Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

dock inte klart förrens om tre veckor :/ men får bli en GT ikväll efter bandypasset.

(http://www.koksbryggeriet.se/sv/artiklar/avenyn-aleish-by-dug...)

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Norrlands 3.5%. Enkelt, gott, törstsläckande.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

C vitamin (brus) + ett litet glas Absolut...är så dålig.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

C vitamin (brus) + ett litet glas Absolut...är så dålig.

Samma här, på bättringsväg dock. Så blev en Grolsch. Och innan det var det en trevlig HOF :3

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Blev ett glas Kiviks Herrgårds cider Päron - 0,3%

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

brewskis ananasfeber

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

Denna blir det till maten, Helgrillad entrecôte och grillbakad potatis
Kommer säkert nån uppdatering ikväll, dock på *"bulk-öl" och tant-likör

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Sista en något misslyckad hembryggd bitter. Inte så att den smakar illa, men inte riktigt som tänkt, och så grtymt grummlig. Nåja, bättre nästa gång

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Rom och Cola

Finns det något bättre? NEJ!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Svarvinbärs-berliner weisse, ganska gott, väldigt uppfriskande men kunde ha en aning mer bär.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vodka med is, neat (rent).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Igår till natten mot fredagen och under torsdagen blev det cider. Aldrig mera cider. Blir lått illamående av det och jag lyckades spy ner en polares golv på morgonen, ops.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Vanlig SVENSK vodka FTW!!!

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Avstängd

-har påsken varit lugn?
-jodå det har den varit,bara hängt lite med jesus....

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Går ju inte annat än att älska Tyskland. Det här dricker jag:

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Blir några Mariestads Påskbrygd sen. Var får ni tag på alla spännande sorter, bolaget eller import?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Blir några Mariestads Påskbrygd sen. Var får ni tag på alla spännande sorter, bolaget eller import?

Systembolaget har en del bra i standardsortimentet. Men mycket går att beställa från systemets hemsida till butiken(gratis) också. En del behöver man dock tyvärr beställa i hela kollin(ibland 24st) för att få till butiken.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Systembolaget har en del bra i standardsortimentet. Men mycket går att beställa från systemets hemsida till butiken(gratis) också. En del behöver man dock tyvärr beställa i hela kollin(ibland 24st) för att få till butiken.

Fint det, får sätta mig och kolla lite senare. Dags att fylla på barskåpet och tänkte köpa in lite öl och vin denna gången och inte bara konjak/whisky

Lättare att plocka i ordning en beställning online kanske för att bara hämta upp om det går. Tack för tipset!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Cabeça de Toiro 2011 Reserva
http://www.enoport.pt/index.php?lang=pt&s=vinho&segmento=Pres...

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Personligen tycker jag SB ölutbud är botten. Det är nästan så de diskriminerar Tyskland. Tyskland har i mitt tyckte världens bästa öl och det finns knappt något vettigt utbud alls på SB. Augustiner, Teegenseer, Warsteiner mfl lyser alla med sin frånvaro. Extremt konstigt.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Till middagen Portal de São Bras Private Collection Branco. Vitt vin från Alentejo (vinho regional Alentejano) gjort på Arinto och Antão Vaz av Cooperativa Agricola da Granja CRL. Var förra veckan på specialerbjudande i Pingo Doce för 1,89€ flaskan. Normalpris är 6,49€.

Som digestiv hemmagjord traditionell poncha.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Personligen tycker jag SB ölutbud är botten. Det är nästan så de diskriminerar Tyskland. Tyskland har i mitt tyckte världens bästa öl och det finns knappt något vettigt utbud alls på SB. Augustiner, Teegenseer, Warsteiner mfl lyser alla med sin frånvaro. Extremt konstigt.

Jag tycker att systemet är rätt bra. De har mycket bra ales. De har några bra belgare. Stout har de sämre utbud på, även beställningssortimentet är rätt tråkigt. Det sämsta är att mycket måste beställas i hela kolin, vilket verkligen drar iväg på priset. Typ Rochefort 10 som måste beställas i 24 pack, och kostar 40kr flaskan.

Just Tysk öl är jag inget större fan av. Tycker att de ofta är rätt tråkiga. Mycket vanlig lager, vilket jag inte är så förtjust i. Även om en veteöl eller berliner weisse kan vara riktigt gott.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

"Just nu" är väl lite fel. Men jag provade min hembryggda Pale Ale med Cascade-humle. Helt klart godkänd skulle jag säga :).

Permalänk
Medlem

Ah, om man ändå hade energin och tiden att sätta sig in i lite egen bryggning, vore kul att testa.

Nåväl, tagit en liten rackare cognac från min nyköpta Braastad VSOP och nu en Mariestad Old Ox. Sen får det nog vara bra med kvällsterapi.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Föredetting

Firar sista kvällen i Taipei med taiwanesisk whisky - en Kavalan Solist Vinho Barrique.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd

Smuttar på lite Jameson. Andra drinken nu. Är halvrosslig, vill inte vara hemma från jobbet i veckan och whisky på kvällen tycks hjälpa lite.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek