Nvidia Titan DET ÄR DAGS!

Permalänk
Avstängd

Nvidia Titan DET ÄR DAGS!

har väntat på detta kortet sedan jag fick veta att det existerade så jag brukar söka varje dag och hittade detta

http://wccftech.com/nvidia-geforce-titan-listing-reveals-6-gb...

det verkar äntligen som det börjar bli dags hoppas bara det inte ser ut som sweclockers bild på det som jag ärligt talat tyckte såg leksaks aktigt ut för mycket grönt vitt

ett kort som det här ska ha mörka färger svart/grå

fast nu när jag tittar närmare och ser att ränderna ser ut som luft hål och inte ett klister märke så ser det lite bättre ut

Permalänk
Medlem

Du är så ytlig. Det är insidan som räknas.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Du är så ytlig. Det är insidan som räknas.

ja med dator komponenter så vill jag att dem ser fina ut

sen verkar kortet komma att kosta runt 10 000.kr

6000.kr hade varit underbart 8000.kr hade varit acceptabelt

men 10 000

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

ja med dator komponenter så vill jag att dem ser fina ut

sen verkar kortet komma att kosta runt 10 000.kr

6000.kr hade varit underbart 8000.kr hade varit acceptabelt

men 10 000

1600 dollar är snarare 11000-14000kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joioi50:

skulle gissa 14-15k

är det kortet kommer att kosta blir då inget vanligt highend kort utan att exclusivt asus mars kort vilket gör mig riktigt besviken

ville ha ett kort i samma prisklass som 480-580-680 var vid lansering runt 1-2k dyrare

men det kommer troligen inte bli så

Permalänk
Medlem

Dem två första 3D Mark 11-benchmarksen visade att Titan presterade bättre än 690, denna visar att den presterar sämre?

Proshop listade kortet för 8400DKK, vilket stämmer ganska bra med det preliminiära priset på $899 som Swec rapporterade.

Skrivet av joioi50:

Notera att det är en australiensk återförsäljare, dvs. inte amerikansk dollar, AU$1599 = 10600kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TAG9217:

Dem två första 3D Mark 11-benchmarksen visade att Titan presterade bättre än 690, denna visar att den presterar sämre?

Proshop listade kortet för 8400DKK, vilket stämmer ganska bra med det preliminiära priset på $899 som Swec rapporterade.

Notera att det är en australiensk återförsäljare, dvs. inte amerikansk dollar, AU$1599 = 10600kr.

så runt 10 000 då

inte 8000 som jag hade förberett mig på

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

så runt 10 000 då

inte 8000 som jag hade förberett mig på

Stämmer det preliminära priset kommer det kosta runt 7500kr här i Thailand :D, förutsatt att någon ÅF nu tar det in det här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

skulle gissa 14-15k

är det kortet kommer att kosta blir då inget vanligt highend kort utan att exclusivt asus mars kort vilket gör mig riktigt besviken

ville ha ett kort i samma prisklass som 480-580-680 var vid lansering runt 1-2k dyrare

men det kommer troligen inte bli så

Fast det är ett Tesla kort, trodde dom skulle släppa gk110 som vanligt konsumentkort i form av gtx780. Å andra sidan behövs väl inte mer kraft med tanke på att konsollerna som kommer kör med nerklockade mobila grafikkort. Lite trist dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

Fast det är ett Tesla kort, trodde dom skulle släppa gk110 som vanligt konsumentkort i form av gtx780. Å andra sidan behövs väl inte mer kraft med tanke på att konsollerna som kommer kör med nerklockade mobila grafikkort. Lite trist dock.

var precis det jag trodde också

så detta kortet är helt enkelt ett cad kort inget för spel då inte gjort eller ämmnat för spel utan ett enkelt tesla kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Vad röker du min vän?
$1600 = 10 872,32sek

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 13ers3rk:

Vad röker du min vän?
$1600 = 10 872,32sek

brukar använda xe.com

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Vad röker du min vän?
$1600 = 10 872,32sek

Vad röker ni allihopa i tråden? Det står i artikeln att det kommer troligtvis kosta 899 dollar. Alltså rätt av runt 5700kr. Så troligtvis i butik lär priset vara närmare 7000kr med världens högsta skatt på och den dumma rimliga prisidéen som butikerna kommer anse vara lämplig för att överleva själva. Dock så ska tydligen nerbantade kort komma senare i år för att hamna på en sundare prisnivå.

Edit:
http://www.sweclockers.com/nyhet/16487-nvidia-geforce-titan-a...
http://www.sweclockers.com/nyhet/16495-nvidia-geforce-gtx-tit...

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Vad röker ni allihopa i tråden? Det står i artikeln att det kommer troligtvis kosta 899 dollar. Alltså rätt av runt 5700kr. Så troligtvis i butik lär priset vara närmare 7000kr med världens högsta skatt på och den dumma rimliga prisidéen som butikerna kommer anse vara lämplig för att överleva själva. Dock så ska tydligen nerbantade kort komma senare i år för att hamna på en sundare prisnivå.

Edit:

"First it was mentioned to be around $899, proshop listed it for $1299, now the latest listing puts it a an unbelievable $1599 price. We think that the price would just end up around the $1000 mark. Expect launch in the upcoming weeks.

Read more: http://wccftech.com/nvidia-geforce-titan-listing-reveals-6-gb...

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av Donkey:

"First it was mentioned to be around $899, proshop listed it for $1299, now the latest listing puts it a an unbelievable $1599 price. We think that the price would just end up around the $1000 mark. Expect launch in the upcoming weeks.

Helt sinnessjukt om det kostar så mycket. Det må vara ett bra kort, men utvecklingen borde ju bli bättre utan att priserna ska påverkas.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Inaktiv

Enligt min insider på en av sveriges största hårdvaruleverantörer räknar de med ett retailpris på 7000.- för Titan-kortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tednasadator:

Helt sinnessjukt om det kostar så mycket. Det må vara ett bra kort, men utvecklingen borde ju bli bättre utan att priserna ska påverkas.

jag drar gränsen på 7-8 000.kr när det har med single grafikkort att göra något mer än det är vansinnigt

och jag är bara intresserad av single grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag drar gränsen på 7-8 000.kr när det har med single grafikkort att göra något mer än det är vansinnigt

och jag är bara intresserad av single grafikkort

Jag har också planer på att inhandla ett Titan, så jag kan pensionera mina 570! Även jag drar gränsen vid 7-8000kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Lanseringspris brukar dock inte gälla många veckor innan det sänks till humana nivåer, så är det jämt.

Permalänk
Medlem

Varför är det så lite info om konsument-Titan här på Sweclockers, medan man är ganska trött på alla Amd 7000 skriverier?

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Varför är det så lite info om konsument-Titan här på Sweclockers, medan man är ganska trött på alla Amd 7000 skriverier?

Lyssnat på deras senaste podcast ang NDA-avtal?

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag har också planer på att inhandla ett Titan, så jag kan pensionera mina 570! Även jag drar gränsen vid 7-8000kr.

Rätt hygglig uppgradering

Minns när jag gick från GTX460 till dubbla GTX680, underbar känsla var det.
Jag tycker det är klokt, om man kan, att skippa en generation. Då blir det ännu mer tappa-hakan-känsla..!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Rätt hygglig uppgradering

Minns när jag gick från GTX460 till dubbla GTX680, underbar känsla var det.
Jag tycker det är klokt, om man kan, att skippa en generation. Då blir det ännu mer tappa-hakan-känsla..!

missade 680 och har velat bygga ny dator ganska länge nu men ville inte köpa ett åldrat kort

är på 580 nu så den här datorn har blivit en micro itx för en framtida tv dator

Permalänk
Desk Master

Väl värt pengarna då detta kort klarar 4 way sli. Så på x79 platformer kommer detta vara något fruktansvärt bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det börjar bli lite för många ryktes-trådar om GTX Titan nu, där alla rapporterar olika pris- och prestanda-siffror.
Kan man inte hålla sig i en tråd?

Ja jag vet, jag är en surpuppa, men det är för att jag inte har råd med ett GTX Titan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Edit:

Svenska butiker brukar dra x10 rakt av på dollarsumman bara. Eftersom det är andra avgifter som ska till också.

Frakt, tull, sen ska grossisten ha sin vinst och ÅF ska ha sin vinst. Den enda butikskedjan som köper in åt sig själva direkt från tillverkaren är förmodligen Komplett då dem agerar grossist åt sig själva. Med tanke på Proshops preliminära pris på 8400DKK så lär det hamna närmre 9000SEK i Sverige.

*ÅF = återförsäljare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TAG9217:

Svenska butiker brukar dra x10 rakt av på dollarsumman bara. Eftersom det är andra avgifter som ska till också.

Frakt, tull, sen ska grossisten ha sin vinst och ÅF ska ha sin vinst. Den enda butikskedjan som köper in åt sig själva direkt från tillverkaren är förmodligen Komplett då dem agerar grossist åt sig själva. Med tanke på Proshops preliminära pris på 8400DKK så lär det hamna närmre 9000SEK i Sverige.

*ÅF = återförsäljare.

hoppas e-lite har rätt

Permalänk
Medlem

Det som jag tyckte var var mest intressant i artikeln.

"Expect launch in the upcoming weeks. Most probably before PS4 launch reveal on 20th February"

Detta betyder att det bara är 1 vecka bort tills man ser alla officella tester och snart hur priserna landar.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas79:

Det som jag tyckte var var mest intressant i artikeln.

"Expect launch in the upcoming weeks. Most probably before PS4 launch reveal on 20th February"

Detta betyder att det bara är 1 vecka bort tills man ser alla officella tester och snart hur priserna landar.

dem sa probably så jag gissar att dem gissar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TAG9217:

*ÅF = återförsäljare.

Webhallen lär ju ha bästa volymen och bästa priset i Sverige från tillverkarna. Dom kör med samma lager som Elgiganten.