Permalänk
Medlem

ghandi, jag är mäkta sugen på Fractal Design- Black Diamond chassit, stilrent och snyggt. De flesta verkar välja det. Varför väljer du Zalman? Är det för att dina komponenter inte får plats i ett Fractal Design chassi?

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

Tackar tackar
Har dock hört ryktas om att 2TB diskar har högre "failrate" (eller något liknande). Några tankar kring det ?

Tror jag inte på. Det är förmodligen ganska lika. Och det brukar vara så att antagligen dör hårddisken väldigt fort (de första veckorna) eller så håller den i många år Och då kan du skicka tillbaka hårddisken och få en ny om den trots allt dör.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

För övrigt är det ingen som klagat på att jag kör 680 sli på ett 750w nätagg. Googlade runt lite och hittade mycket olika åsikter kring detta. Men ni tror det fungerar om man inte överdriver med klockningen?

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Jopp, ersatte dem med röda istället, 3 kronor billigare också!

Byt dem mot de jag har i mitt bygge, snabbare : Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 VENGEANCE

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

ghandi, jag är mäkta sugen på Fractal Design- Black Diamond chassit, stilrent och snyggt. De flesta verkar välja det. Varför väljer du Zalman? Är det för att dina komponenter inte får plats i ett Fractal Design chassi?

Med ghandi antar jag att du menar ghandpivot...
Nej, jag väljer Zalman för att jag är en snål jävel som tycker det verkar kanon med ett chassi där man inte behöver köpa till fläktar då de redan ingår

Skrivet av simonwellander:

Tror jag inte på. Det är förmodligen ganska lika. Och det brukar vara så att antagligen dör hårddisken väldigt fort (de första veckorna) eller så håller den i många år Och då kan du skicka tillbaka hårddisken och få en ny om den trots allt dör.

Mycket bra poäng med garantin, har inga motargument kvar

Skrivet av Bottchan:

Byt dem mot de jag har i mitt bygge, snabbare : Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 VENGEANCE

Lite extra cash, men det kanske det får vara värt, bytat!

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Med ghandi antar jag att du menar ghandpivot...
Nej, jag väljer Zalman för att jag är en snål jävel som tycker det verkar kanon med ett chassi där man inte behöver köpa till fläktar då de redan ingår

[SPOILER]
Mycket bra poäng med garantin, har inga motargument kvar

Lite extra cash, men det kanske det får vara värt, bytat!

[/SPOILER]

Alright. Så om jag skulle köra på ett Fractal Desin chassi (det svarta) måste jag köpa 5 extra fläktar till? Åh. Varför kan sådant här aldrig vara lätt.

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

För övrigt är det ingen som klagat på att jag kör 680 sli på ett 750w nätagg. Googlade runt lite och hittade mycket olika åsikter kring detta. Men ni tror det fungerar om man inte överdriver med klockningen?

Ett alternativ är ju då att lägga 112kr extra och köpa denna: http://www.inet.se/produkt/6909593/corsair-tx-850w-v2-80-bron... för att vara helt säker. När man börjar klocka grejerna så ökar strömförbrukningen ganska mycket.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

[/SPOILER]

Alright. Så om jag skulle köra på ett Fractal Desin chassi (det svarta) måste jag köpa 5 extra fläktar till? Åh. Varför kan sådant här aldrig vara lätt.

Det är aldrig lätt! När det rör sig om så mycket pengar vill man att allt ska vara PERFEKT

Dock, som det nämnts tidigare i tråden, skulle nog 2 fläktar kunna fungera ganska bra för ett helt system.
Men köper du fractal burken får du inga coola neonljus *wow*

Visa signatur

Permalänk

Ett alternativ är ju då att lägga 112kr extra och köpa denna: http://www.inet.se/produkt/6909593/corsair-tx-850w-v2-80-bron... för att vara helt säker. När man börjar klocka grejerna så ökar strömförbrukningen ganska mycket.

Argh! Nu stiger priset med små bäckar hela tiden ^^

Ja, jag tar den istället!
Bud på att låsa tråden nu så jag inte ruineras

Nej, men keep 'em coming, alla tips är kanon!

EDIT: Nätagget du länkade är slut i lagret :/

Visa signatur

Permalänk

Vad tror du om nån av dem här istället. Är det sämre kvalité på deras produkter då de är billigare?

http://www.inet.se/produkt/6900362/xfx-core-edition-850w-80-b... - Denna har fått kanonbra omdömen på sidan! Dock inte modulärt men eftersom inet sköter monteringen så kanske inte det spelar så stor roll?

Finns även den här http://www.inet.se/produkt/6901050/xfx-pro-series-850w-80-bro...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

Vad tror du om nån av dem här istället. Är det sämre kvalité på deras produkter då de är billigare?
http://www.inet.se/produkt/6900362/xfx-core-edition-850w-80-b... - Denna har fått kanonbra omdömen på sidan!
http://www.inet.se/produkt/6901050/xfx-pro-series-850w-80-bro...

Tror att Corsair-agget är snäppet bättre, men har själv ett XFX Core agg och det andas kvalitet. Kör på vilket som, tror du blir nöjd

Visa signatur

Permalänk

Tror att Corsair-agget är snäppet bättre, men har själv ett XFX Core agg och det andas kvalitet. Kör på vilket som, tror du blir nöjd

...Lite svårt att köra på corsair agget då det är slut på lagret :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

...Lite svårt att köra på corsair agget då det är slut på lagret :/

Du kan fortfarande köra på det. Men frågan är hur lång tid det tar för Inet att få in det i lager igen.

Visa signatur

Permalänk

Du kan fortfarande köra på det. Men frågan är hur lång tid det tar för Inet att få in det i lager igen.

Då gör jag så

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

Då gör jag så

Okej Kör hårt!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ghandpivot:

hmm, det står 5 på deras hemsida...

Det står 5 på Inet's hemsida ja, men det medföljer bara 2.

Permalänk
Medlem

Sitter o läser runt om 670 och 680 kort och kom över ett stycke text från forumet att det kunde vara svårt att köra SLI på 2 680 kort då dessa är 3 slots, dvs du behöver 6 slots för bara grafikkorten. Har väldigt lite fakta men tänkte att det kunde vara värt att nämna för dig innan du beställde
Min ser nu ut såhär för att då kunna köra SLI på 2 670 kort framöver.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2808834/2013-01-06
Verkar som två 670 kort ger bra resultat det med

Permalänk
Skrivet av Bottchan:

Sitter o läser runt om 670 och 680 kort och kom över ett stycke text från forumet att det kunde vara svårt att köra SLI på 2 680 kort då dessa är 3 slots, dvs du behöver 6 slots för bara grafikkorten. Har väldigt lite fakta men tänkte att det kunde vara värt att nämna för dig innan du beställde
Min ser nu ut såhär för att då kunna köra SLI på 2 670 kort framöver.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2808834/2013-01-06
Verkar som två 670 kort ger bra resultat det med

Det här är utanför mitt område. Med slots menar du alltså PCI-slots. Vad är PCI-slots, är det en hårdvara man köper eller är det en del av någon komponent som t.ex. moderkortet?

Visa signatur

Permalänk

Hmm, tittar runt en del på chassin. Jag ser att vissa har en massa utgångar på baksidan där man kan sticka in tangentbord, ethernet, etc, som t.ex. den här: http://www.inet.se/produkt/6911668/zalman-z11-plus-svart

Men så finns det en massa som bara är tomma, som typ den här: http://www.inet.se/produkt/6911645/aerocool-strike-x-advance-...

Om de är tomma, betyder det att jag måste köpa till dessa utgångar (usb, internet, ljud, etc), eller är detta något som följer med moderkort etc, som kommer finnas där när datorn är monterad?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

Hmm, tittar runt en del på chassin. Jag ser att vissa har en massa utgångar på baksidan där man kan sticka in tangentbord, ethernet, etc, som t.ex. den här: http://www.inet.se/produkt/6911668/zalman-z11-plus-svart

Men så finns det en massa som bara är tomma, som typ den här: http://www.inet.se/produkt/6911645/aerocool-strike-x-advance-...

Om de är tomma, betyder det att jag måste köpa till dessa utgångar (usb, internet, ljud, etc), eller är detta något som följer med moderkort etc, som kommer finnas där när datorn är monterad?

Dold text

Om vi börjar såhär: Alla chassin i hela världen är tomma som det ultrafula Aerocool strike x var på bilderna. Zalman Z11 Plus är också tomt, bara att på bilderna syns utgångarna som exempel.

Asså, vadå köpa utgångar? Har du någonsin tittat på ett moderkort? Alla de där utgångerna sitter på ditt moderkort och är inget som har med chassit att göra.

Om du tittar på den här bilden kanske du förstår: http://www.inet.se/files/img/max/1902200_0.png

Visa signatur

Permalänk

Om vi börjar såhär: Alla chassin i hela världen är tomma som det ultrafula Aerocool strike x var på bilderna. Zalman Z11 Plus är också tomt, bara att på bilderna syns utgångarna som exempel.

Asså, vadå köpa utgångar? Har du någonsin tittat på ett moderkort? Alla de där utgångerna sitter på ditt moderkort och är inget som har med chassit att göra.

Om du tittar på den här bilden kanske du förstår: http://www.inet.se/files/img/max/1902200_0.png

Yup, såg precis efter att jag postat att allt satt på moderkortet ^^
I början när jag valde chassi undvek jag dem utan massa utgångar på baksidan, känner mig enormt korkad nu x)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

I början när jag valde chassi undvek jag dem utan massa utgångar på baksidan, känner mig enormt korkad nu x)

Haha Huvudsaken är att du vet nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

... varför läggar man upp bilder med respektive utan om nu allting "där bak" ändå alltid medföljer moderkortet?

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

... varför läggar man upp bilder med respektive utan om nu allting "där bak" ändå alltid medföljer moderkortet?

För att det är en exempelbild på hur chassit ser ut med ett moderkort installerat? Trodde de flesta visste detta innan haha Speciellt här på forumet menar jag förstås.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För att det är en exempelbild på hur chassit ser ut med ett moderkort installerat? Trodde de flesta visste detta innan haha Speciellt här på forumet menar jag förstås.

.. tro mig, jag är inte en av dem xD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk

En fläkt. Väldigt användbart...
Menar du "köp den här fläkten", menar du "Kolla vilken fin fläkt" eller menar du ingenting? ._.

Om du nu menar "köp den här fläkten", tror du inte det räcker med 5 fläktarna jag har redan...?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

En fläkt. Väldigt användbart...
Menar du "köp den här fläkten", menar du "Kolla vilken fin fläkt" eller menar du ingenting? ._.

Om du nu menar "köp den här fläkten", tror du inte det räcker med 5 fläktarna jag har redan...?

Det är en processorkylare. De som brukar följa med processorn brukar ofta vara högljudda och inte kyla så bra.

Visa signatur

Permalänk

Det är en processorkylare. De som brukar följa med processorn brukar ofta vara högljudda och inte kyla så bra.

Hmm, lägger jag till den så krossar jag min budget...
Skulle man kunna dra ner på SSD:n, kanske ta en 120GB istället då jag har en 2TB lagringsdisk som ändå är någorlunda snabb?
Alternativt hoppar jag den här fläkten och senare om jag börjar klocka processorn kan jag inhandla en liknande och montera själv om jag märker att temperaturen stiger över 70-80 grader?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

Hmm, lägger jag till den så krossar jag min budget...
Skulle man kunna dra ner på SSD:n, kanske ta en 120GB istället då jag har en 2TB lagringsdisk som ändå är någorlunda snabb?
Alternativt hoppar jag den här fläkten och senare om jag börjar klocka processorn kan jag inhandla en liknande och montera själv om jag märker att temperaturen stiger över 70-80 grader?

Hoppa fläkten i såna fall... Du kan inte jämföra en mekanisk disk med en SSD, skillnaden är enorm... Köp en processorkylare senare i såna fall och det finns även billigare varianter som kyler hyfsat.

Visa signatur