SweClockers drop!

Lenovo omformar Thinkpad med T431s Ultrabook

Permalänk
Melding Plague

Lenovo omformar Thinkpad med T431s Ultrabook

Efter 18 månaders arbete presenterar Lenovo den första i en rad av nya datorer i Thinkpad-serien. Först ut är Ultrabook-klassade T431s med chassi i magnesium och kolfiber.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Oooh, snyggt!

Men Ruggad design är ett ord jag stör mig på Har vi inget svenskt motsvarande?

Permalänk
Medlem

"the new Thinkpad..."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Oooh, snyggt!

Men Ruggad design är ett ord jag stör mig på Har vi inget svenskt motsvarande?

Robust eller tålig, men det känns inte som att de orden fullt inrymmer allt som "rugged" innebär... Härdad kanske, eller stryktålig?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Entusiast

Jag gillar designen på deras laptops. Råa och härliga med en nypa nostalgi.

Och en stor touchplatta är välkommet. Förstår ärligt talat inte vad dom tänkte på modellerna med bara styrplopp

Permalänk

Det ska väl stå 3317U och inte 3337U?
Men verkar vara en riktigt trevlig dator alltid velat ha en thinkpad men man kan ju hoppas att det kommrer en haswell variant sen senare

Permalänk

Nytänkande design ftw?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

USB Portar

Bara 2 USB portar, uselt =( Läste en ursäkt från Lenovo att användarna inte behöver fler?

Själv så använder jag 4 portar hela tiden och ytterligare 2-4 portar ibland! Skulle alltså behöva 6-8 portar!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av jakob1141:

Det ska väl stå 3317U och inte 3337U?
Men verkar vara en riktigt trevlig dator alltid velat ha en thinkpad men man kan ju hoppas att det kommrer en haswell variant sen senare

Core i5-3337U är korrekt! Det är en "upphottad" variant och ersättare av Core i5-3317U med 100 MHz högre klockfrekvens. Business as usual från Intels sida

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Stilren och enkel deisgn

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Porr!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Jag gillar thinkpad, har haft en x60 tablet i 5 år nu. Denna såg riktigt nice ut men jag har inte bestämt mej om jag ska ha en spellaptop eller en ultrabook. Får se om jag köper denna.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Varför envisas med dessa upplösningar... ge mig minst 1920x1080.

Permalänk
Medlem

Fattar inte att så många gillar detta utseende? Ser ut som en 10 år gammal laptop i mina ögon.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag gillar designen på deras laptops. Råa och härliga med en nypa nostalgi.

Och en stor touchplatta är välkommet. Förstår ärligt talat inte vad dom tänkte på modellerna med bara styrplopp

Har en T400 i jobbet, kör endast med styrploppen !
...fast det beror mest på att touchpaden är så liten...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Core i5-3337U är korrekt! Det är en "upphottad" variant och ersättare av Core i5-3317U med 100 MHz högre klockfrekvens. Business as usual från Intels sida

Sniken skillnad mellan 3370U och 3427U ^^

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Skrivet av Tangentbord:

Har en T400 i jobbet, kör endast med styrploppen !
...fast det beror mest på att touchpaden är så liten...

Själv tycker jag styrploppen är många gånger bättre än en styrplatta. Mer direkt på något sätt.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Påminner alldeles för mycket om S430 (som i dagsläget kostar mindre men även har dedikerat grafikkort) för att vara riktigt intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

Bara 2 USB portar, uselt =( Läste en ursäkt från Lenovo att användarna inte behöver fler?

Själv så använder jag 4 portar hela tiden och ytterligare 2-4 portar ibland! Skulle alltså behöva 6-8 portar!

Använder du verkligen 4-8 portar på en bärbar dator?

Själv använder jag max 3 portar samtidigt, 2 till DVD-brännare samt en till extern hårddisk. Brännaren använder jag bara hemma så om jag saknat USB-portar hade det funkat fint med en extern USB-hub eller dockan som finns som tillbehör.
När jag är på resa så använder jag kanske 1 port till mobilen, en till att ladda musikspelaren och kanske en port till ett USB-minne, men det är väldigt sällan jag använder alla 3 samtidigt.
Med det sagt så låter det väl lite med bara 2 portar, en till hade inte skadat.

Känns konstigt att inte ha fysiska musknappar, men det kanske är en vanesak. Skönt att de inte har övergivit klitoris-musen, föredrar det framför musplatta alla dagar.

Stör mig också på ordet "Ruggad". På svenska kan man använda ordet "rugga" när man ska rugga upp en yta innan den ska t.ex limmas, en Thinkpad är inget jag förknippar med något som har blivit ruggat direkt Alla alternativa ord som Ozzed gav som exempel passar mycket bättre. Thinkpad är tåliga datorer, jag vet inte hur många gånger jag har tappat min x201 i backen, inga synliga märken och den tuffar på som om inget hänt, LOVE IT!

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Teddis:

Sniken skillnad mellan 3370U och 3427U ^^

Intel har även en ersättare för Core i5-3427U, den kallas för Core i5-3437U!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Thinkpads ska inte se trendiga ut! Ge oss tillbaka 90-talslooken tack!
Annars kan man ju lika gärna köpa en macbook, börja dricka latte och ägna sig åt sodomi.
Ska aldrig sälja min kära X61a...

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

Dem har som tur är kvar sitt signum med den lilla klitoris
Jag älskar verkligen den tidlösa designen med thinkpad! Tur att dem inte gjorde nytt utan bara gjorde om lite grann.

Permalänk
Inaktiv

Fyfan att de skippat full-hd. Inget köp.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte verkar vara det tangentbord som sitter på X220.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Robust eller tålig, men det känns inte som att de orden fullt inrymmer allt som "rugged" innebär... Härdad kanske, eller stryktålig?

Stryktålig är en väldigt bra översättning.

Men jag undrar om denna nya version har nåt bra tangentbord, Thinkpads T och X var ju kända för att va bra där.
Gillar inte de svajiga skitgrejjer som sitter i alla ultrabooks, inkl macbooks.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra att styrploppen är kvar, men vad är det att plocka bort dess fysiska knappar?

Var det bara jag som reagerade på att den inte var särskilt dyr?

Och det viktigaste för mig: Har den dockningsstöd?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

Använder du verkligen 4-8 portar på en bärbar dator?

När jag inte reser så har jag normalt; 2*HD + Flash + HUB(med mus, tangentbord, bankdosa). Sen så kopplar jag ibland in skanner, etikettskrivare, mobil, kamera, Arduino, OSV. Att låta 2xHD/Flash/Skanner ligga på en HUB är inte okej, alltså behöver jag minst 5 portar!

När jag reser så har jag normalt mus och HD, ibland mobil och kamera. Alltså ca 4 portar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Bra att styrploppen är kvar, men vad är det att plocka bort dess fysiska knappar?

Var det bara jag som reagerade på att den inte var särskilt dyr?

Och det viktigaste för mig: Har den dockningsstöd?

Ser ut som Dell och HPs likvärdiga burkar. Ingen av dem har stöd för företagens ordinarie dockor, så jag tvivlar på att denna har det heller.
Så man får nog hålla till godo med en USB3-docka, vilket faktiskt i de flesta fall funkar mycket bra i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av dalstorp:

När jag inte reser så har jag normalt; 2*HD + Flash + HUB(med mus, tangentbord, bankdosa). Sen så kopplar jag ibland in skanner, etikettskrivare, mobil, kamera, Arduino, OSV. Att låta 2xHD/Flash/Skanner ligga på en HUB är inte okej, alltså behöver jag minst 5 portar!

När jag reser så har jag normalt mus och HD, ibland mobil och kamera. Alltså ca 4 portar!

Låter som du skulle haft en 7 ports USB hub med egen strömförsörjning.

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Varför släpper intel nya modeller med praktiskt taget identiska specifikationer som redan existerande diton?
Är inte detta samma ivy bridge i5 3427U som sitter i macbook air 2012 fast med hela 100mhz högre turbo(!) samt 50 mhz längre clock på grafiken av nån anledning.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)