Dolt Nummer - Blockera? / Svarar Ni?

Permalänk
Medlem

Egentligen inte så relaterat, men då farsan får jobbsamtal utanför arbetstid (han får det konstant, om vi åker på semester så sitter han i telefon minst 10% av tiden och försöker förklara nått uppenbart för nån heldum person) så svarar han med drypande sarkastisk ton: "Herr Snellman på semester" man har ganska kul då det hörs hur personen i andra änden blir tyst xD Ibland låter han bara telefonen ligga o ringa xd t.ex igår försökte hans bror nå honom. Han ringde 7-8 gånger på rad och skickade flera SMS men farsan trodde det var nåt från jobbet och gick på toaletten i en halvtimme xd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bumpar lite då jag hade en idiot som hittat mitt nummer via nummerupplysningen och börjat busringa.

Nej, jag svarar för det mesta inte på privat nummer.

Ska man ringa mig får man köra med öppna kort, inte gömma sig bakom dolt nummer.

Permalänk
Medlem

svarar så ofta jag kan oavsett.
Vi själva ringer med dolt nr hemifrån pga vi fick skaffa oss skyddat nr för några år sen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag blockerar alla samtal som inte finns i telefonboken, dolda nummer inkluderat.
Har inte heller något mobilsvar eller liknande.

Så less på att man ska vara tillgänglig överallt och alltid, har jag inte personen ifråga i min telefonbok så har man förmodligen inget vettigt ärende heller och kan vända sig till postverket och skicka ett brev.
Har en gammal nokia som ligger i hyllan med laddsladd konstant och ett kontantkort, det numret ger jag ut till myndigheter, kommun, vårdcentral och sånt.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag svarar, är oftast "viktigt" även om det är dolt.
Är uppvuxen med att företag ringer dolt (t.ex när farsan/morsan ringde från jobbet istället sin mobil) och har nästan aldrig haft problem med dolda nummer.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nej jag svarar i regel inte.

Är det någon i min bekantskapskrets ringer de ofta igen eller pratar in på telefonsvarare om de vill något.

Heliga och dolda nummer är lika med onödig tid i telefonen, 95% av alla fall. Om inte mer.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Klart man svarar om det ringer i telefonen oavsett nummer och om det är dolt. Det kan vara något viktigt. Är det säljare är det inte svårare än så att man lägger på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning till varför ni inte svarar på dolt nummer? Är det för att det är jobbigt eller är det en bakomliggande anledning?

Förövrigt så är det sällan man får samtal från dolt, brukar oftast enbart vara när folk vill busringa eller liknande.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Finns det någon anledning till varför ni inte svarar på dolt nummer? Är det för att det är jobbigt eller är det en bakomliggande anledning?

Förövrigt så är det sällan man får samtal från dolt, brukar oftast enbart vara när folk vill busringa eller liknande.

Nu kan jag bara svara för mig själv, de som försöker nå mig med dolt nummer är försäljare av olika typer, undersökningar och fan o hans moster.
Myndigheter, läkare, kommun o.s.v. har jag på en separat telefon.

Hittils har jag inte missat något viktigt meddelande om 24 miljoner från Uganda, gratis ferarris eller tråkigheter av något slag.
(hur jag kan veta det är simpelt, är det viktigt på riktigt så får man information om det på annat sätt förr eller senare)

Ett annat tips, slå av er telefon en hel helg och känn lugnet. Det är ingen självklarhet att vara nåbar jämt
Rätt skönt imho.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

jag har dragit det lite längre,jag svarar aldrig på inkommande samtal, telefonen har jag endast för att själv kunna ringa/sms:a...
Bättre att träffa folk LIVE och prata än att bo i en jäkla telefon som de flesta gör nuförtiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Nu kan jag bara svara för mig själv, de som försöker nå mig med dolt nummer är försäljare av olika typer, undersökningar och fan o hans moster.
Myndigheter, läkare, kommun o.s.v. har jag på en separat telefon.

Hittils har jag inte missat något viktigt meddelande om 24 miljoner från Uganda, gratis ferarris eller tråkigheter av något slag.
(hur jag kan veta det är simpelt, är det viktigt på riktigt så får man information om det på annat sätt förr eller senare)

Ett annat tips, slå av er telefon en hel helg och känn lugnet. Det är ingen självklarhet att vara nåbar jämt
Rätt skönt imho.

Jag vet... det hade vart helt sjukt skönt att bara "skippa" telefonen ett tag. Den vibrerar nästan dygnet runt med alla olika chattar och sms som man får till den.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

jag har dragit det lite längre,jag svarar aldrig på inkommande samtal, telefonen har jag endast för att själv kunna ringa/sms:a...
Bättre att träffa folk LIVE och prata än att bo i en jäkla telefon som de flesta gör nuförtiden...

Men om dina vänner tänker likadant, blir det inte väldigt ensamt då?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Jag svarar, lägger på jag inte är intresserad.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Är ni så rädda för att svara? Varför?, vad kan hända liksom
Sist var det radiotjänst som plingade på hemligt nummer, tjabbade lite.
Fick man häva ur sig lite hur värdelöst deras skit är, kuligt

Sen har aldrig någon teleförsäljare ringt min mobil iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

Känns som du missar en hel del om du aldrig svarar när någon bekant ringer.
Och väldigt korkat om ex läkare eller dyligt ringer

Fast du kanske åker till sjukhus osv och hör om någon sökt dig?

Permalänk

Svarar inte på okända eller dolda nummer. Sist jag svarade på dolt nummer var det radiotjänst :I
Alla som har anledning att ringa mig känner jag till sen innan.
Ringer någon okänd med suspekt nummer och vill något viktigt får hen ringa två gånger.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Är det okänt eller dolt nummer så svarar jag inte. Kollar dock upp numret om det är okänt.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

På många av er låter det ju som om det är en mänsklig skyldighet att ha en telefon och en skyldighet att svara på inkommande samtal, även om rötäggen som ringer använder skyddat eller dolt nummer. . .

Permalänk
Avstängd

Så läste igenom den är tråden och hittade inget svar.

Någon som vet hur man kan blockera dolda nummer när de ringer?

Vill inte att de ska ringa alls eller ens komma upp att någon har ringt.

Permalänk
Medlem

Svarar oftast.
Telefonförsäljare kan vara roliga.

Endel blir jättesura när man efter mycket prat, frågor o visat intresse säger att man inget ska ha.
Har man inte tid att prata så är det ju bara att lägga på direkt efter de presenterat sig.

Permalänk
Medlem

Hemtelefonen, den har skyddat nummer så dit ringer bara dom som fått numret av mig så där kan man svara även på dolt okänt nummer, aldrig fått samtal från säljare, radiotjänst eller undersökningar där.

På mobilen är det bara helt oregistrerat kontantkort som gäller, så slipper man oönskade samtal av alla slag även där.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ggustavsson:

Hemtelefonen, den har skyddat nummer så dit ringer bara dom som fått numret av mig så där kan man svara även på dolt okänt nummer, aldrig fått samtal från säljare, radiotjänst eller undersökningar där.

På mobilen är det bara helt oregistrerat kontantkort som gäller, så slipper man oönskade samtal av alla slag även där.

Inte helt sant. Det finns en del företag som slumpar fram nummer, vilket gör att de kan ringa dig oavsett hur dolt eller oregistrerat det är.
Men det borde ju sålla ut en hel del.

Permalänk
Medlem

Hemma har vi Nix, så telefonförsäljare ringer aldrig.

Annars ringer alltid okända nummer när jag är upptagen med att göra ingenting... tappar då ofta bort mig. Sjukt störande

Nix gäller dock inte företag man är kund hos. Men en gång ringde nån jävel som vi ALDRIG hade handlat hos och började babla. Farsan frågade varför han ringde och han svarade att vi hade köpt spik på någon hemsida som de tydligen samarbetade med. Han fick en jävla utskällning han.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Blev less på alla som ringer och säger *Hejsan XXXXX Jag tänkte bara säga till dig XXXXX att jag inte ringer för att sälja något. Lyssna på mig XXXXX. Allt du behöver göra är att tillåta mig skicka hem lite papper till dig och så ska jag bara meddela att du måste svara *ja* då jag spelar in detta samtal för bekräftning, asså lyssna nu XXXXX jag säljer inget, men för att du ska vara försäkrad på att jag absolut inte ska sälja något, så måste du svara ja, ok?.

Säljare ringer på kvällar, sent som fn, på helger tidigt som fan. Har tidigare bara hänvisat till personuppgiftslagen i rent raseri hehe

Jag använder nix till min mobil telefon idag. Dolt nummer brukar vara sjukan, någon privat person/släkting. Annars har det varit ständigt tyst. Aldrig någon försäljare nu efter nix. -------->>>>> http://nixtelefon.org/

Blev uppringd av det bolag som jag har mobilen på, men sa åt dem att jag inte vill bli uppringd eftersom jag istället kontaktar dem ifall jag vill ta del av ett erbjudande som de kan tänkas ha/förnying etc då verkligheten idag är så pass avancerad att man kan *googla* sig till det mesta. Även nya erbjudanden som bolag skickar till sina kunder *Ni har min E-post föö f-n.*.