Permalänk
Medlem

Jag har laddat hem Nexus 4 toolkit 1.6.8 och ska "Unlocka" telefonen. Dock så fastnar jag vid menyn där man ska använda volymknapparna för att klicka "Yes". Det går helt enkelt inte att göra något alls utan jag får starta om telefonen normalt.

Knapparna fungerar perfekt annars. Någon annan som har råkat ut för detta?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37724448

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Tycker det är konstigt att dom kör med taskig LCD istället för Amoledskärm, svärtan är kass i jämförelse och var tyvärr en dealbreaker för mig. Tar även emot att lägga 4k på en mobil utan LTE år 2013, men skärmen är värre.

Annars verkar det vara en bra lur och den ligger bra i handen!

Whuuuuuuuuuuuut? I mina ögon så är skärmen minst tjugo gånger bättre än t.ex. GSIII. Färgerna på den är helt knas. Jag har jämfört flera polares GSIII: or min min Nexus sida vid sida och Nexus:en vinner varje gång. Och nej jag säger inte det bara för att jag äger en.. Många av polarna som äger en GSIII säger likadant..

Skrivet av kr0k0dil:

Google förklarar avsaknaden av SD-kort med att det bara förvirrar användaren, att det kan vara svårt för användaren att veta var olika saker sparas, på internt minne eller på SD-kort. Det går att läsa mer på bland annat Tom's Hardware. Jag kan bara spekulera i att anledningen till att den bara kommer i 8GB och 16GB har med att Google varit tvungna att dra ner på kostnaderna någonstans + att de flesta nog klarar sig med 16GB utrymme. Molntjänsterna börjar också bli så väl utbyggda att det mesta går att spara i molnet.

Jag tycker att det är sånt jävla bullshit från Google. WTF liksom, fan min gamla SE W810 hade ju minneskort, man valde ju själv vart allt skulle hamna. Bara Googles programmerare som är efterblivna eller chefer som vill tvinga folk in i molnet. Jag menar prisskillanden mellan 16gb och 32gb är inte så stor..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en lumia 920 gul. Absolut inget fel på telefonen men jag tröttnade på det dåliga apputbudet. Så lumian byttes mot en Nexus 4 och jag är grymt nöjd. Saknar dock kameran i 920:n..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag har laddat hem Nexus 4 toolkit 1.6.8 och ska "Unlocka" telefonen. Dock så fastnar jag vid menyn där man ska använda volymknapparna för att klicka "Yes". Det går helt enkelt inte att göra något alls utan jag får starta om telefonen normalt.

Knapparna fungerar perfekt annars. Någon annan som har råkat ut för detta?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37724448

Är det inte så att du navigerar med volymknapparna och bekräftar med powerknappen?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ceogar:

Jag har laddat hem Nexus 4 toolkit 1.6.8 och ska "Unlocka" telefonen. Dock så fastnar jag vid menyn där man ska använda volymknapparna för att klicka "Yes". Det går helt enkelt inte att göra något alls utan jag får starta om telefonen normalt.

Knapparna fungerar perfekt annars. Någon annan som har råkat ut för detta?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37724448

Kanske lite rolig fråga, men har du provat använda touchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kanske lite rolig fråga, men har du provat använda touchen?

Hehe, ja det hade jag Försökte några gånger igen och sen så fungerade det hellt plötsligt. Mycket skummt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ceogar:

Hehe, ja det hade jag Försökte några gånger igen och sen så fungerade det hellt plötsligt. Mycket skummt.

Ahh jo, men sen är det 3djeparts mjukvara så det kanske slinker in en bugg här och där.

Anledningen till att jag frågade är att det har hänt mig att instruktionerna har sagt volymknapparna, men till min förvåning så funkade touchen istället

Permalänk
Medlem

Tänkte låna tråden lite. Kör med nexus 4 och är sjukt nöjd. Dock så har jag inte fått adobe flash player att funka. Har försökt med det mesta. Laddat ner fil från deras hemsida. Följt youtube hur man ska installera men får det inte att funka.

Det gäller när jag ska se filmklipp på aftonbladet eller expressen. Förut fick jag vissa filmer att funka men så fort det var sport klipp så gick det inte. Provade tjejens telefon (ifåne) bara för att se att klippet inte var dålig. Den funkar.
Hur installerar jag flash player till telefonen?

Någon som vill pm eller svara hur man går tillväga skulle jag bli sjukt glad

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Nu har min Nexus 4 äntligen skickats, har en bumper som ligger och väntar på den

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av larssa87:

Tänkte låna tråden lite. Kör med nexus 4 och är sjukt nöjd. Dock så har jag inte fått adobe flash player att funka. Har försökt med det mesta. Laddat ner fil från deras hemsida. Följt youtube hur man ska installera men får det inte att funka.

Det gäller när jag ska se filmklipp på aftonbladet eller expressen. Förut fick jag vissa filmer att funka men så fort det var sport klipp så gick det inte. Provade tjejens telefon (ifåne) bara för att se att klippet inte var dålig. Den funkar.
Hur installerar jag flash player till telefonen?

Någon som vill pm eller svara hur man går tillväga skulle jag bli sjukt glad

Visar inte AB och Expressen videos i HTML5? För de bör de göra...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Fick hem min Nexus 4 och provade genast med den trådlösa Nokialaddaren (Nokia DT-910), med versionen den kom i fungerade det inte, tror det var 4.2.1. Men efter uppdatering till 4.2.2 verkar det fungera galant!

Edit: Vet dock inte om jag får någon laddning av den... ibland får jag nog

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650