Skyrim-liknande spel

Permalänk
Medlem

Skyrim-liknande spel

Tja!

Jag är ett stort fan av Skyrim men tänkte att nu efter flera hundra timmars av spelande gå vidare. Finns det något liknande spel ? Helst hade jag velat att drakar finns med också

peace

Permalänk
Medlem

Har du spelat Morrowind eller Obilivion? Om inte, så är de definitvt värda några timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Tja!

Jag är ett stort fan av Skyrim men tänkte att nu efter flera hundra timmars av spelande gå vidare. Finns det något liknande spel ? Helst hade jag velat att drakar finns med också

peace

Har du spelat de tidigarer TES spelen?
Skit i Oblivion skräpet. Gå till Morrowind, helt klart ett underbart spel.
Eller Daggerfall/Redguard om du vill ha drakar.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite på de andra elder scrolls spelen. Lite tveksam när jag såg grafiken. Eller är det så dåligt som det ser ut ?(grafiken)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Tja!

peace

Det enda jag kan komma på är detta: http://www.discshop.se/spel/pc/divinity_ii_the_dragon_knight_...

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Har kollat runt lite på de andra elder scrolls spelen. Lite tveksam när jag såg grafiken. Eller är det så dåligt som det ser ut ?(grafiken)

Du kan alltid modda det med te.x morrowind overhaul. Länk: http://www.ornitocopter.net/morrowind-overhaul/

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azoicer:

Har du spelat de tidigarer TES spelen?
Skit i Oblivion skräpet. Gå till Morrowind, helt klart ett underbart spel.
Eller Daggerfall/Redguard om du vill ha drakar.

är väl inga drakar i något av dem spelen. På sin höjd en eller ett par dragonlings i Daggerfall.

Till TS: Gillade du SKyrim, testa Oblivion. Inget fel på det spelet alls, samt att det finns drösvis med grymma moddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Morrowind är ett gammalt spel men för någon månad sedan släpptes ett mod som fullständigt gör om grafiken. Trailer http://www.youtube.com/watch?v=d69wYi3_LWo&feature=player_emb...
Nedladdningslänkar hittar du här http://www.ornitocopter.net/v3-0-release/

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

kollade lite gameplays på Divinity II, verkade inte helt fel. Funderar nu istället på att modda skyrim och kanske divinity

Permalänk

Har inte spelat det men har fått uppfattningen att "The Witcher 2" är ganska likt.. Ingen aning dock

Permalänk
Medlem

Fallout 3?

Permalänk
Medlem

Detta är lite off-topic men kostar Guild Wars 2 i månaden som WoW eller betalar man bara en gång ?

Permalänk
Medlem

Assasians creed 3 som kommer ut snart kanske är nått.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Detta är lite off-topic men kostar Guild Wars 2 i månaden som WoW eller betalar man bara en gång ?

Du betalar bara en gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruentusa:

Morrowind är ett gammalt spel men för någon månad sedan släpptes ett mod som fullständigt gör om grafiken. Trailer http://www.youtube.com/watch?v=d69wYi3_LWo&feature=player_emb...
Nedladdningslänkar hittar du här http://www.ornitocopter.net/v3-0-release/

Det finns en annan overhaul till morrowind som ser bättre ut än den där trailern.

Det där är en mod för skyrim.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

The Witcher 2 är ju ett helt fantastiskt bra spel. Enligt mig mycket bättre än Skyrim, men smaken är som baken såklart.
Sen gillade jag Dragon Age Origins, det är dock mindre likt Skyrim i upplägget.

Men något av dem kanske kan vara värt att testa? The Witcher 2 har grym grafik om du har en dator som orkar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

är väl inga drakar i något av dem spelen. På sin höjd en eller ett par dragonlings i Daggerfall.

Till TS: Gillade du SKyrim, testa Oblivion. Inget fel på det spelet alls, samt att det finns drösvis med grymma moddar.

Finns dragonlings i Daggerfall och i Redguard så slåss Cyrus the Ansei mot Nafaalilargus, OCH besegrar honom.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd

Ett spel jag tycker är ganska likt Skyrim och Bioshock är väl Dishonored.. Inte samma öppna ytor som Skyrim men ändå ett riktigt bra spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Spelledaren:

The Witcher 2 är ju ett helt fantastiskt bra spel. Enligt mig mycket bättre än Skyrim, men smaken är som baken såklart.
Sen gillade jag Dragon Age Origins, det är dock mindre likt Skyrim i upplägget.

Men något av dem kanske kan vara värt att testa? The Witcher 2 har grym grafik om du har en dator som orkar med.

Witcher förstörde skyrim lite för mig. Efter att jag klarat ut witcher kunde jag inte återgå till Skyrim.
Spelade morrowind när det kom ut, skyrim är långt ifrån samma sak. Men rekomenderar också Witcher 2.
Witcher 2 är verkligen den perfekta blandningen av semi-open world och story.

Fan vad många timmar jag spelade morrowind och jag gjorde aldrig klart main story

Permalänk
Medlem

Witcher 2 är definitivt bästa valet om man vill ha bra RPG med grym grafik. (ja det finns drakar också).

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

det ska finnas hd texture packs / mods tror jag du borde ta en titt på

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Witcher förstörde skyrim lite för mig. Efter att jag klarat ut witcher kunde jag inte återgå till Skyrim.
Spelade morrowind när det kom ut, skyrim är långt ifrån samma sak. Men rekomenderar också Witcher 2.
Witcher 2 är verkligen den perfekta blandningen av semi-open world och story.

Fan vad många timmar jag spelade morrowind och jag gjorde aldrig klart main story

Witcher 2 är ett bra spel, men skulle nog inte påstå att det är som Skyrim, i Witcher 2 får dina val faktiskt konsekvenser som märks. Definitivt spelvärt. (Om du inte avslutat mainquest i Morrowind kan du gott göra det ^^, var rätt go känsla när man slapp dreamers ).

Permalänk
Medlem

Fallout: New Vegas

Ett klart favvo-spel hos mig. Gjorda av samma killar som gjorde Fallout 1&2, mycket bättre än trean. Öppna ytor precis som i Skyrim etc etc.

Inga drakar men dock Deathclaws! Ännu bättre!

Annars är Dragon Age 1 också riktigt bra om du vill ha lite mera fantasy setting - inte lika öppet men riktigt bra story och man kan gå vart man vill på kartan.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Fallout: New Vegas

Ett klart favvo-spel hos mig. Gjorda av samma killar som gjorde Fallout 1&2, mycket bättre än trean. Öppna ytor precis som i Skyrim etc etc.

Inga drakar men dock Deathclaws! Ännu bättre!

Annars är Dragon Age 1 också riktigt bra om du vill ha lite mera fantasy setting - inte lika öppet men riktigt bra story och man kan gå vart man vill på kartan.

Håller verkligen med om att dragonage är ett bra spel. Fast håll dig undan dragon age 2.

Permalänk

Har inte spelat speciellt långt på Witcher 2, men är väl inte alls open world? Att man får ströva fritt i ett litet område innan man får komma till nästa begränsade område skulle jag verkligen inte kalla open world? Kanske ändras senare dock.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zewy^^:

Lite tveksam när jag såg grafiken.

Skärpning; grafiken står för en väldigt blygsam del av det här spelets förträfflighet.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Har inte spelat speciellt långt på Witcher 2, men är väl inte alls open world? Att man får ströva fritt i ett litet område innan man får komma till nästa begränsade område skulle jag verkligen inte kalla open world? Kanske ändras senare dock.

Semi-open world. Du kan ströva väldigt fritt i typ 3 stora instanser.

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Semi-open world. Du kan ströva väldigt fritt i typ 3 stora instanser.

Okej Lär väl märka vad du menar när jag kommit vidare en bit.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Witcher 2 är definitivt bästa valet om man vill ha bra RPG med grym grafik. (ja det finns drakar också).

Värt att nämna är ju dock att det är relativt svårt, framför allt med en fighting mekanik som tar ett tag att vänja sig vid. Klarar inte att spela det alls utan xbox kontroll, och innan man har abilityn att blocka från alla håll är det otroligt frustrerande att byta stance mellan slagen man ska blocka. Kort sagt är det inte för alla, men värt att kolla in.

Visa signatur

Permalänk

kanske inte exakt vad du letar efter med "Fable the lost chapters" är ett sjukt kul spel, i all fall 1:an
finns till pc men är originellt gjort för det första xboxet
http://www.youtube.com/watch?v=X4f1eDrqt_w
(lite gameplay)
http://www.youtube.com/watch?v=dCMIU2Gnf3U
du har ju 2:an och 3:an också fast de är inte lika roliga imo