Permalänk
Medlem

Hittade den här: http://www.ebay.com/itm/Dell-Alienware-R2-Aurora-Black-Lighti...

Visserligen inte area 51 men tror inte du hittar en sån.

Permalänk
Skrivet av swesen:

Hittade den här: http://www.ebay.com/itm/Dell-Alienware-R2-Aurora-Black-Lighti...

Visserligen inte area 51 men tror inte du hittar en sån.

Tack, Men om det verkligen inte finns ett 51:a så får jag väl gå till aurora ;/ Annars superb chassit må jag säga

Permalänk
Skribent
Skrivet av Tartaros:

Då har du missat flera poäng, 1. Roligt som fan att få utmaningar, 2.unikt som fan om du lyckas och svar på din fråga, Ja håller med om det vore enklare, Med att modda ett "naket" chassi Men skulle hellre vilja bygga i ett alienware , Då dessa former är finare Och det är ganska svårt att skapa som fjorton åring :S

Ett tips; Säger inte detta som personligt påhopp eller något alls, NOTE!

Men om du är 14 år så slösa inte dina pengar på svindyra chassin så som Alienware Area 51 och försök modda det, du kommer med största sannolikhet att förstöra det och har kastat dina pengar i sjön. Dessutom är det väldigt svårt att modda ett Alienware chassi till något annat än värre då det är så sjukt custom allting i den lådan, det är så custom så det knappt går att byta moderkort till något annat än vad som är alienware "approved" då de i vissa fall till och med kör OEM-skit som inte ens följer ATX standard. Det är trots allt Dell som äger märket ändå, och de är kända för att bygga lådor som inte är "uppgraderingsbara", Alienware är inget undantag!

Du är mycket bättre av att köpa något billigt "flat" chassi och lite plåt och börja modda det, då har du utrymme att lära dig och meka lite utan att kasta tusentals kronor åt fanders.

Mvh

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Ett tips; Säger inte detta som personligt påhopp eller något alls, NOTE!

Men om du är 14 år så slösa inte dina pengar på svindyra chassin så som Alienware Area 51 och försök modda det, du kommer med största sannolikhet att förstöra det och har kastat dina pengar i sjön. Dessutom är det väldigt svårt att modda ett Alienware chassi till något annat än värre då det är så sjukt custom allting i den lådan, det är så custom så det knappt går att byta moderkort till något annat än vad som är alienware "approved" då de i vissa fall till och med kör OEM-skit som inte ens följer ATX standard. Det är trots allt Dell som äger märket ändå, och de är kända för att bygga lådor som inte är "uppgraderingsbara", Alienware är inget undantag!

Du är mycket bättre av att köpa något billigt "flat" chassi och lite plåt och börja modda det, då har du utrymme att lära dig och meka lite utan att kasta tusentals kronor åt fanders.

Mvh

Förstår att man inte har hopp om en 14åring liten pöjk men, om man ska vara lite kaxig och säga "just watch me", Ne men du har säkert helt rätt, men jag har alltid min pappa som kan hjälpa mig om jag stöter på något problem, Kommer därmed fråga honom om jag stöter på något problem. Har tänkt och köpa ett chassi nära slutet på veckan eller nästa och modda de och sedan lägga upp här

Men har fullförståelse om att du anser att det KAN hända

Tack för kritiken iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

har jag inte väntat mig heller, Då jag ska byta ut precis allt i datorn

EDIT. moderator om det är någon som ser detta får jag ursäkta varför jag citerar olika personer vet hur man citerar flera men kommer nya inlägg hela tiden , Ska bättra mig

Ja fast dom sladdarna hör ju till chassit så goodluck att löda dit nya.

Permalänk

Tror flera har sagt det här men för att få lampor och så måste du ha deras mjukvara som är kopplad till moderkortet... Men finns säkert någon smart nisse som har kommit på någon Egen mjukvara som funkar lika bra
Men tycker du lika gärna kan köpa en Raven 01 eller 03 ser lika dant ut enligt mig

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av shauni:

Ja fast dom sladdarna hör ju till chassit så goodluck att löda dit nya.

tar ju bara bort dom och sätter ditt andra?

Skrivet av Failbygge:

Tror flera har sagt det här men för att få lampor och så måste du ha deras mjukvara som är kopplad till moderkortet... Men finns säkert någon smart nisse som har kommit på någon Egen mjukvara som funkar lika bra
Men tycker du lika gärna kan köpa en Raven 01 eller 03 ser lika dant ut enligt mig

Ska som sagt byta rgb ledsen till något annat;), så set kommer bli prima:)

Permalänk
Skrivet av Tartaros:

tar ju bara bort dom och sätter ditt andra?

Ska som sagt byta rgb ledsen till något annat;), så set kommer bli prima:)

Kan också vara så att du får borra ny hål för moderkortsplåten eller så, eller köpa helt ny då det är vanligt att dom är lödda eller har konstiga hål och storlekar... Just för att dom vill inte att du ska byta ut deras hårdvara...

Och troligen är det inte bara att köpa nya kablar... är svårare än vad du tror kan jag lova dig... Tyvärr

CM Storm Stryker Är också ett liknade chassi enligt mig...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Failbygge:

Kan också vara så att du får borra ny hål för moderkortsplåten eller så, eller köpa helt ny då det är vanligt att dom är lödda eller har konstiga hål och storlekar... Just för att dom vill inte att du ska byta ut deras hårdvara...

Och troligen är det inte bara att köpa nya kablar... är svårare än vad du tror kan jag lova dig... Tyvärr

CM Storm Stryker Är också ett liknade chassi enligt mig...

Får titta närmare på det där

ett alternativ är att man kapar bort själva moderkortsplåten och sedan sätter dit en nya?, Aja får se närmare på det

Permalänk
Medlem

Bygg ett eget chassi istället

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Skrivet av Tartaros:

Får titta närmare på det där

ett alternativ är att man kapar bort själva moderkortsplåten och sedan sätter dit en nya?, Aja får se närmare på det

bara och bara... Kommer kosta mycket pengar och tid... Du som är ung också spara pengarna till du blir 15 och köp moppe eller köp något biligare och färdigt chassi!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

Bygg ett eget chassi istället

Ja men det tar ju bara ännu mer tid

Skrivet av Failbygge:

bara och bara... Kommer kosta mycket pengar och tid... Du som är ung också spara pengarna till du blir 15 och köp moppe eller köp något biligare och färdigt chassi!

Skulle aldrig vilja ha en moppe ;), Lägger hellre pengar på något som jag älskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Om du vill ha en unik dator så är det värt tiden. Och om du vet hur du vill ha det så är det inga problem

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Skrivet av Tartaros:

tveksam på det.. Beställer du datorn från US kommer ju det dröja bra lång tid med tanke på att den bara var transport inom USA... Kolla ebay.de eller så... Tänk på också att beställa en dator med komponenter från utlandet kommer kosta bra mycket... Är inte gratis precis

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Failbygge:

tveksam på det.. Beställer du datorn från US kommer ju det dröja bra lång tid med tanke på att den bara var transport inom USA... Kolla ebay.de eller så... Tänk på också att beställa en dator med komponenter från utlandet kommer kosta bra mycket... Är inte gratis precis

Har inte tänkt och använda komponenterna som är i, känns som alla är emot mig , hahaha;)

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

Om du vill ha en unik dator så är det värt tiden. Och om du vet hur du vill ha det så är det inga problem

Ja men gillar inte så mycket scratch byggen än:/

Permalänk
Skrivet av Tartaros:

Har inte tänkt och använda komponenterna som är i, känns som alla är emot mig , hahaha;)

Nej det är jag inte men tycker det inte är värt 5000kr (minst) för ett chassi och som du säkert inte kommer få inom någon månad..,
Enligt mig finns det mängder av bättre alternativ....:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Tänk på pengarna! 2500kr + frakt ca 500kr. Du kan få en cosmos 2 för dom pengarna. En alienware består av tunn aluminium och plastkåpor som ser bedrövlig ut är ingen bra investering.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Failbygge:

Nej det är jag inte men tycker det inte är värt 5000kr (minst) för ett chassi och som du säkert inte kommer få inom någon månad..,
Enligt mig finns det mängder av bättre alternativ....:)

Skrivet av Lucce11:

Tänk på pengarna! 2500kr + frakt ca 500kr. Du kan få en cosmos 2 för dom pengarna. En alienware består av tunn aluminium och plastkåpor som ser bedrövlig ut är ingen bra investering.

Får väl ta en riktig funderare

Permalänk

Har tänkt riktigt länge men vilket chassi skulle man ersätta istället för alienware?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Har tänkt riktigt länge men vilket chassi skulle man ersätta istället för alienware?

Köp en cosmos, kostar typ lika mycket... Eller en 900D

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Köp en cosmos, kostar typ lika mycket... Eller en 900D

Ja det kostary typ lika mycket, men på alienware chassit får du med komponenter ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Ja det kostary typ lika mycket, men på alienware chassit får du med komponenter ?

Du ska ju inte ha komponenterna? Du kan ju heller inte göra så mycket med den.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Du ska ju inte ha komponenterna? Du kan ju heller inte göra så mycket med den.

Kanske till något annat projekt?

Permalänk
Skrivet av Tartaros:

Kanske till något annat projekt?

Kolla upp hur mycket det skulle kosta att få allt till sverige.. Så kommer du nog ändra dig.. tyvärr

Visa signatur