Permalänk
Medlem

Ingen Boot screen, HJÄLP!

Hej alla...plockade ihop en ny dator häromveckan...
Första gången jag startade den och inget utom windows var installerat funkade allt som de skall, jag fick en boot screen och kunde i lugn o ro kika i bios.
Efter jag installerade drivrutinerna för grafikkortet började problemet...När jag nu startar datorn är skärmen svart tills den kommer in i windows...alltså kan jag inte se bios om jag skulle vilja in där o pilla...
Testat alla utgångar på grafkkortet. Testat båda utgångarna på moderkortet...
Senaste bios...senaste grafikdrivrutiner
Behöver man installalera drivrutiner för intel hd graphics kanske? och köra skärmen via moderkortet då?

Tackar o bugar för alla Tips!

Moderkort : Asus P8z77 v pro
Grafik : Asus geforce680 top
Cpu : Intel i73570k
Minnen : Corsair 1600
Hårddisk : Corsair gt 120 gb

Permalänk

Vad har du för skärmar inkopplade?

Kan va så att den är trög så håll in 3 tangenter. t.ex. "T, R, G" Medans du trycker på startknappen och håll in de tills du ser bootmenyn. Den kommer ge errormessage på att tangentbordet är trasigt då du har gjort så det verkar så. Men kanske du kan få upp skärmen då

Permalänk
Medlem

har en vanlig samsung skärm med dvi inkopplad...Och "on knappen" bara blinkar tills dess att windows e igång. Trycker man på delete så kommer den uppenbarligen in i bios eftersom windows inte startas...men fortfarande ingenting på skärmen. Läst om fler som har liknande problem men inte hittat ngt vettigt svar. Skall testa de du sa! Tacksam för ditt svar och fler tips mottages varmt om detta skulle fallera...
Ett annat alternativ skulle ju va att helt enkelt formatera och komma in...anledningen till att jag vill in i bios är dels för o checka ahci inställningar och även kolla hur mina minnen är ställda...

Permalänk
Skrivet av ond2000:

har en vanlig samsung skärm med dvi inkopplad...Och "on knappen" bara blinkar tills dess att windows e igång. Trycker man på delete så kommer den uppenbarligen in i bios eftersom windows inte startas...men fortfarande ingenting på skärmen. Läst om fler som har liknande problem men inte hittat ngt vettigt svar. Skall testa de du sa! Tacksam för ditt svar och fler tips mottages varmt om detta skulle fallera...
Ett annat alternativ skulle ju va att helt enkelt formatera och komma in...anledningen till att jag vill in i bios är dels för o checka ahci inställningar och även kolla hur mina minnen är ställda...

Ifall du tror att det är problem med hårddisken så är det bara att dra ut sata-kabeln tillfälligt från hårddisken så ska det funka

Permalänk
Medlem

Iofs de är ingen dum ide...skall testa detta med!!!
Tack o bock för svar!