Permalänk
Skrivet av e2zippo:

Är det så?

Jag vet att man kan göra en hel del med deras widgets men jag tycker dom är lite knöliga att få till.

Skulle gärna minimera antalet program, har du några bra tips?

ja, det tog ett tag att få till dom rätt

Börja med en simpel "Unified Remote 1x1"
Ignorera alla "+"-knappar under LAYOUT, dom använder du bara om du vill lägga till fler knappar på din Widget

Det enda man måste ändra är "Change Action"
Använd "Device" och "Wake on Lan" för Wol
Använd "Remote", "Custom Run" och "Run xxx" för att köra ett program. (denna har jag dock inte testat själv än)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Dinovo mini, den dummar sig en del(tappar kontakt så man måste trycka in knappen för att söka)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

ja, det tog ett tag att få till dom rätt

Börja med en simpel "Unified Remote 1x1"
Ignorera alla "+"-knappar under LAYOUT, dom använder du bara om du vill lägga till fler knappar på din Widget

Det enda man måste ändra är "Change Action"
Använd "Device" och "Wake on Lan" för Wol
Använd "Remote", "Custom Run" och "Run xxx" för att köra ett program. (denna har jag dock inte testat själv än)

Tackar!

När det gäller Custom Run" så får jag bara upp ett antal alternativ som tex
*start calculator
*start notepad osv,

lägger jag till egna kommandon i serverinställningarna?

Permalänk
Medlem

K400, som många säger så fungerar det sjukt smidigt och den är klart prisvärd.
Som en sidnotering så är den ganska liten och kanske inget jag skulle skriva en uppsats på

//Mhisha

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Skrivet av e2zippo:

Tackar!

När det gäller Custom Run" så får jag bara upp ett antal alternativ som tex
*start calculator
*start notepad osv,

lägger jag till egna kommandon i serverinställningarna?

Precis, det görs på datorn.

Sen så finns det rätt ofta en "launch"-funktion inne i kontrollerna för tex winamp och så, den borde också duga till widgets.
Jag ska lägga till några hemma ikväll, har inte hunnit göra det själv ännu.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Raspberry Pi med iphonen och XBMC Remote och vanliga htpcen med Logitech Dinovo Edge

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Huvudprylen är en Logitech Harmony till HTPC, TV, digitalbox och högtalare. En gammal 785 som håller än.

Har tidigare använt Bluetooth tangentbord+mus från Microsoft men de har laggat och nu är musen trasig och behöver ersättas. Tänkte försöka köra med Ipad som pekplatta, den ligger ändå alltid framme - skönt att slippa ytterligare en pryl.

Något som ingen annan verkar ha tipsat om ännu är 'Mouse without borders' från Microsoft - rekommenderas starkt om man som jag ofta sitter med en Windows-laptop i knät framför TV:n!
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35460

Permalänk
Medlem

http://www.remotedroid.net/ bästa jag har använt!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

App på telefonen

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

"Constellation" via min IPAD-4

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem

Kolla på remote launcher till luren. Det använder jag för att både starta xbmc eller stänga av / starta datorn vid behov

Permalänk
Medlem

Så här skulle man kunna göra. Tror någon gjorde ett galleri om detta,

Klipp av sladden på en wii sensor bar och löd fast en usb hane i änden istället. Koppla in den i datorn ochl adda ner ett program så att datorn stödjer wii remoten.

Permalänk
Medlem

trådlös mus och trådlöst tangentbord...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kör Apple Wireless Keyboard och en Magic Trackpad till min HTPC (AMD E-450 / win7). Snyggt och fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Istämmer också på Logitechs K400. Suveränt med tangentbord och mus i samma enhet!

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem

som någon nämnde i kommentarer ovan,

"Constellation" via paddan. Är väl det ända rätta?

Permalänk
Medlem

Trådlöst tangentbord: Microsoft Arc keyboard
Bluetooth-mus: Logitech M555B

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Använder yatse-appen till android. Kör XBMC på min arbetsstation på TVn som är skärm två. Riktigt smidigt, då man kan göra annat med datorn samtidigt som någon annan använder XBMC med telefonen, och så slipper jag köra en dedikerad dator som HTCP.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB