Nvidia Titan DET ÄR DAGS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaion:

Folk som gnäller över att titans prestanda inte behövs, jag har vänner som kör crysis 3 med högsta grafik på ett 680 kort, 1920x1080p. Man märker att kortet har lite svårt att klara av crysis 3. Om jag köper ett grafikkort så vill jag även att det ska klara av högsta grafiken på spel om 1-2 år. det tror jag inte 680 kommer att klara, men titan kommer garanterat att göra det.

jag kör på en eizo ips skärm med 60hz och 1920x1080 och kommer att skaffa titan.

Med pengarna du sparar på att köpa 680/670 istället för titan kan du köpa köpa nytt om två år och få betydligt bättre prestanda och fortfarande ha pengar över.

Med tanke på grafikkortet i din signatur är du knappast speciellt kräsen vad gäller grafikprestanda, tror nog att 660 är mer i din klass. Av alla de som säger sig ska köpa titan är det nog inte många som verkligen gör det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Av alla de som säger sig ska köpa titan är det nog inte många som verkligen gör det.

Jag tror många kommer bestämma sig i dagarna.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zaion:

Folk som gnäller över att titans prestanda inte behövs, jag har vänner som kör crysis 3 med högsta grafik på ett 680 kort, 1920x1080p. Man märker att kortet har lite svårt att klara av crysis 3. Om jag köper ett grafikkort så vill jag även att det ska klara av högsta grafiken på spel om 1-2 år. det tror jag inte 680 kommer att klara, men titan kommer garanterat att göra det.

jag kör på en eizo ips skärm med 60hz och 1920x1080 och kommer att skaffa titan.

Alltså... Det kommer inte ett Titan kunna göra heller. Har det så bra prestanda som sägs så kommer spel släppas med betydligt mycket mer krävande inställningar. I alla fall till om två år.

Skrivet av Hardware guy:

Med pengarna du sparar på att köpa 680/670 istället för titan kan du köpa köpa nytt om två år och få betydligt bättre prestanda och fortfarande ha pengar över.

Med tanke på grafikkortet i din signatur är du knappast speciellt kräsen vad gäller grafikprestanda, tror nog att 660 är mer i din klass. Av alla de som säger sig ska köpa titan är det nog inte många som verkligen gör det.

Precis, precis! Det är så man får resonera när det gäller grafikkort. Ett extremt starkt grafikkort håller inte mycket längre än ett lite svagare från samma generation, men kostar kanske 50% mer. Det är bättre att spara de pengarna till senare generationer, om man nu kan resonera så!

Hahahaha, jag gillar verkligen folk som flippar helt mycket om att det är meningslöst, för dyrt, att de kommer skaffa det, att de är så kräsna, etc.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

länk med lite nya bilder på Titan
edit: btw såg att det var endel fler sidor i tråden.. så kanske redan postade...

http://videocardz.com/39618/nvidia-geforce-gtx-titan-pictured

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hela grejen är priset, jag är definitionen av datorentusiast och jag har ångest över Titan, egentligen är det ju inte värt 9000kr for shit, men jag tänker mycket på framtiden, jag kommer slänga på vattenkylning och överklocka så mycket det bara går, köpa ett tredje Titan när det behövs om typ 4 år, jag kommer använda dom fruktansvärt mycket då jag lirar i 6048x1080, gillar alla dom tyngsta spelen, kör competitive och vill ha 120 FPS, frapsar, redigerar och renderar väldigt mycket, modellerar osv the list goes on.. som sagt.. jag kommer använda dom väldigt väldigt mycket, ändå har jag ångest pga priset, därav kan jag inte förstå att någon som slösurfar och lirar WoW och BF3 casual är villig att lägga ner 9000kr utan att ens tänka till, det är extra konstigt då vi är på SweClockers, sveriges största datorforum, poängen är ju att lära sig här så att man INTE kastar bort 5000kr för ingenting, men folk verkar ju inte vilja ta till sig information

PS, jag kanske låter lite otrevlig, men jag vill faktiskt bara hjälpa folk tänka till så att dom inte kastar bort tusenlappar.

Med tanke på att vi inom en fyra års period kommer se minst ett nod byte (kanske rent av två) så har jag svårt att se hur ett Titan kommer ha nått att sätta mot de kretsar som finns ut vid det laget. Min gissning är också att du som Nvidia entusiast kommer vilja byta upp dig så fort Nvidia lanserar nästa serie grafikkort.

Personligen tycker jag det är sjukt att lägga dom pengarna på grafikkort, men samtidigt tillhör jag inte den tänkta kundkretsen så min åsikt i frågan är väl egentligen rätt ointressant. Men för 9000:- eller tom 18000:- som vissa tänker lägga på detta "vansinne" kan man nog allt ha betydligt trevligare än att jaga den allra sista gnuttan prestanda i spel.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Mitt gamla grafikkort i min signatur har inget med saken att göra, jag har för ett tag sedan fått ett välbetalt jobb så att jag har råd att lägga mer pengar på alla mina intressen än innan, svider det i era ögon? jag kommer ha råd att lägga lika mkt igen om 2 år alla prioriterar olika.

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zaion:

Mitt gamla grafikkort i min signatur har inget med saken att göra, jag har för ett tag sedan fått ett välbetalt jobb så att jag har råd att lägga mer pengar på alla mina intressen än innan, svider det i era ögon? jag kommer ha råd att lägga lika mkt igen om 2 år alla prioriterar olika.

Det va som min kompis, köpte begagnad ford mustang för 120k ingen säger någonting om att det är onödigt det är bara coolt etc.

Jag "tex" /andra personer som gillar hårdvara generellt, går och köper GPU för tex 18400 kronor, då är det helt absurt för vissa personer.

18400 är ingenting i hobby pengar emot vad andra håller på med, jag har kompisar som spenderar sjukt mycket pengar på kläder att renovera gamla bilar och massa annat, eller kan lägga 50k på en resa.

Jag fattar inte varför folk blir helt uppspelta att just datorer i sig är helt "overkill när dom kostar mer en typ 14k+ ( FINNS ingen som behöver mer dator för pengarna är ett vanligt statement)

Men behöver man en ford mustang för 120k?
Så köp vad man vill och va glad

Zaion jag håller med dig också man prioriterar olika, väldigt olika i vissa fall med.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Segt att det ska kosta 9000kr om det nu är sant. Känner behovet av uppgradering för mitt GTX 580 börjar kännas trött.

Simpelt, köp ett till 580

Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag skulle kunna tänka mig ett titan av en enda anledning som de flesta SLI och CF förespråkare missar och det heter micro stuttering.

ser många som skriver vad man behöver och inte behöver "2xAA räcker gott och väl osv". hur man upplever grafik är en väldigt subjektiv upplevelse. som att jag inte klarar av micro stuttering medan några av minna vänner inte bryr sig det minsta och tycker inte det stör alls.

Micro Stuttering börjar försvinna, 600 serien har märkbart mindre än 500 serien, jag kan absolut inte märka micro suttering på 2st 580, men visst är det skillnad på människor, min poäng är att många som har suttit på CF i HD5000 serien osv och upplevt micro stuttering tycker SLI i 600 serien är korkat pga det också har micro stuttering när dom aldrig provat det själva ens, "för alla dubbelkort har det", men så är ju inte fallet direkt? Går inte på något vis att jämföra micro stuttering i HD5000 serien och GTX600 serien, har du själv ens testat sitta på ett 680 SLI system t.ex.?

Sen så skrev (jag) inte 2xAA, jag skrev 2x SGSSAA, det är en helt annan grej

Skrivet av tvelander:

Går inte ens maxa alla spel med SLI 680 / CF 7970.

Men du har så klart "RÄTT" så spelar ju ingen roll.

I din värld, vad betyder "Maxa" för dig?

Maximera "Maxa" (Maximise/Maximize) = (As large as possible)
Högsta (Highest) = (Most high)

Maxa ~ Största Inställningar (Högsta)
Högsta ~ Absolut Högsta (Högsta)

Att "maxa" grafiken i t.ex. Battlefield 3, betyder för mig att ställa in alla inställningar som påverkar grafiken i det högsta läget

För mig är det,
1920x1080 - V-Sync Off
Texture Ultra - Shadow Ultra, Effects Ultra
Mesh Quality Ultra - Terrain Ultra
Terrain Decoration Ultra - Antialiasing Deferred 4x MSAA
Antialiasing Post High - Motion Blur Off
Anisotropic 16x - Ambient Occlusion HBAO

Det är inte möjligt att ställa in snyggare inställningar, då kör jag Battlefield 3 på Högsta/Maxat

"Alla" datorer "kan" köra på Högsta, men det kommer inte vara spelbart, vad är då Spelbart? Många tycker det är 30 FPS, många tycker det är 60 FPS, dvs max bilder i sekunden de flesta skärmar klarar av, det låter ju rimligast eller hur? Stor skillnad på flyt mellan 30 FPS och 60 FPS

Men spelet har ju inte 30-60FPS hela tiden?

Exempel
Lowest FPS: 50
Average FPS: 60
Highest: 70

Vad avgör om spelet är spelbart i 60 FPS? Bara för att spelet dippar till 50 FPS som lägst, i en scen på 10 sekunder under spelets gång (8 timmar), betyder det att grafikkorten bara klarar av spelet i 50 FPS? Nej.

Bara för spelet hoppar till 70 FPS som högst, i en scen på 10 sekunder under spelets gång (8 timmar), betyder det att grafikkorten klarar av spelet i 70 FPS? Nej.

Spelar jag hela spelet på 8 timmar, och FPS'en har en Average på 60, då håller nog alla med om att grafikkorten "klarar" av spelet i 60 FPS, och det är 60 FPS vi vill åt eller hur? Även om man givetvis inte ska "fixera" på Average som en dåre, så är de det bästa du kan göra, då Lowest/Highest spelar mycket mindre roll eller hur?

Battlefield 3, 1920x1080, Ultra, 4xMSAA, 16xAF, HBAO
2st GTX580 1.5GB överklockade 10%
Multiplayer 64 Spelare, Caspian Border Conquest Large 2000 Tickets
Average FPS: 60 (50-70) under hela rundan som varar i 1 Timme

Då kan väl alla hålla med om detta uttalande.. __2st GTX580 klarar av BF3 64-Spelar Multiplayer på Högsta Inställningar i 1920x1080 med 60 FPS__

Maxade Inställningar: Högsta som påverkar grafiken i spelet
Maxad FPS: 60 för perfekt flyt

Maxat = Maxade Inställningar + 60 FPS (Exempel, jag kan inte Maxa BF3 i 5760x1080 på Ultra, för jag har en Average FPS på 30)

Kommentar: Jag maxar BF3 på min dator / Jag spelar BF3 på högsta inställningar på min dator
Följdfråga: Nice, va kör du i för Upplösning?
Svar: 1920x1080

Idiot följdfråga: lol nej, knappast

Skrivet av tvelander:

Går inte ens maxa alla spel med SLI 680 / CF 7970

Så.. Tvelander.. hur fan tänker du när du säger att 2st GTX680 _inte_ maxar alla spel på markaden? Jag är väldigt intresserad då jag personligen spelat Crysis 2, Metro 2033, STALKER: CoP, BF3 m.fl med alla inställningar på högsta i 1920x1080 och en Average FPS på 60 med 2st GTX580 och en Core i7 920, du har en 3930k och 2st GTX680, och du säger att du inte kan Maxa, det makes no sense! Jag skrev även specifikt 1920x1080 i mitt inlägg du citerade, så kom inte och säg "men jag pratade om 5760x1080 duh"

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

"nästa steg är 3 Skärmar alternativt 120 FPS i MP spel som BF3/CS/CoD"

Där nämner du 3 skärmar eller 120 FPS, vilket båda två är ganska brett representerade här på SweClockers och där räcker inte 680 SLI till.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

i mitt fall vill jag undvika SLI pga fler anledningar än microstuttering. men har du provat crysis 3?

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

Vi har försökt sätta en standrad på Swec att *Maxa* är enligt denna tråden.
http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1076256-att-maxxa-e...

Nej går inte att maxa alla spel med 2x 680 SLI, / du ska aldrig droppa under 60 FPS.
Crysis 3 går ej dock ej ute än men fick runt 44-83 FPS i 1920x1080 allt maxat i nvidia och Crysis 3.

Farcry 3 går ej att maxa heller dock dåligt optimerat få se vad som händer där.

Och du kan inte maxa med 2x 580 då allt ultra på 64 player så hoppar minnet direkt upp i 1.9 + GB VRAM och då kommer få FPS drops.
Ja tex 3x 580 3072 korten är ju fortfarande skit bra och har man det så är det ju inte så stor mening att upgradera.

Dock kostar dom 3500-4k på ebay.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej går inte att maxa alla spel med 2x 680 SLI, / du ska aldrig droppa under 60 FPS.
Crysis 3 går ej dock ej ute än men fick runt 44-83 FPS i 1920x1080 allt maxat i nvidia och Crysis 3.

Och du kan inte maxa med 2x 580 då allt ultra på 64 player så hoppar minnet direkt upp i 1.9 + GB VRAM och då kommer få FPS drops.
Ja tex 3x 580 3072 korten är ju fortfarande skit bra och har man det så är det ju inte så stor mening att upgradera.

Jag tror nog att de flyter på ganska bra med allt "maxat" på nästan varje spel med 2x 680 på 1080p.... Lite överdrivet att ha 60 fps+ HELA tiden, räcker med att ha det average ju. Man kan inte säga att bara för att hela banan fylls med rök och att man hamnar på 59 fps en gång "Ohh neej mina grafikkort suger, oo hatar mitt liv". Bara folk som är så himla kräsna med sin jävla fps. 40 fps är mer än väl, och man hamnar inte ens på den nivån mer än några få gånger kanske, om ens det, när man har 2x 680! Average ligger på 60 fps eller över, HAH om jag hade haft det så hade jag inte vågat klaga på fpsen

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att nvidia satsar på ett monsterkort med EN GPU. Alla två-GPU lösningar faller mig inte i smaken pga nackdelarna med sli/CF. Ska bli intressant om det kanske dyker upp en nedskalad variant med DCII kylare

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av WardonE:

Jag tror nog att de flyter på ganska bra med allt "maxat" på nästan varje spel med 2x 680 på 1080p.... Lite överdrivet att ha 60 fps+ HELA tiden, räcker med att ha det average ju. Man kan inte säga att bara för att hela banan fylls med rök och att man hamnar på 59 fps en gång "Ohh neej mina grafikkort suger, oo hatar mitt liv". Bara folk som är så himla kräsna med sin jävla fps. 40 fps är mer än väl, och man hamnar inte ens på den nivån mer än några få gånger kanske, om ens det, när man har 2x 680! Average ligger på 60 fps eller över, HAH om jag hade haft det så hade jag inte vågat klaga på fpsen

Det handlar inte om vad man tycker är spelbart själv, vi försöker sätta en standard vad MAXA är tex aldrig under 60 FPS i alla lägen.

Ska vi kolla på average så måste vi bygga om hela "maxa" standarden, det är som när jag kör Heaven 4.0 får jag mini FPS 30 FPS det är inte i mina ögon nice FPS.
Edit : Annan sak är ju om du kör V-sync och inte adaptiv-vsync och du droppar till 59 FPS med 60Hz skärm så kommer du ju dippa ner till 30 FPS, och sen om den kan rendera i 60 FPS igen så hoppar den tillbaka.

Så finns ju anledning till varför 60 FPS hela tiden är just det man vill åt.
Men jag får en average FPS på 108 eller något.

Vi kan ju sloppa hela iden med att ha maxa termer och bara länka average FPS och sätta något namn på det, jag vet inte men jag tycker MAXA termen som finns i tråden Swec maxa, fungerar bra.
Jag är tex extremt kräsen när det inte är flytt, då det påverkar min spelupplevelse och hur bra jag kan prestera i ett spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

lol, humor tråd du länkade, att aldrig droppa under 60 är så jävla orimligt det bara går

Med den logiken så kan inte ens 2st Titan för 20.000kr maxa BF3 i 1080p.. hur dumt låter inte det? Nånstans måste man dra linjen

Jag spelade in det här när jag sålde en dator, det är en Q6600 i 3.6GHz, 4GB DDR2 800MHz och ett GTX580 i 915MHz (18% OC)

Inställningarna i Battlefield 3 är 1920x1080, 4xAA, Post AA High, 16xAF, HBAO och alla inställningar på Ultra

Det är på Webhallen Sharqi Peninsula med 64 Spelare inne

Lowest FPS: 40
Highest FPS: 75

Skulle tippa på att Average är 55-60, och det är med en snart 6 år gammal CPU och 4GB DDR2 med _endast_ 1.5GB GTX580

Så du säger att genom att uppgradera CPUn till en Core i7 i 4.0GHz, 8GB DDR3 1600MHz och ETT TILL GTX580, så kan man ändå inte maxa BF3? Med 2st GTX580 1.5GB ligger du på 100 FPS+ i snitt med Textures på Ultra, minnet spelar ingen jävla roll i 1920x1080 sålänge du har 1.5GB+

Du snackar så myket goja, verkar som du köpt massa grafikkort men inte har någon aning om hur du använder dom

Visa signatur

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

Jag har bara köpt massa GPU för att inte göra någonting helt klart.

Så kan jag ju på peka dirket din FPS hoppar mellan 60+ och 40.
Du spelar på en MAP som inte ens kräver i närheten vad en intensiv 64 Capsianborder behöver.
Går di i när strid med massa folk och pansarvagnar som skjuter eller stort hus som ramlar ner så kommer din FPS droppa något frukansvärt.

Jag satt innan på 4x 580 så jag vet vad som krävdes .
Och ang 60FPS hela tiden är det inte alls orimligt då vi försöker sätta en standard som många värkar tycka om.
Men ska vi ta allas tyckande från alla håll så kommer du ALDRIG någonsin få en standard på något för att alla ska alltid ha något och säga.

Men om du tycker maxa är avarage 42-70 FPS så kan du få tycka det då, och du tycker det är ok FPS.

Men nu snackar vi om Standard inte vad alla tycker.
Edit : Ingen mening att argumentera mera då alla tycker olika. Så lägger ner att svara mer på just detta ämne.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det handlar inte om vad man tycker är spelbart själv, vi försöker sätta en standard vad MAXA är tex aldrig under 60 FPS i alla lägen.

Ska vi kolla på average så måste vi bygga om hela "maxa" standarden, det är som när jag kör Heaven 4.0 får jag mini FPS 30 FPS det är inte i mina ögon nice FPS.
Edit : Annan sak är ju om du kör V-sync och inte adaptiv-vsync och du droppar till 59 FPS med 60Hz skärm så kommer du ju dippa ner till 30 FPS, och sen om den kan rendera i 60 FPS igen så hoppar den tillbaka.

Så finns ju anledning till varför 60 FPS hela tiden är just det man vill åt.
Men jag får en average FPS på 108 eller något.

Vi kan ju sloppa hela iden med att ha maxa termer och bara länka average FPS och sätta något namn på det, jag vet inte men jag tycker MAXA termen som finns i tråden Swec maxa, fungerar bra.
Jag är tex extremt kräsen när det inte är flytt, då det påverkar min spelupplevelse och hur bra jag kan prestera i ett spel

Som sagt, någonstans måste man dra linjen, att aldrig sjunka under 60 FPS för att kalla det "Maxa" är seriöst skrattretande..

Som sagt, ett roligt exempel med den logiken, jag lirar Mass Effect 3 i 80 Timmar, jag har 120 FPS konstant genom hela spelet förutom i en Scen där det kastas ut 20 smoke grenades samtidigt när karaktärerna flyr, så sjunker FPSen till 40 i 10 sekunder

Det är enligt den tråden: inte att maxa Mass Effect 3

Hör du inte hur orimligt det låter?

Average kan också variera självklart, t.ex. en hel LEVEL i Metro 2033 så har du 20 FPS Average, medans i dom 8 andra chaptersen så har du 60 FPS average, det ska då absolut diskuteras, då kan man nämna att "min dator klarar Metro 2033 i 60 FPS förutom (Kyrk delen)", det är rimligt

Som i BF3, jag har 80-90 FPS average (Lowest 70) på de flesta banor i BF3, "förutom" Gulf of Oman där FPSen plötsligt kan droppa till 35-40 i mitten av banan när det är 25 spelare där.. det skiter de flesta i, sällan man är precis där i precis det tillfället där FPSen sjunker

Skrivet av tvelander:

Jag har bara köpt massa GPU för att inte göra någonting helt klart.

Så kan jag ju på peka dirket din FPS hoppar mellan 60+ och 40.
Du spelar på en MAP som inte ens kräver i närheten vad en intensiv 64 Capsianborder behöver.
Går di i när strid med massa folk och pansarvagnar som skjuter eller stort hus som ramlar ner så kommer din FPS droppa något frukansvärt.

Men om du tycker maxa är avarage 42-70 FPS så kan du få tycka det då, och du tycker det är ok FPS.

Jag satt innan på 4x 580 så jag vet vad som krävdes .

Jag har aldrig sagt att 42-70 FPS på den där youtube videon är maxat, det är uppenbarligen inte det eftersom den droppar till 40 FPS alldeles för mycket, under 60 FPS average

Caspian är en av dom banorna som kräver minst, verkar inte som du ens spelat BF3

No shit att FPS'en hoppar mellan 60+ och 40? Det är en 6 år gammal CPU och ett ensamt GTX580 som kör på högsta inställningar i Spelet, det är inte meningen att den ska klara det i +60FPS stabilt

Satt du på 4st 580 var det nog snarare Micro Stuttering inte riktigt FPS drop

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Vad röker du min vän?
$1600 = 10 872,32sek

Om man räknar med svensk skatt så blir det alltid högre.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Jag personligen får panik om jag droppar under 100 FPS i BF3

Kör på Medium och tycker det är fint som det är.

Inte en chans i helvete att man kan maxa BF3 i Ultra utan att droppa under 60.

Som sagt.. dra in på en Caspian 64 istället

60 vill jag inte ens spela på.

Mitt 5970 2GB funkar än idag.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

Som sagt, någonstans måste man dra linjen, att aldrig sjunka under 60 FPS för att kalla det "Maxa" är seriöst skrattretande..

Som sagt, ett roligt exempel med den logiken, jag lirar Mass Effect 3 i 80 Timmar, jag har 120 FPS konstant genom hela spelet förutom i en Scen där det kastas ut 20 smoke grenades samtidigt när karaktärerna flyr, så sjunker FPSen till 40 i 10 sekunder

Det är enligt den tråden: inte att maxa Mass Effect 3

Hör du inte hur orimligt det låter?

Average kan också variera självklart, t.ex. en hel LEVEL i Metro 2033 så har du 20 FPS Average, medans i dom 8 andra chaptersen så har du 60 FPS average, det ska då absolut diskuteras, då kan man nämna att "min dator klarar Metro 2033 i 60 FPS förutom (Kyrk delen)", det är rimligt

Som i BF3, jag har 80-90 FPS average (Lowest 70) på de flesta banor i BF3, "förutom" Gulf of Oman där FPSen plötsligt kan droppa till 35-40 i mitten av banan när det är 25 spelare där.. det skiter de flesta i, sällan man är precis där i precis det tillfället där FPSen sjunker

Caspian är en av dom banorna som kräver minst, verkar inte som du ens spelat BF3

No shit att FPS'en hoppar mellan 60+ och 40? Det är en 6 år gammal CPU och ett ensamt GTX580 som kör på högsta inställningar i Spelet, det är inte meningen att den ska klara det i +60FPS stabilt

Satt du på 4st 580 var det nog snarare Micro Stuttering inte riktigt FPS drop

Spelade bara med 3 kort och fungerade hur bra som helst och microsuttering va nästan helt borta med 3 eller flera kort i 500 serien med dom starkare GPUerna.

om sagt, någonstans måste man dra linjen, att aldrig sjunka under 60 FPS för att kalla det "Maxa" är seriöst skrattretande..
Det är definitionen vad DU tycker inget annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill inte ge mig in i diskussionen
Däremot vill jag fråga om någon vet när Titan lanseras i butik? Och hur kommer prestandan se ut i jämförelse med 690?

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Spelade bara med 3 kort och fungerade hur bra som helst och microsuttering va nästan helt borta med 3 eller flera kort i 500 serien med dom starkare GPUerna.

om sagt, någonstans måste man dra linjen, att aldrig sjunka under 60 FPS för att kalla det "Maxa" är seriöst skrattretande..
Det är definitionen vad DU tycker inget annat.

Jag tycker att man maxar ett spel när man kan spela sitt spel på en inställning som ger ut den maximala visuella upplevelsen av ett spel, utan att kompromissa med fpsdrops som understiger skärmens uppdateringsfrekvens (60 hz är väl ganska standard)
Det hade varit lätt att bara säga "ultra på allt = maxa" men jag tycker att inställningar som t.ex. motion blur borde utrotas från alla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det är skrattretande att inte ha min åsikt.

Personligen tycker jag inte att jag maxar ett spel om det droppar under 120fps, eftersom jag har 120hz skärm.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Personligen tycker jag inte att jag maxar ett spel om det droppar under 120fps, eftersom jag har 120hz skärm.

Exakt min mening

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Hoppas du var ironisk...
Med dom kraven kommer det vara fullkomligt omöjligt att "maxa" även med AMD Ares

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Hoppas du var ironisk...
Med dom kraven kommer det vara fullkomligt omöjligt att "maxa" även med AMD Ares

Varför det?

Permalänk
Medlem

Alltså. Varför går tråden till andra ämnen? Ta det privat eller till annat forumdel.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Varför det?

För det finns inte några kort på marknaden som klarar att köra ett maxat bf3 som inte dippar under 120, inte ens i närheten.

Skrivet av Superlight:

Alltså. Varför går tråden till andra ämnen? Ta det privat eller till annat forumdel.

Du har rätt, men samtidigt är det ju ett diskussionsforum, så det är alltid intressant att få höra lite åsikter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har alla här glömt att man brukar uttrycka sig "Jag maxar blabla med X fps i average"?

INGEN kan maxa NÅGOT SPEL värt att maxa med 120fps statiskt. Man dippar alltid tack vare dålig optimering etc någon frame här o där. Däremot kan man ligga och köra en härlig 115 fps average med 120hz skärm, och det är ju smutt. Men när vi börjar snacka titan så är 1920x1080 helt borta ur bilden. Det är multi skärm setups eller inget.

Med en 2500k, en snart 3 år gammal cpu, och ett GTX 670 kör jag Borderlands 2 med ultra i allt i 1080p med runt 100 fps beroende på hur mycke physx som används. Likförbannad ligger jag på 40fps när man kör 4 och alla får för sig att spräcka loss en bit berg med sina smgs. Det är temporärt men den datorn som tar det i 120fps finns inte. Kul att köra 3X SLI titans med ett titan för physx bara för att man inte ska dippa under 80 fps när någon lobbar granater i borderlands.

Permalänk
Medlem

när e det pappers lansering ???????i natt eller

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro