Windows 7 ser ut som xp

Permalänk
Medlem

Windows 7 ser ut som xp

Tog bort texten för att den bryter mot reglerna, ber så mycket om ursäkt!

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dannekkk:

Tjenare, har kört på ett crackat Windows 7 i ca ett halvår och det har fungerat bra, men idag när jag startade datorn så ser det ut som W7 innan man kommer till skrivbordet och sen ser det ut som W xp, internet funkar inte heller och datorn är allmänt seg, har sökt igenom datorn med en fullständig virus skanning och där fann den inget någon som har en idé vad det kan vara?:)

DET är problemet. Skaffa ett lagligt windows istället. Du har väl förmodligen blivit busted och snart kommer BSA och knackar på dörren.

Permalänk

Som ovanstående sa vill jag inte hålla med på helt. Men Eftersom crackat inte är tillåtet att disskutera så ta bort det ordet och ersätt det med något "lagligt".

Men det som kan ha hänt är att datorn har dragit på sig något form av virus som har raderat sig själv efter ha haft lite kul i datorn.
Men testa att köra på en systemåterställning till en tidigare punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

DET är problemet. Skaffa ett lagligt windows istället.

Okej får köpa det då , men det är ju konstigt när den har funkat så länge? Och en annan offtopic grej, vilken typ av Windows 8 ska jag köpa om jag inte har något Windows 7 att uppgradera från?:)

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Skrivet av Dannekkk:

Okej får köpa det då , men det är ju konstigt när den har funkat så länge? Och en annan offtopic grej, vilken typ av Windows 8 ska jag köpa om jag inte har något Windows 7 att uppgradera från?:)

Den som inte heter upgrade. Alltså en full version.

en sånhär: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=765377

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Deathdevil:

Som ovanstående sa vill jag inte hålla med på helt. Men Eftersom crackat inte är tillåtet att disskutera så ta bort det ordet och ersätt det med något "lagligt".

Men det som kan ha hänt är att datorn har dragit på sig något form av virus som har raderat sig själv efter ha haft lite kul i datorn.
Men testa att köra på en systemåterställning till en tidigare punkt.

Detta händer ju oftast för att man inte kan köra windows update på pirat-windows. Då missar man ju massa säkerhetsuppdateringar.

Permalänk
Medlem

Har jag missat nåt nu eller är det ok numer att diskutera crackade OS och sånt?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Lego Master
Skrivet av svalle:

Har jag missat nåt nu eller är det ok numer att diskutera crackade OS och sånt?

Nej, men modsen har inte hittat hit än. Just you wait, snart kommer stora hänglåset. Och rätteligen så.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av svalle:

Har jag missat nåt nu eller är det ok numer att diskutera crackade OS och sånt?

Det tar ibland flera dagar för att få respons från moderatorerna. Men tråden kommer bli låst förr eller senare.

Permalänk
Medlem

Ni får nyttja "anmäl"-knappen för att hjälpa dem.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

ska jag ta bort tråden istället? vill värkligen inte bryta mot reglerna

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dannekkk:

ska jag ta bort tråden istället? vill värkligen inte bryta mot reglerna

*Dumma mig* Förlåt moderatorer..

Då får du väl ta och läsa på reglerna bättre? Spec §7.

Permalänk
Medlem

Ta bort tack!

Borde inte skrivit det här då det bryter mot reglerna, mod kan ta bort tråden så fort dom ser den!

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dannekkk:

Tog bort texten för att den bryter mot reglerna, ber så mycket om ursäkt!

Det är bra att du är ångerfull. Dock borde du känt till våra regler såsom:

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

*Tråd låst, ett inlägg raderat pga brott mot §7 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro