Moderkort för Intel 2011 och 6 GPU?

Permalänk

Moderkort för Intel 2011 och 6 GPU?

undrar om det ens finns något moderkort som klarar 6 st grafikkort? Länka på och pris är ingen faktor i detta.

Permalänk
Medlem

Dubbel GPU-kort ala GTX690 eller enbart enkel GPU kort?

EDIT: Om det är singel GPU kort, ska dessa då använda stock kylare?

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Dubbel GPU-kort ala GTX690 eller enbart enkel GPU kort?

Har inte tänkt på 690 då dessa är fruktansvärt dyra(och drar såklart väldigt mycket ström). Men kanske 7970 i quadfire eller 680 quadsli vad vet jag. Lär ju bli lika dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMightyGranny:

Har inte tänkt på 690 då dessa är fruktansvärt dyra(och drar såklart väldigt mycket ström). Men kanske 7970 i quadfire eller 680 quadsli vad vet jag. Lär ju bli lika dyrt..

Vänta nu, gäller det 6 eller 4 grafikkort? Om det är 4 kort så finns det moderkort, inte så många, men det finns, dock finns det ej moderkort som klarar av 6st grafikkort, i alla fall om man kör single GPU kort typ 680, 7970, kör man GTX690 eller liknande dual GPU kort så funkar det på många moderkort.

Här är en prisjakt lista på moderkort med stöd för 4way SLI/CF.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

7970 är lite billigare än 680.

Ska du köra 6st GPUer så kommer det inte att funka i spel. Vad hade du tänkt använda dom till? Folding?
Om du nu ska köra folding så är det nog bäst att köra på 4-5st GTX 690 även om priset är högre. Du får plats med fler kort på ditt moderkort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

7970 är lite billigare än 680.

Ska du köra 6st GPUer så kommer det inte att funka i spel. Vad hade du tänkt använda dom till? Folding?
Om du nu ska köra folding så är det nog bäst att köra på 4-5st GTX 690 även om priset är högre. Du får plats med fler kort på ditt moderkort.

Då tackar man för tipset och får antagligen köra på 4 st 690 Även om det är svårt att hitta psu som klarar 4 st 690..

Permalänk
Medlem

Då tackar man för tipset och får antagligen köra på 4 st 690 Även om det är svårt att hitta psu som klarar 4 st 690..

om jag inte är helt fel ute så kan du inte köra 4st 690 eller ja i alla fall inte i spel och sånt, 2st 690 = quad sli

Permalänk
Medlem

Finns inga moderkort som stödjer över fyra GPUer tror jag.
Och eftersom ett 690 har två st så kommer du totalt ha 8 GPUer med 4 st 690s

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | MSI Z77A-G45 ATX | Intel Core i5 3570k @ 4,2GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8GB (2x4GB) Vengeance 1600 MHz | Corsair TX 750W 80+ Bronze | Corsair Force GS 128GB | Western Digital Black 1TB | 2x EVGA GeForce GTX 670 2048MB SLI