifrån fläktarna.

Processorn ligger på 4.1 just nu och har 50°C i Load som mest,

Då är nog ditt chassi mycket bättre på att dämpa ljudet av knastret från hårddiskar. Jag blev tokig på mina diskars oväsende, trots att jag har använt ljuddämpande mattor, så jag köpte en vattenkyld bur till dem :).
Min cpu (i7 960) är uppe i 4.2ghz med 1.4 vcore och load temperaturen är på 71 grader. Kul att utvecklingen går framåt.

Återigen, snyggt bygge. hoppas på fler bilder och strunta i gnällspikarna.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Det ser ut som ett påkostat bygge med alla skärmar och datorn, samt högtalarna m.m. 25k typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

Det ser ut som ett påkostat bygge med alla skärmar och datorn, samt högtalarna m.m. 25k typ.

Högtalarna hade jag dock sedan förra datorn, samt mus och mindre skärm.. men när jag väl är klar med den så ligger jag nog på runt 35-40~

Svider lite att se det så ._.

Permalänk
Medlem

Ok, you only live once. Så det är nice att satsa mycket pengar på teknik

Permalänk
Medlem

Jag tycker taket blev riktigt snyggt!
Dock skulle aldrig jag våga göra det med mitt nsxt 810 ifall bråte
skulle ramla ner och slå sönder fläktarna.

Visa signatur

i7 3820 utan k @ 4.7 GHz | NH-D14 SE2011 | Asrock extreme 4 | 2xSLI N580 XE 3GB | 810 switch | Corsair AX1200 | Vengeance 1600 8gb

(Har läs/skrivsvårigheter)