Permalänk
Medlem

Mad Catz S.T.R.I.K.E 7

Fick in detta tangentbord i min butik idag så jag har klämt och känt lite på detta och ville skriva lite vad jag själv tycker om detta!

Det känns grymt gediget och inte plastigt alls som jag trodde. Under är det stora metallplattor och metallgängor för att skruva ihop det exakt som man själv vill ha det. Även "benen" som man viker ut för att få annan vinkel är gjorda i metall.
LCD-skärmen är faktiskt hyfsat högupplöst och menyerna är ganska rappa vilket jag också hade svårt att tro och det finns en uppsjö av inställningar man kan göra, allt från färger till macron och launchers.

Personligen tycker jag att detta är ett riktigt fränt tangentbord som verkligen väcker "ha-begäret" inom mig... det enda som tar emot är väl prislappen, 2999kr. Får se om jag köper loss ett när lönen trillar in imorgon

Jag har även en fråga, är det någon som har detta och vet om det fungerar tillsammans med Core Temp så man ser tempsen i skärmen på något sätt??

http://www.madcatz.com/strike7/

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anders_023:

Fick in detta tangentbord i min butik idag så jag har klämt och känt lite på detta och ville skriva lite vad jag själv tycker om detta!

Det känns grymt gediget och inte plastigt alls som jag trodde. Under är det stora metallplattor och metallgängor för att skruva ihop det exakt som man själv vill ha det. Även "benen" som man viker ut för att få annan vinkel är gjorda i metall.
LCD-skärmen är faktiskt hyfsat högupplöst och menyerna är ganska rappa vilket jag också hade svårt att tro och det finns en uppsjö av inställningar man kan göra, allt från färger till macron och launchers.

Personligen tycker jag att detta är ett riktigt fränt tangentbord som verkligen väcker "ha-begäret" inom mig... det enda som tar emot är väl prislappen, 2999kr. Får se om jag köper loss ett när lönen trillar in imorgon

Jag har även en fråga, är det någon som har detta och vet om det fungerar tillsammans med Core Temp så man ser tempsen i skärmen på något sätt??

http://www.madcatz.com/strike7/
http://www.madcatz.com/strike7/images/strike7_01.jpg

Förlåt för lite sent svar, såg inte tråden förräns jag sökte på Mad Catz. Men tyvärr kommer dom inte tillhandahålla en SDK trots att när jag mailade supporten i december 2012 så talade dom om för mig att en SDK skulle släppas i början av 2013. Pratade precis med deras support igen idag och ingen SDK finns planerad för tangentbordet, och det enda dom kunde göra var att be om ursäkt för att dom gett mig fel information. Så nu sitter man här med ett häftigt tangentbord men inget stöd för Aida64 vilket jag ville ha då jag kör med vattenkylning och gärna vill se temps, vattenflöden och lite annat. Jag löste det på annat sätt dock, har en Aquaero 5 Pro i fronten på datorlådan som jag nu använder till att visa temperaturer, flöden och annat. Dock är det ju inte lika enkelt som att läsa av en liten skärm framför dig.

Tycker dock att det är väldigt dålig stil av Cyborg Gaming att ljuga för att få sälja fler enheter, det är ju inget som direkt kommer att få mig att vilja köpa nytt när det är dags att byta ut det.

Däremot håller jag med om att det är ett väldigt gediget bygge, det är inte ett tangentbord som åker runt på bordet utan det står blickstilla även under dom mest intensiva stunderna av knapphamringar. Mitt gamla Logitech G15 for runt som en snorloska när det gick hett till.
Och visst är touchskärmen användbar, finns massa macros att lägga till på den och knapparna på tangentbordet, ett stort plus är att jag kan starta program direkt från touchskärmen utan att lämna spelet. Som tex TeamSpeak, jag kan köra igång det och gå in i rätt kanal utan att lämna spelet, stort plus för det.

Ska fråga Aida64 om dom inte kan fixa så att man kan få informationen strömmad via WiFi till en telefon eller surfplatta, då kan man ju ha den framför sig istället.